3463
Sök

Huvudenhet Centrallås 940 -95 SE HJÄLP!

3 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
Hej

Jag håller på och installerar larm i min 940.

Har fått igång allt förutom centrallåset i förardörren, eftersom att det inte finns en motor där, utan bara en givare.

Jag undrar om det finns någon i detta forum som vet volvos artikelnummer på den med givare och motor inbyggt.

alltså 5 sladds varianten. försöker hitta en billigt på skroten nämligen.

Om jag har förstått det rätt så ska det vara den motorn som levereras när man köper volvos orginallarm.

Eller om det går att använda en motor från den bakre dörren också? 2 sladdsvarianten, med bara en motor i.

Nackdelen bli ju då att om larmet strular så funkar det inte att låsa upp alla förrar från förardörren.

Tack på förhand

MVH Mattias

1 008 Inlägg
8 september 2010
Jag vet tyvärr inte artikelnumret enbart på motorn, men det skall tydligen vara billigare att köpa "larm kompletterings-satsen" som innehåller motor,VGA kablaget (940 93-96) magnetbrytare, lysdiod och lite annat går på kring 650:-
Artikelnr VO9204630

alternativet är som du skrev att byta ut givaren mot en 2-tråds motor från en annan dörr, men då förlora styrningen av c-låset om man skall låsa med nyckeln.

Ett annat alternativ är att montera den äldre 2-tråds motorn (samma som 740 upp till 88)  i de förberedda hålen i nederkant på dörren tillsammmans med länkage/stag, kan plockas från passagerardörr och monteras spegelvänt men är lite trixigt och trångt att få dit.
om dessa skall köpas nya är artikelnr för den motorn med detaljer:
1380345 Låsmotor
972258  sextandhålskruv (3st)
1321515 Hävarm vänster
972079  sextandhålskruv
1334318 Länk
3529397 Länk
6849358 Klamma

3 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Okej tack för alla tipps, låter som det blir att köpa en 2 trådsmotor från skroten istället. för vad jag kan förstå så är det samma motor på alla dörrar i bilen förutom bakluckan och förardörren.
vad ja kan hitta heter den 3503941 kan det stämma tro?

Men jag fattar inte att det ska vara så svårt att hitta 5 tråds motorn på skroten. det måste väll vara någon som valt att sätta in larm i sin bil som krockat tycker man.

Men men

Tack för hjälpen iaf.

Sök