Göra en volvo lättrycksturbo till en fulltryckare?

lundin-racing
30 augusti 2010 · 270 Inlägg

Tja, hörde av en kompis att om man har en t.ex en 940 lättryckare så byter man ut en grej i wastegaten så får man en fulltryckare utan att byta något annat. Är det sant? tongue

Volvo s60 (2001)
940R
30 augusti 2010 · 1 567 Inlägg

lundin-racing skrev:
Tja, hörde av en kompis att om man har en t.ex en 940 lättryckare så byter man ut en grej i wastegaten så får man en fulltryckare utan att byta något annat. Är det sant? tongue

Ja byt tryckklockan.Sök annars då detta säkert är 12023847326256167 tråden i samma ämne

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
BOLIN_
30 augusti 2010 · 2 763 Inlägg

Du byter ut wastegaten till en från en fulltryckare, då får du en fulltryckare fast med oljekylda kolvar smile

Volvo - For Life
lundin-racing
30 augusti 2010 · 270 Inlägg

BOLIN_ skrev:
Du byter ut wastegaten till en från en fulltryckare, då får du en fulltryckare fast med oljekylda kolvar smile

okej, tack big_smile

Volvo s60 (2001)
BOLIN_
30 augusti 2010 · 2 763 Inlägg

lundin-racing skrev:

BOLIN_ skrev:
Du byter ut wastegaten till en från en fulltryckare, då får du en fulltryckare fast med oljekylda kolvar smile

okej, tack big_smile

Lugnt wink Man vill ge bara ge bra råd smile

Volvo - For Life
lundin-racing
30 augusti 2010 · 270 Inlägg

BOLIN_ skrev:

lundin-racing skrev:

BOLIN_ skrev:
Du byter ut wastegaten till en från en fulltryckare, då får du en fulltryckare fast med oljekylda kolvar smile

okej, tack big_smile

Lugnt wink Man vill ge bara ge bra råd smile

jupp big_smile så kanske man ska börja leta sig en ltt då tongue

Volvo s60 (2001)
s_cehlin Mensa -09
30 augusti 2010 · 182 Inlägg

Man kan även göra som jag gjorde med min faders gamla 940 ltt, satte bara ett t-kors på turbon så den fick mer luft smile Kommer dock ej ihåg vilken slang jag satte det på, men bra blev det smile

Jag är så smart så jag får smarta människor att känna sig utvecklingsstörda
lundin-racing
30 augusti 2010 · 270 Inlägg

s_cehlin skrev:
Man kan även göra som jag gjorde med min faders gamla 940 ltt, satte bara ett t-kors på turbon så den fick mer luft smile Kommer dock ej ihåg vilken slang jag satte det på, men bra blev det smile

okej

Volvo s60 (2001)
Busgrabb Rejsa ?
30 augusti 2010 · 2 959 Inlägg

BOLIN_ skrev:
Du byter ut wastegaten till en från en fulltryckare, då får du en fulltryckare fast med oljekylda kolvar smile

Oljekylda kolvar har alla turbomodeller från 93 och uppåt.

Autotech
BMW 335D (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang