Fartkameror - blixt

jonesono Personal- och beteendevetare
2 juli 2006 · 1 082 Inlägg

MilleN skrev:
Enda orsaken till att man ligger lagligt är att man är rädd för böter, det har inte med trafiksäkerhet att göra. Sedan måste man självklart ha vett! Jag försöker att aldrig ligga mer än 30kmh över gränsen för jag vill ha kvar mitt kort. Då har man fortfarande bibehållen kontroll över allting så länge sikten är fri.

Jag förstår hur du menar men jag tycker det är löjligt att lägga upp argumenten på det här forumet. Finns det inget forum för hobbypoliser?

Kanske man tror nej, men finns en anledning till varför hastighetsreglerna är som de är. Och alla åker inte omkring i nya bilar fortfarande.. det åker omkring väldigt många volvo 240:s... bara att kika runt på den här sidan. Jag vill bara att folk skall försöka tänka till en gång extra innan de begår något dumt/onödigt och därför ansåg jag att det var ganska relevant att skriva i detta forumet då det bara dök upp kommentarer i stil med att det absolut inte var hans eget fel. Dock har han själv nu klart insett sitt misstag och hoppas han inte gör om det igen. Ganska komiskt att det antagligen inte finns så många forum för det du kallar "hobbypoliser", dock vill jag inte placera mig i ett sånt fack... men att det säkerligen finns 1000-tals forum för fortkörarna, säger inte det någonting?!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
jonesono Personal- och beteendevetare
2 juli 2006 · 1 082 Inlägg

SLIMPA skrev:

jonesono skrev:

SLIMPA skrev:

Där va du riktigt rolig faktiskt HEHEHEHE. Dom som är FÖR passiva i sin körning är dom som är farliga..ni som inte vet om ni ska gasa lr bromsa.

Ja nu blev det spännande, så för att jag håller mig till hastighetsregler så kör jag passivt och inte vet hur jag skall agera i trafiken... jag hoppas jag inte skall behöva tala om för dig hur dumt ditt inlägg är, för jag gillar inte att behöva dumförklara folk utan att de själva skall upptäcka det i tid.

Snälla berätta vad är det som är dumt i mitt inlägg? Dom som är FÖR passiva är farliga,thats it. Sen att du är jätteduktigt på att hålla fartgränserna är mycket möjligt. Jag är ingen fortkörare själv heller så..(du kanske tror de för att jag har en m3a) klart man gasar på lite då och då,men självklart där det passar. Exempelvis en fri 90väg. Inget konstigt med det. Snarare konstigare att man Inte gör de om man har en rolig bil.

Du slängde in mig i den kategorin på en gång "ni som inte vet om ni ska gasa lr bromsa"... tog det för att du menade ni som i "du och de andra som gör likadant".

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
kung1
2 juli 2006 · 180 Inlägg

Om DU som ligger i 90 på 90 väg kommer ifatt en last bil som ligger på 85km/h.
kör DU om den i 90 o inte mer?
Snacka om INTE säker omkörning !
Hoppas du skämtar för allas säkerhet !

jonesono Personal- och beteendevetare
2 juli 2006 · 1 082 Inlägg

kung1 skrev:
Om DU som ligger i 90 på 90 väg kommer ifatt en last bil som ligger på 85km/h.
kör DU om den i 90 o inte mer?
Snacka om INTE säker omkörning !
Hoppas du skämtar för allas säkerhet !

Hoppas du själv inte har läst mina tidigare inlägg innan du skrev detta... har inget mer att säga.
Jag gör en säker omkörning så att jag jag efter att ha passerat lastbilen kan ligga i 90, svårare än så är det inte. Man gör inte omkörningar på bilar som kör i 120 på 90 väg, man håller sig till 90 och hoppas att de får dryga böter en vacker dag.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
EyeLighter
2 juli 2006 · 381 Inlägg

jonesono skrev:

MilleN skrev:

jonesono skrev:
Frågan är ju om det är nödvändigt att ligga i 125km/h? Du försöker bara legitimera att man skall få köra så fort man själv vill på 90-vägar.. det verkar så på ditt argument. Nästa gång är inte min tur eftersom jag rättar mig efter skyltarna i de flesta fall (det är min strävan iaf). Det märks självklart på attityder till hastighetsregler hur folk kör/vill köra och jag anser att det borde vara bra mycket hårdare straff på grov fortkörning än vad det är idag. Bara för att vägen är ren den ena sekunden, betyder det inte att den är det i den andra... ganska grundläggande tankesätt utifrån vettigt trafiktänkande. Men som sagt, offensiv köring anses väl ballt för vissa.

