2218
Sök

Saab 900NG trim vad behövs ?

670 Inlägg
13 september 2010
#21
Kommer nog funka bra men blir ju till att bygga grenrör och jävlas.. smile

Mvh Daaanyy

Ex-08'a
113 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
#22
daaanyy skrev:
Kommer nog funka bra men blir ju till att bygga grenrör och jävlas.. smile

funderar på att köpa nått mögligt org grenrör och porta sen kapabort t25 flänset och sätta dit t3 ist, om de nu går vad tror ni tongue?


670 Inlägg
13 september 2010
#23
Går gör det säkert men inte det lättaste materialet att svetsa i. Undrar om man inte kan åka med grenrör från äldre 9000...fanns med t3. Rätta mig om jag har fel!

Mvh Daaanyy

394 Inlägg
14 september 2010
#24
daaanyy: ja det stämmer äldre 9000 har t3 fläns, bara flytta över bolt-on!

vem fan är maptun?

Ex-08'a
113 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
#25
Von-Aron skrev:
daaanyy: ja det stämmer äldre 9000 har t3 fläns, bara flytta över bolt-on!

as bra big_smile, då blir de nog att porta ett grenrör från en 9000 då tongue!


394 Inlägg
14 september 2010
#26
embe skrev:
Von-Aron skrev:
daaanyy: ja det stämmer äldre 9000 har t3 fläns, bara flytta över bolt-on!

as bra big_smile, då blir de nog att porta ett grenrör från en 9000 då tongue!

oj förlåt, nu snackar jag i nattmössan...... hehe tordde vi snacka 9000, fast det är 900 som gäller, jag har inte en aning om t3 gren från 9000 passar på NG900... kanske någon som har koll?
är iaf t3 på gamla 9000 smile

mvh O

vem fan är maptun?

Ex-08'a
113 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
#27
Von-Aron skrev:
embe skrev:
Von-Aron skrev:
daaanyy: ja det stämmer äldre 9000 har t3 fläns, bara flytta över bolt-on!

as bra big_smile, då blir de nog att porta ett grenrör från en 9000 då tongue!

oj förlåt, nu snackar jag i nattmössan...... hehe tordde vi snacka 9000, fast det är 900 som gäller, jag har inte en aning om t3 gren från 9000 passar på NG900... kanske någon som har koll?
är iaf t3 på gamla 9000 smile

mvh O

jag har läst och såg att topparna på 900ng och 9000 94-98 var samma, så då borde grenröret passa bolt on på 900ng också då tongue


500 Inlägg
14 september 2010
#28
embe skrev:
Von-Aron skrev:
embe skrev:

as bra big_smile, då blir de nog att porta ett grenrör från en 9000 då tongue!

oj förlåt, nu snackar jag i nattmössan...... hehe tordde vi snacka 9000, fast det är 900 som gäller, jag har inte en aning om t3 gren från 9000 passar på NG900... kanske någon som har koll?
är iaf t3 på gamla 9000 smile

mvh O

jag har läst och såg att topparna på 900ng och 9000 94-98 var samma, så då borde grenröret passa bolt on på 900ng också då tongue

Nej det passar inte, turbon sitter längre ut på 9000 så det kommer ta i fläkt och kylare.


394 Inlägg
14 september 2010
#29
Nocturnal skrev:
embe skrev:
Von-Aron skrev:

oj förlåt, nu snackar jag i nattmössan...... hehe tordde vi snacka 9000, fast det är 900 som gäller, jag har inte en aning om t3 gren från 9000 passar på NG900... kanske någon som har koll?
är iaf t3 på gamla 9000 smile

mvh O

jag har läst och såg att topparna på 900ng och 9000 94-98 var samma, så då borde grenröret passa bolt on på 900ng också då tongue

Nej det passar inte, turbon sitter längre ut på 9000 så det kommer ta i fläkt och kylare.

ganska smidigt problem IMO. axial fläkt och OM det kanske går att vika in kylaren eller flytta bak den en bit. ( funkar på 9000 )

vem fan är maptun?

500 Inlägg
14 september 2010
#30
Von-Aron skrev:
Nocturnal skrev:
embe skrev:

jag har läst och såg att topparna på 900ng och 9000 94-98 var samma, så då borde grenröret passa bolt on på 900ng också då tongue

Nej det passar inte, turbon sitter längre ut på 9000 så det kommer ta i fläkt och kylare.

ganska smidigt problem IMO. axial fläkt och OM det kanske går att vika in kylaren eller flytta bak den en bit. ( funkar på 9000 )

Fläkten går att byta ja, men kylaren är värre att hitta en annan plats för. Man behöver nämligen flytta den några cm.


394 Inlägg
14 september 2010
#31
Nocturnal skrev:
Von-Aron skrev:
Nocturnal skrev:

Nej det passar inte, turbon sitter längre ut på 9000 så det kommer ta i fläkt och kylare.

ganska smidigt problem IMO. axial fläkt och OM det kanske går att vika in kylaren eller flytta bak den en bit. ( funkar på 9000 )

Fläkten går att byta ja, men kylaren är värre att hitta en annan plats för. Man behöver nämligen flytta den några cm.

Okej, jo jag har front matad på min 9000 så den gamla IC är bort plcokad INK ac kylet så jag statte min kylare i IC hålen smile fick duktigt med plats nu, frågan är ju bara om det går att göra så på 900.....

vem fan är maptun?

500 Inlägg
14 september 2010
#32
Von-Aron skrev:
Nocturnal skrev:
Von-Aron skrev:

ganska smidigt problem IMO. axial fläkt och OM det kanske går att vika in kylaren eller flytta bak den en bit. ( funkar på 9000 )

Fläkten går att byta ja, men kylaren är värre att hitta en annan plats för. Man behöver nämligen flytta den några cm.

Okej, jo jag har front matad på min 9000 så den gamla IC är bort plcokad INK ac kylet så jag statte min kylare i IC hålen smile fick duktigt med plats nu, frågan är ju bara om det går att göra så på 900.....

Ser inte likadant ut på ng900 tyvärr.


Ex-08'a
113 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
#33
Nocturnal skrev:
Von-Aron skrev:
Nocturnal skrev:

Fläkten går att byta ja, men kylaren är värre att hitta en annan plats för. Man behöver nämligen flytta den några cm.

Okej, jo jag har front matad på min 9000 så den gamla IC är bort plcokad INK ac kylet så jag statte min kylare i IC hålen smile fick duktigt med plats nu, frågan är ju bara om det går att göra så på 900.....

Ser inte likadant ut på ng900 tyvärr.

men sad, jag orkar inte hålla på att svetsa eget och köpa ett e dyrt tongue
finns det inget annat sätt sad?


500 Inlägg
14 september 2010
#34
embe skrev:
Nocturnal skrev:
Von-Aron skrev:

Okej, jo jag har front matad på min 9000 så den gamla IC är bort plcokad INK ac kylet så jag statte min kylare i IC hålen smile fick duktigt med plats nu, frågan är ju bara om det går att göra så på 900.....

Ser inte likadant ut på ng900 tyvärr.

men sad, jag orkar inte hålla på att svetsa eget och köpa ett e dyrt tongue
finns det inget annat sätt sad?

Inte med den turbon tyvärr.


7 281 Inlägg
14 september 2010
#35
Varför inte bara köra på en turbona som har föreslagits tidigare?
Du slipper allt krångel runtomkring som verkar sluta dyrare i iaf...


670 Inlägg
14 september 2010
#36
som sagt kör på en snurra med t25 fläns..

Mvh Daaanyy

Ex-08'a
113 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
#37
okej då får de bli nån turbo med t25 fläns :p


Teknisk Försäljning SKF
15 Inlägg
15 september 2010
#38
Turbon verkar du ju mer eller mindre ha klart för dig:)

Men en rekomendation är väll smidda kolvar om du får för dig att köra på E85?
Många brukar ju klappa i t5kammarna eller 2,3i kammarna oxå! Sedan är det nästan prio på att evakuera alla avgaser på bästa sätt då 400hk skapar en hel del värme!

Mvh j

Vw CC 170TDI DSG -2013

Ex-08'a
113 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
#39
Johanisback skrev:
Turbon verkar du ju mer eller mindre ha klart för dig:)

Men en rekomendation är väll smidda kolvar om du får för dig att köra på E85?
Många brukar ju klappa i t5kammarna eller 2,3i kammarna oxå! Sedan är det nästan prio på att evakuera alla avgaser på bästa sätt då 400hk skapar en hel del värme!

Mvh j

jag tror de blir 98okt , sen kör jag ju redan på t5 motorn igenom att de är en ng900 tongue.
jag jag e fortfarande fundersam om turbon och hur grenröret ska lösas isåfall, enlig några på stcs
så kan man tydligen köra på gammla 9000 grenröret på ng900 va en som hade gjort de där, jag jag börjar fundera att de nog inte är helt omöjligt att fixa de på något billigt sätt endån eller vad tror ni smile ?.


Teknisk Försäljning SKF
15 Inlägg
15 september 2010
#40
En snabb fråga, medlemmi stcs? Finns ingen bättre sida för dessa frågor! Kostnadsfritt och kompetens 24/7

Mvh j

Vw CC 170TDI DSG -2013


Sök