4014
Sök

Toyota supra Mkiv -95 N/A, är det en dum affär?

Fri fart för ett fritt folk!
14 718 Inlägg
1 september 2010
#41
kör på och kasta i en turbokonverterad na spis
aldrig i helvete att någon bes gubbe kommer fatta att det är en turbolös supra från början
så det behöver du aldrig oroa dig för

är kanske 1på 10.000 gubbar på bes som vet skillanderna
alla förväntar sig att en supra har turbo
och varför kasta ut ett par 100k extra på att få en som är lika perfekt men med turbo maskin
som man endå måste singel konvertera och hållas med smile

Kör fort så hinner inget hända...

"Unloaded"
1 557 Inlägg
1 september 2010
#42
wallingstam skrev:
haha nejnej, men för att jag har så dåligt med röster på den smile

Rösta kan du be folk göra i valet, men tills din bil står med på vallistan så ska du nog undanhålla dig från röstfiske tror jag smile

"When innovation meets passion!"

474 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
#43
haha tyst nu mechanimal wink

Kommentera & Rösta ! ©

Gött mos
1 096 Inlägg
1 september 2010
#44
Growe skrev:
kör på och kasta i en turbokonverterad na spis
aldrig i helvete att någon bes gubbe kommer fatta att det är en turbolös supra från början
så det behöver du aldrig oroa dig för

är kanske 1på 10.000 gubbar på bes som vet skillanderna
alla förväntar sig att en supra har turbo
och varför kasta ut ett par 100k extra på att få en som är lika perfekt men med turbo maskin
som man endå måste singel konvertera och hållas med smile

Det syns i bilens info ?

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Fri fart för ett fritt folk!
14 718 Inlägg
1 september 2010
#45
Nitrometanskada skrev:
Growe skrev:
kör på och kasta i en turbokonverterad na spis
aldrig i helvete att någon bes gubbe kommer fatta att det är en turbolös supra från början
så det behöver du aldrig oroa dig för

är kanske 1på 10.000 gubbar på bes som vet skillanderna
alla förväntar sig att en supra har turbo
och varför kasta ut ett par 100k extra på att få en som är lika perfekt men med turbo maskin
som man endå måste singel konvertera och hållas med smile

Det syns i bilens info ?

visst du får upp effekten men vad spelar det för roll..det står inte hurvida den har turbo eller ej

eftersom en N/a supra har över 200hk orginal så kommer dom endå aldrig märka någon skillnad

Kör fort så hinner inget hända...

2 656 Inlägg
1 september 2010
#46
Growe skrev:
Nitrometanskada skrev:
Growe skrev:
kör på och kasta i en turbokonverterad na spis
aldrig i helvete att någon bes gubbe kommer fatta att det är en turbolös supra från början
så det behöver du aldrig oroa dig för

är kanske 1på 10.000 gubbar på bes som vet skillanderna
alla förväntar sig att en supra har turbo
och varför kasta ut ett par 100k extra på att få en som är lika perfekt men med turbo maskin
som man endå måste singel konvertera och hållas med smile

Det syns i bilens info ?

visst du får upp effekten men vad spelar det för roll..det står inte hurvida den har turbo eller ej

eftersom en N/a supra har över 200hk orginal så kommer dom endå aldrig märka någon skillnad

ne för singel konventering ger ju inte minst 400 hk på en sånpjäs saferäknat :p så de märker dom alllllllllllldrig ! big_smile


Fri fart för ett fritt folk!
14 718 Inlägg
1 september 2010
#47
ekelund88 skrev:
Growe skrev:
Nitrometanskada skrev:

Det syns i bilens info ?

visst du får upp effekten men vad spelar det för roll..det står inte hurvida den har turbo eller ej

eftersom en N/a supra har över 200hk orginal så kommer dom endå aldrig märka någon skillnad

ne för singel konventering ger ju inte minst 400 hk på en sånpjäs saferäknat :p så de märker dom alllllllllllldrig ! big_smile

nu behöver man väll knappast köra med 400hk till bes smile
då får man skylla sig själv jag kör inte ens in min 850 med chippet i
dumnt att skjuta sig själv i foten smile
bästa är dock att köra dubbla agg istället och göra att allt ser orignal ut så kommer det garanterat inte bli några problem

det är lite skillnad att försöka köra in med en 740Gl med turbo spis mot en supra där alla redan innan dom öppnar huven förväntar sig att det sitter turbo under huven
inte många som ens vet om det är dubbla eller en enklel turbo orginal underhuven

Kör fort så hinner inget hända...

Skyline User
187 Inlägg
1 september 2010
#48
Sen har ju N/A inte den 6petade lådan som turbosuprorna har. Vet inte hur är det med innhållet i motorn? Kolvar och stakar vad pallar dom med? Motorn måste kompsänkas om man inte vill åka runt och fisladda eller köra på etanol? Mm mm.

Sen om du köper en högerstyrd så kostar dom inte ett par 100 tusen extra.


