6436
Sök

Hjälp med ljud till Saab 9-3 -00, synpunkter/tips behövs

3 Inlägg
3 september 2010
Trådstartare
Hej,

Har en Saab 9-3 -00 med AS2-systemet och det ska ut. Ska byta huvudenhet till  Pioneer DEH-1220MP, och sätta ett par  Hertz DCX165.1 6.5" i dörren och köpa ett slutsteg.

För att berätta vad jag redan har, så är det orginal 6x9" bak, tillsammans med en rörbaslåda på 10", en aktiv, och ett par Hertz ECX87 3.5" i front.
Sitter en sådan, Saab 2-lågnivåadapter http://backesljud.se/produkter_visa.php?code_no=SAAB2 som basen är inkopplad i.

Bafflar för dörrens högtalare har jag redan hemma.

Nu till mina frågor! (Ni får ursäkta, har lite inlärningssvårigheter, så dumförklara mig inte tack..)

Räcker det med ett 2-kanals slutsteg, eller behöver jag 4-kanal för baslådan också?

Behöver jag någon adapter eller något för antennen till den nya stereon?

Vid dämpning, vilket material är bäst? Tänkte om man bör vara extra försiktig med fukt eller så.

MVH
Senast redigerat av Aktersnurran (3 september 2010)

Saab 9-3 Aero -00, Steg 3 BSR 265 HP

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 september 2010
Eller (som jag skrivit i mejl direkt till Aktersnurran) satsa på lösa midbasar, ett kit är onödigt då han redan har koaxialer på brädan.

Ang. dämpning så är butylmatta klart enklast och roligast att hålla på med, kostar mer än motsvarande mängd bitumenmatta men ger bättre dämpning. En populär butylmatta är SilentCoat.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 Inlägg
5 september 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Eller (som jag skrivit i mejl direkt till Aktersnurran) satsa på lösa midbasar, ett kit är onödigt då han redan har koaxialer på brädan.

Ang. dämpning så är butylmatta klart enklast och roligast att hålla på med, kostar mer än motsvarande mängd bitumenmatta men ger bättre dämpning. En populär butylmatta är SilentCoat.

Saab 9-3 Aero -00, Steg 3 BSR 265 HP

Sök