Hur fick ni era nuvarande Jobb?

Richard-R
13 september 2010 · 340 Inlägg

Hur fick ni era jobb som ni har nu sökte ni via arbetsf eller var det kontakter, eller hur fick ni era jobb? Själv har jag inget för tillfället hmm

Bebben Legitimerad besserwisser
13 september 2010 · 921 Inlägg

Tro det eller ej, men fick det faktiskt via Arbetsförmedlingens hemsida...
Jobben innan dess har jag fått genom att helt enkelt ringa till företag, oavsett om de har något jobberbjudande eller ej.

Pierre-na
13 september 2010 · 398 Inlägg

Vart förfrågad tillfrågad om jag jag ville ha ett annat jobb

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
Sarge
13 september 2010 · 2 337 Inlägg

Jag blev garanterad anställning när jag började på högskolan.

LordLife
13 september 2010 · 998 Inlägg

inget jobb just nu men har fått 2 jobb via ams hemsida. och det tredje via kontakter. Men blev av med det i och med krisen.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
By_Alfzone
13 september 2010 · 679 Inlägg

Slog upp företaget i Telefonboken och skickade brev....
Börja först som sommarjobbare och fick förlängt några månader, sen några månader till osv...
Efter 1,5 år så vart jag fast anställd....:!

loow Jävel
13 september 2010 · 2 018 Inlägg

Hade en moped på annons, så kom köparen o undrade vad jag jobbade med.. Så sa han att jag var välkommen på arbetsintervju. Nu jobbar jag där smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
passos bappelsin
13 september 2010 · 390 Inlägg

företaget ringde mej och undrade om jag ville ha jobb och nu jobbar jag där sen 6 månader tillbaka  tongue

Spelis
13 september 2010 · 1 926 Inlägg

Hade praktik på företaget två veckor i månaden under hela 3an.

Sedan ringde dom mig och erbjöd mig jobb direkt efter studenten smile

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
13 september 2010 · 661 Inlägg

La ut mitt cv på jobsafari så företaget ringde mig

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Richard-R
13 september 2010 · 340 Inlägg

Plankpojk skrev:
Hade en moped på annons, så kom köparen o undrade vad jag jobbade med.. Så sa han att jag var välkommen på arbetsintervju. Nu jobbar jag där smile

Najs:D

Marcus_89 Biltokig elektriker
13 september 2010 · 3 352 Inlägg

Åkte till olika företag och frågade. Ett av dom nappade och anställde mig, nu har man jobbat där i 2 år smile

ZonaX Svetsare
13 september 2010 · 3 150 Inlägg

Fick praktik genom A.f, sen efter 2 månader så blev jag anställd.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
steifan DR!FTT3KN!K3R
13 september 2010 · 10 427 Inlägg

Avslutade en KY-utbildning med 4mån praktik på företaget (januari-juni, sommarjobb juni-augusti), numera tillsvidareanställd smile

Tidigare längre och kortare jobb har jag sökt & fått via platsannonser (typ platsbanken) eller genom någon form av personlig kontakt.

lillnicke lastbilsmekaniker
13 september 2010 · 226 Inlägg

började på lärlingsutbildningen i 1an och fick vara på scania. fick börja jobba lov efter en vinter. sen blev det bara mer och mer och nu har jag jobb smile

det som inte dödar, gör jävligt ont!!
Religion is a group insanity. Lots of people with the same imaginary friend.
BMW E30 "m50 turbo" (1983)
Mitsubishi Lancer EVO III "rallybilen" (1995)
The_Rebel Gréve
13 september 2010 · 497 Inlägg

jag gick till ett ställe på måfå, veckan efter började jag å jobba där tongue

Turbomotor volvolover
13 september 2010 · 667 Inlägg

jag letade extrajobb och sommarjobb så hittade jag en sida som heter studentconsulting och skrev in mig där mm och sen så får man kolla lite efter matchande jobb man skulle vilja ha och en dag fanns det ett som passade så ja mejlade och ngn dag senare ringde en och frågade om ja ville komma på en arbetsintervju och  sen dess har ja jobbat där med förlängt kontrakt efter varannan månad ungefär.. smile

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
twin_cam Smålänning
13 september 2010 · 7 877 Inlägg

Ringde till ett företag som va kund hos mitt sommarjobb och frågade om han behövde folk. Nu har jag jobbat där i ett år smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
14 september 2010 · 1 898 Inlägg

Genom gymnasiet skulle man kunna säga, eller kanske.
Via praktik, vi hade praktik rätt så ofta i ungefär 2 år. Sen så frågade dom om jag var intresserad av att jobba när jag slutade skolan och då svarade man såklart ja.
På så vis är det, skrev papper innan jag slutade skolan. Tycker jag var skönt iallafall! smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
14 september 2010 · 1 874 Inlägg

Försökte genom Arbetsförmedlingen i över ett år utan några som helst resultat. Sedan tänkte jag att jag kunde skriva in mig hos Manpower. Där efter tog det två veckor, jag blev uthyrd i 6 månader. Efter det blev jag fast anställd och har idag jobbat här i snart fyra år... kanon, med andra ord.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang