tjennare. nu vet nog dom flesta att kupevärmen i en volvo 740 är då fan inte dålig. men i just min så är den det. även när motorn är varm så kommer det ingen varmluft ur fläktarna. som varmast så är det knappt ljummet. är det någon som vet vad det kan vara för fel?
nu har jag kollat och fixat lite. jag passa på att byta hela kylet. jag har bytt värmekran. jag har bytt vattenpumo och jag har luftatsystemet ordentligt men det kommer fotfarande bara kall luft. är det värme elementet som är igensatt då? går att fixa det utan att byta?
nu har jag kollat och fixat lite. jag passa på att byta hela kylet. jag har bytt värmekran. jag har bytt vattenpumo och jag har luftatsystemet ordentligt men det kommer fotfarande bara kall luft. är det värme elementet som är igensatt då? går att fixa det utan att byta?
ta en trägårdsslang och tryck igenom vatten i en av slangarna in i kupen . annars tar du maskin diskmedel ( pulverform ) och häller i kylar vattnet och kör ett par dagar sen byter du vattnet
Gissar på värmeelementet, testa att lossa på slangarna mellan torpedvägg och motor, spola sedan åt båda håll med en trädgårdsslang och se om det hjälper. Förresten har eller har bilen haft ac?
Edit: lite för sent
Senast redigerat av Volvo_Mannen (28 september 2010)
Hur trögt går värmereglaget? Kanske hoppat isär...
Sen skadar det aldrig att byta kylvatten m.m på samma gång.
Sen spola igenom värmepaketet som de andra sa
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
så nu funnkar det med ideér från den guiden :p tryckte fast en vatten vattenslang och körde på vattnet bara så kom det ut massa skit och värmen börja funnka igen
så nu funnkar det med ideér från den guiden :p tryckte fast en vatten vattenslang och körde på vattnet bara så kom det ut massa skit och värmen börja funnka igen
Härligt Bastu i vinter som alla vi andra 740:åkare nu då
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
avisst
om du har så mycket skit i värmepacketet så kan det va bra att rengöra motorn med så att den inte kokar i vinter typ samma procedur fast du öppnar ventilen nertill på avgassidan
avisst
om du har så mycket skit i värmepacketet så kan det va bra att rengöra motorn med så att den inte kokar i vinter typ samma procedur fast du öppnar ventilen nertill på avgassidan