Tuggummimannens BmwBravader, NU: sista körningen för året 3/11
Projekttråden innehåller: *Raceprojekt 600 hk+ i form av en 318is som uppgraderas succesivt. *Sugtrimmad Bmw 328 touring - en schysst sommarbrukis med en bit över 200 hästkrafter. *Diverse vinterhäckar får också vara med på ett... Visa mer
Tack! Nackdelen blir att man ska ha isär alla biljävlar man får tag i och pilla bara för man kan. Nu står man här med snö upp till knäna och Olgas motor i smådelar... Men blir bra när det är klart
Projektet Vinterskrothögen som spårade (aka Olga) fortsätter:
Balanserar:
Råka bli remhjul till veven i billet alu samt smitt stålkamdrev till veven från KL Racing
Väntar just nu på att få mina kammar omslipade av morbror och tomgångsmotorn moddad så man kan höja tomgången inför bes, så avgasvärdena får en sportslig chans
...i väntan på det kan man ju fokusera på lite onödig kosmetik, provmontera lite grejer och larva sig lite
Juste! Har för övrigt fått tag på ett insug med 70mm spjäll, så kallat "tretumsspjäll" (även fast det är lite mindre), samt 3 tums 010-lmm med tillhörande bränslebox
Det ska vara dessa 3 grejer som skiljer min 155 hästars b234f från en 159 hästars. Tänkte att det kanske gör en del med lite friare insug när man ska upp lite högre i effekt
Dock utan tomgångsmotor och kyl. Har fått göra lite speciallösningar; Jag fick borra nya hål för kamdrevens styrstift eftersom mina fs268h kammar inte ska stå som original, Förlängde generatorfästet eftersom vevens remhjul är mindre än original och remmen därför är för lång, Skar ut en egen packning mellan toppen och kambryggan och lyckades förmodligen täppa igen oljetillförseln till tryckarna eftersom den klapprade satan från tryckarna, så får lyfta den och kika på det vid nästa tillfälle.