3458
Sök

855 -94 helt död!

2 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
Tjenare!Har en 855-94 som är helt sten död!innan den dog var jag ute och testade ifall det var gnista på alla tändstift,dom fyra första fungerade det utmärkt at starta bilen,då jag kom till det sista och skulle vrida om tändningen så händer absolut ingenting!insrumentbrädan lyser alla ljus fungerar men ingen som helst reaktion från motorn!motor el fel lampan har lyst ungefär 1 vecka nu men den har ändå fungerat att köra med...man blir ju så jävla trött,felsökning har jag inte riktigt förståt hur man gör! någon som kanske har något tips?MVH Danne

724 Inlägg
7 september 2010
luft läcka? kolla även bränslerelät, låter soppapumpen innan du startar, läs av felkoderna genom "lådan" som sitter framför spolarvätska  behållaren...sätter ner i A6 för att läsa av bränsle och tändningssytemet..

http://www.volvosweden.se/articles.php?article_id=20
Senast redigerat av volvo-racer (7 september 2010)

2 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
jag tycker nog att mer låter som tändsystemet..men vad vet jag??för jag menar att den är alltså helt död i motorn!den driver verkligen ingenstans man hör bara tick precis när man ska starta...ska kanske försöka mig på det med felsökningen!gäller detsamma instruktioner för en 855-94?MVH Danne

724 Inlägg
8 september 2010
juvedelgio skrev:
jag tycker nog att mer låter som tändsystemet..men vad vet jag??för jag menar att den är alltså helt död i motorn!den driver verkligen ingenstans man hör bara tick precis när man ska starta...ska kanske försöka mig på det med felsökningen!gäller detsamma instruktioner för en 855-94?MVH Danne

om den bara tickar så låter det som du inte har någon ström? testat med start hjälp?
ja det är samma.

Sök