91 Inlägg
1 september 2010
#49
Allt beror på hur man vill använda bilen??
Är man sugen efter krut då är det nog TT eller singel T och rekomendera (mycket vill ha mer), själv kör jag NA är  väldigt nöjd har aldrig haft större problem med den + lite billigare (försäkring, reservdelar, drift) och har inga tankar på att köra bana eller bli värst på gatan.
Alla som har provat och kört NA Supra är förvånade hur bra den går för original 230hk.
Här kört mot en TT jag låg inte efter mer än en billängd (inte så tokigt).
Man kör ifrån många ändå.
Men håller med nån som har nämnt en kompressor det kan vara nåt smile


Japanese Engineering
690 Inlägg
1 september 2010
#50
ekelund88 skrev:
Nitrometanskada skrev:
Rinnegan: Jag tror inte att originalbils fanatism är så vanligt bland suprafrälsta. Och att köpa "färdigtrimmat" sparar man mycke pengar på. Ser så sällan orörda v-styrda e-spec, manuella , TT med targa att jag har svårt att ha någon analys på hur eftertraktade dem är. Det är en sak at begära ett pris, en annan att få sålt.

exakt deamons supra har väl legat ute ett bra gäng månader nu

Den var dyr!

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Gött mos
1 096 Inlägg
1 september 2010
#51
1EVOXIN1 skrev:
ekelund88 skrev:
Nitrometanskada skrev:
Rinnegan: Jag tror inte att originalbils fanatism är så vanligt bland suprafrälsta. Och att köpa "färdigtrimmat" sparar man mycke pengar på. Ser så sällan orörda v-styrda e-spec, manuella , TT med targa att jag har svårt att ha någon analys på hur eftertraktade dem är. Det är en sak at begära ett pris, en annan att få sålt.

exakt deamons supra har väl legat ute ett bra gäng månader nu

Den var dyr!

Och väldigt påkostad??

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

474 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
#52
Men om vi ska fortsätta med mina frågor:
Vore väldigt glad för tips vilka företag man ska vända sig till för att få hem en supra som jag vill ha den för bra pris! smile

Kommentera & Rösta ! ©

Japanese Engineering
690 Inlägg
2 september 2010
#53
Nitrometanskada skrev:
1EVOXIN1 skrev:
ekelund88 skrev:

exakt deamons supra har väl legat ute ett bra gäng månader nu

Den var dyr!

Och väldigt påkostad??

Väldigt påkostad håller jag med om, Men man hittar ju billigare med samma spec ungefär. När man bygger en bil ska man inte försöka ta igen allt i slutet när man säljer bilen.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Japanese Engineering
690 Inlägg
2 september 2010
#54
wallingstam skrev:
Men om vi ska fortsätta med mina frågor:
Vore väldigt glad för tips vilka företag man ska vända sig till för att få hem en supra som jag vill ha den för bra pris! smile

J-spec , Superior imports som är riktigt grymma, JapCity, Har för mig att supramannen importerar, Pistonheads som i många fall har World Wide Shipping.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
2 september 2010
#55
1EVOXIN1 skrev:
Nitrometanskada skrev:
1EVOXIN1 skrev:

Den var dyr!

Och väldigt påkostad??

Väldigt påkostad håller jag med om, Men man hittar ju billigare med samma spec ungefär. När man bygger en bil ska man inte försöka ta igen allt i slutet när man säljer bilen.

Nej, du hittar inte en någon billigare med samma spec, om du gör det så visa mig den gärna för då åker jag och hämtar den i veckan.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

648 Inlägg
2 september 2010
#56
Hade lätt kikat åt en Supra N/A om jag inte känner behovet av en snabbare bil som Turbon är..N/A modellen är ju fortfarande jäkligt snygg och ligger riktigt bra i pris så ska man glida runt och kanske styla till den lite så är den nog inget dumt val alls.


474 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
#57
Men jag vill helst ha lite krut! Så ska nog sikta på att importera en så som jag vill ha den och köra BPU på den sen så hamnar jag förhoppningsvis runt 450 felfria och välmående hästar smile

Kommentera & Rösta ! ©

Gött mos
1 096 Inlägg
2 september 2010
#58
discokapten skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Nitrometanskada skrev:

Och väldigt påkostad??

Väldigt påkostad håller jag med om, Men man hittar ju billigare med samma spec ungefär. När man bygger en bil ska man inte försöka ta igen allt i slutet när man säljer bilen.

Nej, du hittar inte en någon billigare med samma spec, om du gör det så visa mig den gärna för då åker jag och hämtar den i veckan.

Ungefär vad jag hade tänkt skriva smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

93 Inlägg
2 september 2010
#59
Growe skrev:
Nitrometanskada skrev:
Growe skrev:
kör på och kasta i en turbokonverterad na spis
aldrig i helvete att någon bes gubbe kommer fatta att det är en turbolös supra från början
så det behöver du aldrig oroa dig för

är kanske 1på 10.000 gubbar på bes som vet skillanderna
alla förväntar sig att en supra har turbo
och varför kasta ut ett par 100k extra på att få en som är lika perfekt men med turbo maskin
som man endå måste singel konvertera och hållas med smile

Det syns i bilens info ?

visst du får upp effekten men vad spelar det för roll..det står inte hurvida den har turbo eller ej

eftersom en N/a supra har över 200hk orginal så kommer dom endå aldrig märka någon skillnad

När bilprovningen knapprar in chassinummer så får dom upp lite mer info än när du slår in regnummer i trafikregistret smile
Så dom märker rätt snabbt om det är en N/A eller en TT från grunden.

På vissa stationer är det bekymmer att besikta med singelturbo, just pga TWIN TURBO.
Du är orolig över att rulla in på bes med chip, men påstår att dom inte märker av en turbo på en N/A bil roll
Senast redigerat av vonU (2 september 2010)

Rackeltrimmare
62 Inlägg
2 september 2010
#60
En NA supra är som en A4 1.8 och en TT Supra (Spec us och eurospec) är som en RS4. Så är ungefär skillnaderna.

..::prosty::..
94 Supra LHD Eurospec 6-Speed
Black/Black


Sök