Alpinabiturbo skrev:
Tokken skrev:
Alpinabiturbo skrev:
Läs igen så ser du att mätningen är gjord vid 14,3V, det var spänningen på plinten vid steget vid avmätning av siffrorna.
15,25V var idle, vid 0A förbrukning. Spänningen i batteribanken sjönk till 14.3V vid belastning. Hade vi haft en spänning på 14.4V vilande så hade spänningen sjunkit en bra bit under 14V när steget belastades. Så jag förstår inte vad som är irrelevant. Du måste ju ha den spänningen som steget är specat i vid belastning för att kunna göra en jämförelse vid specen. Detta borde väl en erfaren kille som du förstå.
Sedan att man inte har konstant 14.4V i bilen osv är en helt annan sak och har inte med detta göra, hade vart skillnad om steget vart specat i exempelvis 12V.
Japp.. lite därför jag inte gillar det sättet att mäta heller.. Lite orättvist mot köparen om man utlovar 1500 watt men steget ger 1444, och det med en spänning på lite över 15V på banken.
Du kanske förstår vad jag fiskar efter, ingen normal bil har 14,4V stabilt på steget vid max uttag.
Sen är det lite komsikt faktiskt att säga att det är helt utan distortion.
Ja men det är ju helt irrelevant vilket spänning man har i bilen i detta fallet, eftersom bänkningen gick ut på att se ifall specen i manualen var korrekt eller ej. Ja tror allt att det går att få ut 1500WRMS i optimala förhållanden.
Om det ska vara mer realistiskt mot hur det ser ut i bilen så är det upp till tillverkaren att skriva specen i en mer realistisk spänning. Vilket det finns tillverkare som faktiskt gör, det är bra.
Vi säger utan hörbart dist då, under 1% som det står i specen.
Hur som helst är det ett riktigt prisvärt steg som leverar mycket effekt för pengarna utan dist.
Hur kan du säja utan dist när du i raden åvanför skriver dist i 1% ?
Det finns VÄLDIGT få steg som kan leverera UTAN dist.. altså i 0,005% Då pratar vi McIntch klassen på steg..
Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]