Nej absolut inte så fort man vill, betänk att dagens hastighetsgränser på landsväg sattes när volvo 240 var en modern bil. Jämför den bromssträckan och väghållningen med en modern nutida bil! 125km/h på en 90-väg med fri sikt flera km framåt, inte ett träd så långt ögat kan nå osv osv. Inga problem över huvud taget!

Har du aldrig gjort en omkörning som överskridit laglig hastighet? Om du har gjort det kan du fan i att döma ut folk som råkat åka dit! Polisen kan lika gärna stå med lasern ute när du gör en omkörning och då är det du som skitit i det blå skåpet. Du har ingen aning om situationen när han åkte dit men ändå ska du kommentera att han i princip är dum i huvudet. Störtlöjligt.

edit: du skrev ditt senaste inlägg medans jag skrev mitt. Hur som helst är det lika olagligt att köra om i för hög hastighet som att ständigt köra för fort.

Ja visst, men nu pratar vi om själva attityden till hastigheter.. en sak att man gör en omkörning och polisen skulle råka stå där.. då är det ganska trist ja och ja jag har gjort omkörningar i högre hastighet än angivet. Men förstå att jag menar att det är skillnad på att fara omkring i 125 konstant på 90-väg, alltså att fortsätta att köra så fort därför att man anser att det passar en själv. Och jag gissar att han inte gjorde en omkörning i detta fallet, utan han körde helt enkelt omkring konstant i 125... jag dömer inte folk som gör omkörningar i högre hastighet än angivet, utan jag dömer dem som tror att de kan fara fram i den hastighet de själva vill.
Förstå vad jag menar med attityder till trafikvett och regler. Jag försöker inte dumförklara någon, det är inte min avsikt.

Jo jag hade gjort en omkörning innan. Där det var dubbelfiligt. Sen blir det enkel filigt å där står skåpet. Men de va en gubbe som låg å sölade i 65 på 90 väg. Kanske var du då? Klart man blir förbannad på sånna å kör om. Men men skit samma jag som har blivit av med de å inte du så fatar inte varför du e här över huvudtaget å predikar om hur fan man ska köra. Jävla låtsas polis

Renjägarn
2 juli 2006 · 638 Inlägg

EyeLighter skrev:
jo 6 km/h e de. Men dom nya räknar inte bort något alls har jag hört.
Blev precis av med mitt kort på en fartkamera. + 1800:- i böter indraget i 2 månader + att ja får ta om de igen

Hur fan kan du fått kortet draget? Det är emot lagen. I lagboken står det att dom enbart får ge böter. Spelar ingen roll om du blåser i 200 på 90 väg. Dom måste ta dig Personligen för att få ta kortet?

Kommer väl nånting här snart!
TeQuilla
2 juli 2006 · 764 Inlägg

manne87 skrev:
Okej, tack för snabbt svar! Kom på en fråga till. Ungefär hur långt innan passage av kameran knäpper den bilden då?

15m c:a har jag för mig.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
TeQuilla
2 juli 2006 · 764 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

Aero-Micke skrev:

EyeLighter skrev:
jo 6 km/h e de. Men dom nya räknar inte bort något alls har jag hört.
Blev precis av med mitt kort på en fartkamera. + 1800:- i böter indraget i 2 månader + att ja får ta om de igen

Lyckades dem idetifiera dig som förare, för någon annan på forumet sa att du kan inte bli av med lappen via en kamera utan de måste va en polisman som tar de ifån dig. (?)

Helt rätt, dom måste ha stannat han direkt efter. Annars kan man inte bli av med kortet.

Exakt...

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Renjägarn
2 juli 2006 · 638 Inlägg

jonesono skrev:

MilleN skrev:

jonesono skrev:
Smart?! Testa att köra i 90 vid 90-väg, hjälper nog en del...

har du aldrig kört för fort?

http://moraltant.istheshit.net/

Finns en anledning till varför det är 90-väg, finns anledningar till varför det är olika hastigheter som gäller. På 110-väg kanske jag har legat något över, men annars försöker jag alltid ligga inom gränserna. Moget att kalla mig "moraltant"... är väl ett gott tecken på hur du ser på trafikvett/ovett. Kör man 125 på 90-väg får man skylla sig själv så fruktansvärt mycket, folk utan trafikvett SKALL inte ha körkort!

Du har inte sett testerna som visar att de tär dom som ligger under angiven hastighet som orsakar mest trafikolyckor. Inte dom som ligger över. Detta pga att folk blir förbannade på eller rent ut av inte ser att dom ligger och krypkör.

Ligg du efter hastighetsgränsen, inget mig emot. Jag kör fortare för att jag anser att 90 efter en bred väg mitt ute i nowhere är helt idiotiskt? T om där det är dubbelfiligt och mitträcke har dom 90 på. Man blir bara förbannad på sånt.

Kommer väl nånting här snart!
EyeLighter
2 juli 2006 · 381 Inlägg

Renjägarn skrev:

EyeLighter skrev:
jo 6 km/h e de. Men dom nya räknar inte bort något alls har jag hört.
Blev precis av med mitt kort på en fartkamera. + 1800:- i böter indraget i 2 månader + att ja får ta om de igen

Hur fan kan du fått kortet draget? Det är emot lagen. I lagboken står det att dom enbart får ge böter. Spelar ingen roll om du blåser i 200 på 90 väg. Dom måste ta dig Personligen för att få ta kortet?

Oki var å i vilken lagbok står de?? Vill gärna veta så kanske man har en möjlighet att ha de kvar... Jag har prövotid de kanske har någon betydelse inte vet jag. Men Pm mig om vilken å vart i lagen de står så e du snäll.

jonesono Personal- och beteendevetare
2 juli 2006 · 1 082 Inlägg

Renjägarn skrev:

jonesono skrev:

MilleN skrev:

har du aldrig kört för fort?

http://moraltant.istheshit.net/

Finns en anledning till varför det är 90-väg, finns anledningar till varför det är olika hastigheter som gäller. På 110-väg kanske jag har legat något över, men annars försöker jag alltid ligga inom gränserna. Moget att kalla mig "moraltant"... är väl ett gott tecken på hur du ser på trafikvett/ovett. Kör man 125 på 90-väg får man skylla sig själv så fruktansvärt mycket, folk utan trafikvett SKALL inte ha körkort!

Du har inte sett testerna som visar att de tär dom som ligger under angiven hastighet som orsakar mest trafikolyckor. Inte dom som ligger över. Detta pga att folk blir förbannade på eller rent ut av inte ser att dom ligger och krypkör.

Ligg du efter hastighetsgränsen, inget mig emot. Jag kör fortare för att jag anser att 90 efter en bred väg mitt ute i nowhere är helt idiotiskt? T om där det är dubbelfiligt och mitträcke har dom 90 på. Man blir bara förbannad på sånt.

Absolut kan man väl diskutera varför de har satt vissa gränser som de har, det undrar jag med ibland.. är inte född igår. Dubbelfilig väg med mitträcke eller tom helt åtskillda körfält med gräs osv (ex e18 mellan västerås och örebro om jag inte minns fel) med räcke på bägge sidorna, där tycker jag att det kanske skulle vara 110-väg om det är 90, absolut! Men som det är nu får man väl anpassa sig tills vidare, kan ju skriva in till vägverket eller skriva på namnlista osv osv för att få igång en debatt om det hela.

Jag måste inflika att jag inte heller gillar dem som ligger under hastighetsbegränsningarna.. jag är precis lika förbannad på dem som jag är på dem som ligger över! Ska det vara så förbannat svårt att hålla hastigheten?! Håll 90 på 90-väg, håll 110 på 110-väg! Gör omkörningar, men håll angiven hastighet efter omkörning. Väx upp och kör med teorin i huvet så skall det nog gå bra.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
jonesono Personal- och beteendevetare
2 juli 2006 · 1 082 Inlägg

EyeLighter skrev:

jonesono skrev:

MilleN skrev:

Nej absolut inte så fort man vill, betänk att dagens hastighetsgränser på landsväg sattes när volvo 240 var en modern bil. Jämför den bromssträckan och väghållningen med en modern nutida bil! 125km/h på en 90-väg med fri sikt flera km framåt, inte ett träd så långt ögat kan nå osv osv. Inga problem över huvud taget!

