3676
Sök

Volvo duett drar mycket ström

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
som topic lyder den har ny generator den gamle ägaren bytte den för han sa att den gamle ej ladda tillräckligt o nu laddar den ej tillräckligt eller iaf ej på tomgång några teorier o lösningar ? roll

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Fattig student
1 282 Inlägg
1 september 2010
Har du mätt vilken spänning du har när den är den är avstängd? Verkar den dra tjuvström då? Har du då även mätt vad den laddar när den är igång?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

21 761 Inlägg
1 september 2010
Drfrasse skrev:
som topic lyder den har ny generator den gamle ägaren bytte den för han sa att den gamle ej ladda tillräckligt

Är det samma sorts generator (dvs extern regulator) eller är det en med inbyggd regulator?
Hur många ampere är den på?
Är det samma diameter på remskivan som på den gamla?

1 035 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
den har 62 ampere (batteriet) remskivan värkar vara större på denna generatorn (den e extern) vet ej om det är inbyggd regulator

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

1 035 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
den har också huvudströmbrytare så den ska ej ta ström när den e  men den laddar dåligt + så har jag orginal generatorn kvar...

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

21 761 Inlägg
1 september 2010
Byt remskivan och sätt den gamla remskivan på den nya generatorn, när remskivan är större så får generatorn lägre varv och ger sämre laddning vid tex tomgång. Med tanke på att generatorn antagligen har samma (lilla) styrka som den gamla så måste allting vara rätt för att få hyfsad laddspänning. smile

Min gissning är att det troligen inte är någonting som drar extra mycket ström, istället är det generatorns dåliga laddning som är felet. Men det är bara en gissning alltså.
Senast redigerat av Drönirettab (1 september 2010)

1 035 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Byt remskivan och sätt den gamla remskivan på den nya generatorn, när remskivan är större så får generatorn lägre varv och ger sämre laddning vid tex tomgång. Med tanke på att generatorn antagligen har samma (lilla) styrka som den gamla så måste allting vara rätt för att få hyfsad laddspänning. smile

haha tack för tipset ska ut o kolla det efter att jag käkat om du har fler funderingar så skriv bara smile

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Sök