2214
Sök

.

2 624 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
.
Senast redigerat av martinn (24 juni 2011)

2 624 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
Ingen som vet något? smile

Någon som kanske kan räkna ut storlek på lådan som ska vara? smile isåfall kan jag bygga själv.

38 Inlägg
30 augusti 2010
du tänkte ha som det är på min va? men kolla om du kan ta bort några "paneler" där nere å se om det är typ ett hål eller något, eller om det ät låt där!

38 Inlägg
30 augusti 2010
sorry plåt ska det stå... tongue

2 624 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
Det är inget hål där.. lär bygga en låda och sätta högtalaren i smile

38 Inlägg
30 augusti 2010
men du kan ju kapa i plåten sen bara klämma ner en högtalare, det lär ju funka utmärkt!! ungefär så det är på min bara att dom har en plast bit som skyddar högtalaren....

2 624 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
Ähhh.. ska räkna ut en riktig kicklåda så kommer det låta bäst och funka bäst.. smile

vill inte börja såga i något om jag verkligen inte behöver heller tongue
Senast redigerat av martinn (30 augusti 2010)

38 Inlägg
30 augusti 2010
mm men det blir mkt mer jobb då samt att du får mindre plats vid fötterna..

2 624 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
Mycke och mycke vet jag väll inte. smile bara och bygga lådan och sätta dit ju tongue

ja men spela roll. smile kommer få plats ändå! ^^

38 Inlägg
30 augusti 2010
mm men läste att om de inte är basar behövs ingen låda till dom, och även ifall du sätter dit en låda så blir det ingen större skillnad på ljudkvaliten.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 augusti 2010
Om du ska bygga lådor till midbasar så kommer det bli rätt så stora lådor, olika högtalare vill ha olika stora lådor men 5L kommer du nog inte under, troligtvis så vill dom ha ännu mer volym än så för att spela korrekt.

Lådor är dock absolut att föredra om man kan få till rätt volym, för då får man just rätt volym till högtalaren och den kan prestera optimalt.
Senast redigerat av ChriZtoffer (30 augusti 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 624 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
Yes har hört runt 5L också.. smile det är ju emils gamla saker som jag har köpt av han! smile du vet förmodligen vilken emil jag menar!

Och han hade ju i dörrarna men det lät inte helt hundra.. går att få mer ur dom! tongue

Får se.. ska försöka hitta nån lådritning snart sen blir det bygga från den!
Senast redigerat av martinn (30 augusti 2010)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 augusti 2010
Emil Beris? Vad var det för fel i den förra installationen då? Kanske var som så att det inte var tätt och stumt nog.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

2 624 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
Yes emil beris smile Nej men han satte så man inte kunde veva ner fönstrerna sen det kändes som att det gick att få ur mer ur dom helt klart! har även läst att det ultimata med dom högtalarna är att bygga en typ kicklåda faktiskt.. smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 augusti 2010
Åhå, är du möjligtvis hans lillebror? Hehe okej, ja då kanske man ska göra om installationen eller montera elhissar. wink Men kör på lådor i kickarna du, det ultimata vore nog att få upp ett hål i bakkant av lådan då så att middarna kan "andas" ner i trösklarna eller vart man nu får öppningen, 5L blir nämligen ganska så stor låda om man ska bygga så där.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

2 624 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Åhå, är du möjligtvis hans lillebror? Hehe okej, ja då kanske man ska göra om installationen eller montera elhissar. wink Men kör på lådor i kickarna du, det ultimata vore nog att få upp ett hål i bakkant av lådan då så att middarna kan "andas" ner i trösklarna eller vart man nu får öppningen, 5L blir nämligen ganska så stor låda om man ska bygga så där.

Yes det är jag smile okej! ja vi får se vad far och jag pillar ihop tongue i värsta fall blir det väl och förlänga fönsterveven smile

Sök