Har du aldrig gjort en omkörning som överskridit laglig hastighet? Om du har gjort det kan du fan i att döma ut folk som råkat åka dit! Polisen kan lika gärna stå med lasern ute när du gör en omkörning och då är det du som skitit i det blå skåpet. Du har ingen aning om situationen när han åkte dit men ändå ska du kommentera att han i princip är dum i huvudet. Störtlöjligt.

edit: du skrev ditt senaste inlägg medans jag skrev mitt. Hur som helst är det lika olagligt att köra om i för hög hastighet som att ständigt köra för fort.

Ja visst, men nu pratar vi om själva attityden till hastigheter.. en sak att man gör en omkörning och polisen skulle råka stå där.. då är det ganska trist ja och ja jag har gjort omkörningar i högre hastighet än angivet. Men förstå att jag menar att det är skillnad på att fara omkring i 125 konstant på 90-väg, alltså att fortsätta att köra så fort därför att man anser att det passar en själv. Och jag gissar att han inte gjorde en omkörning i detta fallet, utan han körde helt enkelt omkring konstant i 125... jag dömer inte folk som gör omkörningar i högre hastighet än angivet, utan jag dömer dem som tror att de kan fara fram i den hastighet de själva vill.
Förstå vad jag menar med attityder till trafikvett och regler. Jag försöker inte dumförklara någon, det är inte min avsikt.

Jo jag hade gjort en omkörning innan. Där det var dubbelfiligt. Sen blir det enkel filigt å där står skåpet. Men de va en gubbe som låg å sölade i 65 på 90 väg. Kanske var du då? Klart man blir förbannad på sånna å kör om. Men men skit samma jag som har blivit av med de å inte du så fatar inte varför du e här över huvudtaget å predikar om hur fan man ska köra. Jävla låtsas polis

Japp, jag hade också blivit förbannad.. men det ligger ingen logik i att du kör upp från 65 till 125 km/h för att köra om gubben?! Är det dessutom dubbelfilit behöver man inte dra på lika hårt heller eftersom det antagligen inte är lika bråttom in i högerfilen som vid mötande trafik.
Kanske kan det få dig att tänka efter nästa gång? Hur länge hade du haft körkortet?
Jag har sagt mitt här och nu, vill bara ge en tankeställare.. men som vanligt stöter man på hårt motstånd.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Renjägarn
2 juli 2006 · 638 Inlägg

EyeLighter skrev:

Renjägarn skrev:

EyeLighter skrev:
jo 6 km/h e de. Men dom nya räknar inte bort något alls har jag hört.
Blev precis av med mitt kort på en fartkamera. + 1800:- i böter indraget i 2 månader + att ja får ta om de igen

Hur fan kan du fått kortet draget? Det är emot lagen. I lagboken står det att dom enbart får ge böter. Spelar ingen roll om du blåser i 200 på 90 väg. Dom måste ta dig Personligen för att få ta kortet?

Oki var å i vilken lagbok står de?? Vill gärna veta så kanske man har en möjlighet att ha de kvar... Jag har prövotid de kanske har någon betydelse inte vet jag. Men Pm mig om vilken å vart i lagen de står så e du snäll.

Svenska lagboken. Dock vet jag inte vilken paragraf eller dyl. Ring nån med mer insikt i den o hör med dom. För dom ska inte kunna eller Får inte ta kortet om du åkt i en kamera som det är nu då dom inte till 100% kan veta att det är just du som kör även med en klar bild.

Senast redigerat av Renjägarn (2 juli 2006)

Kommer väl nånting här snart!
SWK Lord
2 juli 2006 · 125 Inlägg

Renjägarn skrev:

EyeLighter skrev:

Renjägarn skrev:

Hur fan kan du fått kortet draget? Det är emot lagen. I lagboken står det att dom enbart får ge böter. Spelar ingen roll om du blåser i 200 på 90 väg. Dom måste ta dig Personligen för att få ta kortet?

Oki var å i vilken lagbok står de?? Vill gärna veta så kanske man har en möjlighet att ha de kvar... Jag har prövotid de kanske har någon betydelse inte vet jag. Men Pm mig om vilken å vart i lagen de står så e du snäll.

