Volvo 242 -82 totalkvaddad:(

gulleponken
2 juli 2006 · 174 Inlägg

Nu va de slut på de roliga efter att jag den 30/6 -06 voltade med bilen sad de gick till som så att jag lekte lite på vägen hem när ja skulle hämta papper till polarn... så ja tog i lite i en 90graders vänsterkurva(grusväg) o sen fick jag retursladd på bilen o tyvärr så hölljag inte i utan bromsade isället så bilen bara gled rakt fram, upp på en sten med höger framhjul så bilen reste sej o la sej på sidan för att sedan tippa över på taket... bilen gled ca 20 m från stenen innan det tog stopp!! som tur var så var jag själv i bilen vid tillfället, men kunde haft både flickvän o bästa polare i bilen!!

Mina skador blev faktiskt relativt lindriga: 5 frakturer i vänster hand o massa skrapsår på samma arm!! skrapsåren kommer antagligen från att ja fått ut armen genom rutan som var öppen o frakturerna genom att jag höll i ratten när jag gick emot stenen...

Grimling Professionell amatör
2 juli 2006 · 451 Inlägg

aj du det lät ju rätt trökigt tur du klara dig så lindrigt ändå. mvh

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
gulleponken
2 juli 2006 · 174 Inlägg

jaa tur ska man ha!! tyvärr va de ju flickvännens födelsedag, så fortsättningen vart inte så rolig om man säger så!!

Phaetoon
2 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Ouch. En vän till mig lekte på samma sätt. Hans pappas bil kvaddades inte förstås, utan han stannade han ute i ett fält med högt gräs. Han tvättade bilen noggrant. Tyvärr så missade han ett par grässtrån i grillgallret, så farsan kom in lite senare och frågade vad han hade gjort med bilen...

Hoppas att din flickvän är förstående och att hon inte blev alltför orolig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
2 juli 2006 · 1 660 Inlägg

Phaetoon skrev:
Ouch. En vän till mig lekte på samma sätt. Hans pappas bil kvaddades inte förstås, utan han stannade han ute i ett fält med högt gräs. Han tvättade bilen noggrant. Tyvärr så missade han ett par grässtrån i grillgallret, så farsan kom in lite senare och frågade vad han hade gjort med bilen...

Hoppas att din flickvän är förstående och att hon inte blev alltför orolig.

Var det en röd 245a??

dusty Living in the fastlane
3 juli 2006 · 2 616 Inlägg

blir det ny 240 nudå? wink

Saabare Avstängd
3 juli 2006 · 1 106 Inlägg

Nu är det slut på det roliga. Nu är den väl skrot? Om du vill köpa en Saab så rekommenderar jag att du läser tråden jag skapat. Där står det mycket info som är bra att veta.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=19024

Livet startar vid 220 km/h
Phaetoon
3 juli 2006 · 8 156 Inlägg

GT90 skrev:

Phaetoon skrev:
Ouch. En vän till mig lekte på samma sätt. Hans pappas bil kvaddades inte förstås, utan han stannade han ute i ett fält med högt gräs. Han tvättade bilen noggrant. Tyvärr så missade han ett par grässtrån i grillgallret, så farsan kom in lite senare och frågade vad han hade gjort med bilen...

Hoppas att din flickvän är förstående och att hon inte blev alltför orolig.

Var det en röd 245a??

Nej, en VW Golf, om jag kommer ihåg rätt vill säga. Var ju inte på plats personligen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
GurraG INGET ANNAT!!
3 juli 2006 · 1 725 Inlägg

sörjer med dej

bonden_
3 juli 2006 · 171 Inlägg

lider me dig sad

Volvo 240glt -84
Volvo 240tic -81
Audi a4 2,0t quattro -06
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang