3575
Sök

Byta ut gamla (assymetriska lampor) mot H4

5 198 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
Har någon koll på om det är nåt spec man behöver göra. Bilen är en Opel rekord -68

Supraman
2 300 Inlägg
28 augusti 2010
ska du byta bara lampa eller hela strålkastaren?
sockeln är inte samma på assym-lampan som en h4 så antingen köper du speciallampor på t,ex biltema eller så får du byta strålkastare för det är viktigt att brännpunkten hamnar rätt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

5 111 Inlägg
28 augusti 2010
Har du de vanliga ovala strålkastarna eller har du dubbla runda (s.k. "USA-front")?

5 198 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Har du de vanliga ovala strålkastarna eller har du dubbla runda (s.k. "USA-front")?

De ovala

5 111 Inlägg
28 augusti 2010
OK.
Det finns H4-insatser till dem. Det vet jag då jag har sådana liggande....
Men de är väl inte över sig lätta att hitta idag, kanske (kan inte svara på det då jag inte sökt, men delar till äldre Opel är ju inte alltid så lätta).

Hittar du inga så har Biltema iofs. en H4-lampa för gamla insatser, inte godkänd förvisso men vilken snut eller bilprovare kollar? Vilken sådan vet ens det idag.

Till USA-fronten är ju H4 lätt att hitta då det är universaldimension på lyktorna där (men fronten i sig är inte så lätt att hitta).

5 198 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
Opus Mootor kan hända har,,,han handlar ju gamla Opel delar.,,Sant vem fan kollar vad en gammal opel har,, de vet knappt vad som är vad i en sån,, h 4 lampan passar ju i hålen om man böjer lite på *piggarna*

Sök