Tuggummimannens BmwBravader, NU: sista körningen för året 3/11
Projekttråden innehåller: *Raceprojekt 600 hk+ i form av en 318is som uppgraderas succesivt. *Sugtrimmad Bmw 328 touring - en schysst sommarbrukis med en bit över 200 hästkrafter. *Diverse vinterhäckar får också vara med på ett... Visa mer
Oljan kommer rinna från turbon ner i en behållare som kommer befinna sig precis nedanför. Från behållaren kommer oljan pumpas av en pump och tryckas in i tråget. Behållaren kommer även ha en avluftning för att förebygga torrsugning i turbon.
Biltemapumpen ska funka finfint om man bygger på rätt sätt
Måttat anslutningar på behållaren:
Pumpjäveln. Ser fasen ganska seriös ut!
Pumpen kommer vara relästyrt och kommer gå samtidigt som soppapumpen.
Ja det blir lite mer avancerat än att bara ha en slang ner från turbon till tråget, men nu vet man garanterat att man får bort oljan från turbon oavsett g-krafter
Turboretur med pump. Pumpen är relästyrd och går på samma signal från boxen som soppapumpen:
Klart för provstart, bara lite fippel med sprutet kvar!
Strobbade tändningen igår och fick Liket att göra ett dödsryck! Idag ska jag smaska på lite mer sås så bör han komma tillbaka från de döda!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kort mobilfilm på varmkörning av Liket med den nybyggda turbomotorn, tycker det låter som en grävmaskin på arbetsvarv, haha! Kommer nog sjunga goare på lite varv och ladd!
Har varit på semester en vecka, men nu jäklar är man tillbax! Bytte olja och filter på Liket:
Å har pysslat med lite smågrejer, tätat lite småläckor, fått lite hjälp med att fixa en schysst tomgång. Nu läcker han inget och håller tempen fint! Dock får han ingen laddning och slavcylindern som jag satt på verkar inte tät! Får en bättre beggad generator skickad till mig imorgon från Götet och får låna en slav av en polare.
Så lite lätt gatmappning/inkörning på 98oktan är inte långt borta!!