Svenska lagboken. Dock vet jag inte vilken paragraf eller dyl. Ring nån med mer insikt i den o hör med dom. För dom ska inte kunna eller Får inte ta kortet om du åkt i en kamera som det är nu då dom inte till 100% kan veta att det är just du som kör även med en klar bild.

Om man erkänner att man har kört för fort så har dom ju erkännandet att gå på. Man ska aldrig skriva på böterna om man misstänker att dom inte har några bra bevis att det är just jag som har kört. Man ska alltid hävda att man inte visste hur snabbt man körde.?

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316
Darkie dARKiE
2 juli 2006 · 5 031 Inlägg

EyeLighter skrev:

Darkie skrev:

EyeLighter skrev:

Jo jag fick först ett brev om att ja blivit fotograferad. 2 månader senare så får ja brev om att dom överväger att dra in de. Skriver in å säger att jag behöver det i jobbet å så där chefen skriver oxå i brevet till dom. Å i torsdags så kom brev om att ja blivit av med de i 2 månader å så får ja ta om de.

Iknow the feeling! lider med dej ;/

hehe tack trist nu när de e sommar å allt men men.

Jo det är trist.. blev ju av med mitt i februari förra året.. så vet hur det känns.. som sagt bara på det igen smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
EyeLighter
2 juli 2006 · 381 Inlägg

jonesono skrev:

EyeLighter skrev:

jonesono skrev:

Ja visst, men nu pratar vi om själva attityden till hastigheter.. en sak att man gör en omkörning och polisen skulle råka stå där.. då är det ganska trist ja och ja jag har gjort omkörningar i högre hastighet än angivet. Men förstå att jag menar att det är skillnad på att fara omkring i 125 konstant på 90-väg, alltså att fortsätta att köra så fort därför att man anser att det passar en själv. Och jag gissar att han inte gjorde en omkörning i detta fallet, utan han körde helt enkelt omkring konstant i 125... jag dömer inte folk som gör omkörningar i högre hastighet än angivet, utan jag dömer dem som tror att de kan fara fram i den hastighet de själva vill.
Förstå vad jag menar med attityder till trafikvett och regler. Jag försöker inte dumförklara någon, det är inte min avsikt.

Jo jag hade gjort en omkörning innan. Där det var dubbelfiligt. Sen blir det enkel filigt å där står skåpet. Men de va en gubbe som låg å sölade i 65 på 90 väg. Kanske var du då? Klart man blir förbannad på sånna å kör om. Men men skit samma jag som har blivit av med de å inte du så fatar inte varför du e här över huvudtaget å predikar om hur fan man ska köra. Jävla låtsas polis

Japp, jag hade också blivit förbannad.. men det ligger ingen logik i att du kör upp från 65 till 125 km/h för att köra om gubben?! Är det dessutom dubbelfilit behöver man inte dra på lika hårt heller eftersom det antagligen inte är lika bråttom in i högerfilen som vid mötande trafik.
Kanske kan det få dig att tänka efter nästa gång? Hur länge hade du haft körkortet?
Jag har sagt mitt här och nu, vill bara ge en tankeställare.. men som vanligt stöter man på hårt motstånd.

jo men kommer man ikapp gubben som kör i 65 när dubbelfiligt håller på å ta slut så då gasar ja på för å komma förbi han. För inte tänker jag ligga i 65 på 90 väg å i flera kilometer innan ja har möjlighet å komma om igen.
De e juh trafik fara om nått. Särskillt när de e mörkt ute å bilen som gubben kör knappt har något ljus på sin gammla bil. ja kommer i 90 kommer i fatt han när han kör 65 tror de e en moped eller nått men visar sig vara en bil. så man blir juh förbannad å kör om han. Men men ja får juh följa lagar å bestämmelser som alla andra i sverige får göra. Men nu hade ja oturen att åka dit på nått som kunde blivit en olycka igentligen.

EyeLighter
2 juli 2006 · 381 Inlägg

Darkie skrev:

EyeLighter skrev:

Darkie skrev:

Iknow the feeling! lider med dej ;/

hehe tack trist nu när de e sommar å allt men men.

