Ford sierra byte av motor från 2,0 doch till en 2,8l?

audia4gt35 [HOONIGAN]
28 augusti 2010 · 168 Inlägg

Tjenare,
Har en ford sierra 2,0 doch 93a.
Går de byta till en 2,8l motor? Är de något som måste bytas? ex låda? motorfästen, mm?

Drift is The Shit!!!!
dawwe ...has left the building...
28 augusti 2010 · 4 474 Inlägg

Att byte från en R4 till en V6 är inte helt enkelt, du lär få byta kylare o en massa annat...Dessutom, varför slänga ner en urtrött, soppatörstig gammal-modig V6? Skall du tvunget byta motor så lägg i en pigg nyare 4 cylindrig motor, förlagsvis en Ford-snurra av något slag...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
bumpe Lastbilsmekaniker
28 augusti 2010 · 3 878 Inlägg

Eller turbokonvertera! Du får en sjukt mycket roligare bil med ca 250hk än du någonsin får med den gamla sura sexan!

Expoze
28 augusti 2010 · 2 024 Inlägg

Går och går, det blir dock inte besiktningsbart då 2,8am inte klarar avgaskraven efter 88, då är 2,9an ett lämpligare alternativ. Har för mig att framvagnsbalken är samma men motorfästen och växellåda måste bytas. Kylare måste bytas, motorstyrning med kablage med mera. Köp en färdig istället, de brukar inte kosta många hundralappar idag.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang