7579
Sök

Montera av blanka listen under rutan på förardörren, volvo 740

3 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
Har en plåtskada på bilen, se bilden. Tänkte försöka ge mig på denna men jag får inte ens loss den blanka listen som sitter precis under rutan. Hur tar man bort den?

http://i.imagehost.org/0173/Photo-0013.jpg

Smålänning
7 887 Inlägg
1 september 2010
Den sitter med clips, kraftiga som SAATAN!

Så det är bara bort med dörrsidan inne och kika.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 168 Inlägg
1 september 2010
hallå! det är bara o dra upp den o loss. ta inte loss dörrsida för ngt sånt. är bara och bända upp den i nån kant och dra loss den. mycket enkel konstruktion smile

3 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
Tackar för svaren.

Att inte plocka isär dörren låter ju betydligt enklare. Går det att dra loss den, som jimmzzan skriver, utan att den går sönder? Så att den går att sätta tillbaka sen när man är klar? Eller kommer man förstöra den så den blir oanvändbar?

Har känt lite på den och den lossnar ju inte av sig själv direkt. Och är lite tveksam på hur mycket våld man vågar använda. Vad säger ni?

1 168 Inlägg
2 september 2010
kallebirjer skrev:
Tackar för svaren.

Att inte plocka isär dörren låter ju betydligt enklare. Går det att dra loss den, som jimmzzan skriver, utan att den går sönder? Så att den går att sätta tillbaka sen när man är klar? Eller kommer man förstöra den så den blir oanvändbar?

Har känt lite på den och den lossnar ju inte av sig själv direkt. Och är lite tveksam på hur mycket våld man vågar använda. Vad säger ni?

på min bil, det är en volvo 940. ( där kan jag ta loss listen som sitter hårt. en atraktor jag byggde volvo 945. där var det bara och dra loss listerna, och eftersom "clipsen" är små plubbar som är runda konformade med störst bredd ytterst, som är pressad i plåten på utsidan. så skulle det inte hjälpa ett smack att ta loss dörrsidan. svar JA på dina frågor, inget går sönder. bänd upp och akta så du inte knäcker listen. mvh
Senast redigerat av jimmzzan (2 september 2010)

3 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
Tackar för hjälpen. Bara att dra rätt upp ja. Såhär ser det ut ifall det när nån mer som undrar. Med listen borttagen då alltså.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs426.snc4/46939_440192241600_677611600_5466831_3671634_n.jpg

Sök