Jo det är trist.. blev ju av med mitt i februari förra året.. så vet hur det känns.. som sagt bara på det igen smile

Jo då klart man ska på de igen. Ska bara sälja bilen å sen har ja nya projekt på gång

jonesono Personal- och beteendevetare
2 juli 2006 · 1 082 Inlägg

EyeLighter skrev:

jonesono skrev:

EyeLighter skrev:

Jo jag hade gjort en omkörning innan. Där det var dubbelfiligt. Sen blir det enkel filigt å där står skåpet. Men de va en gubbe som låg å sölade i 65 på 90 väg. Kanske var du då? Klart man blir förbannad på sånna å kör om. Men men skit samma jag som har blivit av med de å inte du så fatar inte varför du e här över huvudtaget å predikar om hur fan man ska köra. Jävla låtsas polis

Japp, jag hade också blivit förbannad.. men det ligger ingen logik i att du kör upp från 65 till 125 km/h för att köra om gubben?! Är det dessutom dubbelfilit behöver man inte dra på lika hårt heller eftersom det antagligen inte är lika bråttom in i högerfilen som vid mötande trafik.
Kanske kan det få dig att tänka efter nästa gång? Hur länge hade du haft körkortet?
Jag har sagt mitt här och nu, vill bara ge en tankeställare.. men som vanligt stöter man på hårt motstånd.

jo men kommer man ikapp gubben som kör i 65 när dubbelfiligt håller på å ta slut så då gasar ja på för å komma förbi han. För inte tänker jag ligga i 65 på 90 väg å i flera kilometer innan ja har möjlighet å komma om igen.
De e juh trafik fara om nått. Särskillt när de e mörkt ute å bilen som gubben kör knappt har något ljus på sin gammla bil. ja kommer i 90 kommer i fatt han när han kör 65 tror de e en moped eller nått men visar sig vara en bil. så man blir juh förbannad å kör om han. Men men ja får juh följa lagar å bestämmelser som alla andra i sverige får göra. Men nu hade ja oturen att åka dit på nått som kunde blivit en olycka igentligen.

Ja, det du beskriver låter ju helt rimligt.. du kör 90 på 90-väg, men jag förstår fortfarande inte hur du kunde åka fast för 125.. gasade du som bara den efter omkörningen också?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
vampyren
3 juli 2006 · 128 Inlägg

man kör inte fortare än man klarar av. ja visar hänsyn till alla på vägen men samtidigt skiter ja fullständigt i hastigehetsbegränsningar. men därmed sajjer jag inte av jag bara för för fort.. låt den utan synd kasta den första stenen:/

Burn IF performance
EyeLighter
3 juli 2006 · 381 Inlägg

jonesono skrev:

EyeLighter skrev:

jonesono skrev:

Japp, jag hade också blivit förbannad.. men det ligger ingen logik i att du kör upp från 65 till 125 km/h för att köra om gubben?! Är det dessutom dubbelfilit behöver man inte dra på lika hårt heller eftersom det antagligen inte är lika bråttom in i högerfilen som vid mötande trafik.
Kanske kan det få dig att tänka efter nästa gång? Hur länge hade du haft körkortet?
Jag har sagt mitt här och nu, vill bara ge en tankeställare.. men som vanligt stöter man på hårt motstånd.

jo men kommer man ikapp gubben som kör i 65 när dubbelfiligt håller på å ta slut så då gasar ja på för å komma förbi han. För inte tänker jag ligga i 65 på 90 väg å i flera kilometer innan ja har möjlighet å komma om igen.
De e juh trafik fara om nått. Särskillt när de e mörkt ute å bilen som gubben kör knappt har något ljus på sin gammla bil. ja kommer i 90 kommer i fatt han när han kör 65 tror de e en moped eller nått men visar sig vara en bil. så man blir juh förbannad å kör om han. Men men ja får juh följa lagar å bestämmelser som alla andra i sverige får göra. Men nu hade ja oturen att åka dit på nått som kunde blivit en olycka igentligen.

Ja, det du beskriver låter ju helt rimligt.. du kör 90 på 90-väg, men jag förstår fortfarande inte hur du kunde åka fast för 125.. gasade du som bara den efter omkörningen också?

Kameran sitter typ direkt efter att filerna gått ihopa där så. Gasar juh på för att komma förbi å så naturligt viss så blixtrar det juh i de skåpet. Men men jag hade otur där..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang