6560
Sök

Ta ström från original diod-hållare?

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
4 september 2010
Trådstartare
Hallåjj!

Jag har monterat lite extra dioder i min ECC-Enhet men undrar om någon kunnig person kan hjälpa mig med en fundering:

Kan jag "tjyva" ström ifrån original diod-hållaren och mata de nya dioderna där ifrån?
Typ alltså bara löda på plus och minus kablar på hållaren och dra till de nya.

http://i166.photobucket.com/albums/u119/premonitioner/x40%20projekt/ECC_kretskort_1.jpg

http://i166.photobucket.com/albums/u119/premonitioner/x40%20projekt/ECC_kretskort_2.jpg

Bilen det gäller är en V40 år 2004 om det hjälper hmm

Grymt tacksam för alla svar och tips!!

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU

570 Inlägg
8 september 2010
kenta asså det är nog bara att testa annars får du koppla in lite och mäta vad du får där ... det fina med dioder är .. att om det är fel så lyser det inte  är det rätt så lyser det smile

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Diio skrev:
kenta asså det är nog bara att testa annars får du koppla in lite och mäta vad du får där ... det fina med dioder är .. att om det är fel så lyser det inte  är det rätt så lyser det smile

Jo men visst, Jo men visst wink

Spelar ingen roll nu egentligen för jag hoppade idén och tog ström från annat ställe istället.

Vet inte hur eller om man kan ta bort trådar här (?) ...men tråden kan iaf plockas bort om någon moderator har lust med det big_smile

Mvh Kenta Edvardsen

757 Inlägg
9 september 2010
Eller så skriver du vart du tog ström ifrån så kanske du hjälper nån annan fundersam smile
onödigt att radera trådar som kan komma till nytta smile

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Lanjin skrev:
Eller så skriver du vart du tog ström ifrån så kanske du hjälper nån annan fundersam smile
onödigt att radera trådar som kan komma till nytta smile

Det förstås wink ...var lite trött när jag svarade förut!

Tog helt enkelt ström ifrån matningen till stereon (gul/vit kabel) så får man med dimmerfunktionen också big_smile

Detta gäller alltså FAS-2!

Mvh Kenta Edvardsen

Sök