Update 11 februari
Då var bakvagnen så gott som klar! Men efter tips från facebook och en stunds sökande på nätet har jag beslutat mig för att även förstärka upp bakvagnens infästningar i karossen innan jag smackar upp bakvagnen igen.
Över till bilderna,
den nyrenoverade diffklumpen som jag fick tag på är alltså en, som jag förstått det, ganska ovanlig pjäs. Det är en 188mm lamelldiff som satt på vissa 325or med automatlåda, dock ingen svensksåld. Det speciella med denna är att utväxlingen är 3,91, vilket ska vara grymt att åka bana med. Vanligtvis ligger ju utväxlingen på 2,93 för 328or och 3,15 på 325or och m3or med 188mm diff.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93730/93730-2e1aac8c0c2a017f2046260256d20f2f.jpg]()
Stålborstade av och hammarlackade bärarmarna:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93730/93730-2cc7227f437af1748793b8444361339e.jpg]()
Resten var glasblästrat sedan innan:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93730/93730-d4d39d9f0bf8c476872bfa6b111f1fe0.jpg]()
Plopp:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93730/93730-dcc552a5a9d1115e99b416df9cd173d3.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93730/93730-fe6e0576273b543f90878d122dec84fc.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93730/93730-998b0dfe6e98501b361fbe45a066b629.jpg]()
Har även tillverkat mallar för förstärkningsplattor till bakvagnsinfästningen i karossen. M3or har tydligen dessa original, och de krävs tydligen om man ska piska en e36 hårt på bana:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93730/93730-e22895133c026a5969ef99b6bccd7aa8.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93730/93730-0376b0879e1d8af1d3f189d81e33c0db.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/94/93730/93730-a8730e33fea2cee026df050e15cc7669.jpg]()
Original m3-plattor är nog 2mm, dessa blir 3mm. Tänkte även kråkbajsa på lite med svetsen på ovansidan av infästningen innifrån kupèn, och även dra stag mellan stötdämpartorn och bakvagnsinfästning. Blir nog fint!

Mvh
/T