tjena det är så att jag har planerat för att lacka om bilen till mattsvart, då hade jag velat ha lampor osv svarta nu undrar jag vad som gäller ifall man gör det mvh
Allt handlar egentligen om bes mannen har fått i sig kaffet, Men enligt lag får man inte tona själv, för då förstör man E märkningen. Men som sagt, allt beror på bes mannen.
Tona är okej. Men du måste då sätta på de här små rektangulära reflexerna bak. Jag själv sätter dem enbart med lite tejp. När jag e klar bara att dra av dem igen.
Man kan tona de med spray som finns o köpa på Mekonomen sen innan besiktningen ta bort toning med tinner om det inte är för besvärligt, men kanske kan man göra som Clintan säger.. Men din Supra bli nog sveriges grymmaste i mattsvart, nackhår reser av tanken bara
Som någon sa så är det aldrig tillåtet att tona baklysena. Att folk klarar besiktningen är en annan femma - det är aldrig lagligt att tona i efterhand! Det finns ett flertal som tonat och sedan, som någon nämnde, monterat dit röda reflexer bak och klarat besiktningen.