sköt av stryckröret ifrån spjälhuset inatt när jag körde hem, skruvade tillbaka slangklämman och körde hem. idag så tänkte ja att ja skulle ta en ordentlig titt och spänna åt klämman ytterligare lite. hittade då en hel del oljespill utanför spjälhuset precis som om det inte varit tätt mot tryckröret (troligtvis detta som gjort att tryckröret glidit av). dessutom var det lite oljekladd på insidan och i tryckröret. är detta något man behöver oroa sig för? vevhusventilationen är uppgraderad och turbon är bytt PGA turboras för ett år sedan. kan det vara så att man struntade i att rengöra tryckrören vid turbobytet? är inte så hajj på motorer så vänder mig till er här
har även tyckt att bilen gått lite oredigt ibland. tex att det kommer en extrem turbokick ibland på vissa växlar. inget regelbundet men händer ibland. och att varvtalet gärna stiger ibland när jag kopplar ut för att växla. misstänker att detta kan bero på att det inte varit tätt vid spjälhuset?
bilen är en saab 9-5 2.0t från -00 helt original sånär som på insatsfilter och dieselsnorkel.
tacksam för svar MVH Fredrik
Senast redigerat av _Fredde_volvo_ (28 augusti 2010)