Hur fick ni era nuvarande Jobb?

loow Jävel
14 september 2010 · 2 018 Inlägg

Många bra tips här i tråden!

You got to risk it, to get the biscuit :)
Janneutanb
19 september 2010 · 7 272 Inlägg

En kompis rekomenderade mig när en kille sa upp sig.

Rille0
19 september 2010 · 2 021 Inlägg

praktiserade genom skolan i 12 veckor, fick sen frågan om jag ville jobba lite extra, de blev en hel del "extra" jobb och är idag fast anställd.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
ChrilleBille Drar breställ genom McDriven
20 september 2010 · 228 Inlägg

Mer eller mindre genom min tjejs mosters man.. Pratade med han, lämnade mina papper (CV osv) o så blev de jobb sen smile

No dice !
Noxxer
20 september 2010 · 1 482 Inlägg

Fick jobb på min praktikplats. Kom bra överrens med samtlig personal och var tydligen omtyckt så det gick bra. Tog dock 1-2 år innan jag fick Tillsvidare anställning.

BLT Service
Theracords Music Label
Annevare
20 september 2010 · 189 Inlägg

mina två första jobb efter studenten fick jag genom arbetsförmedlingen, de sa ring hit de behöver folk. på de tredje och nuvarande var det farsgubben som ringde och tippsade mig om att de behövde folk så jag ringde bara å prata med dem.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson
wellis galen
20 september 2010 · 85 Inlägg

blev tvingad till en intervju men hörde inge så fick ett annat jobb sen ringde dom från första stället, så jag sa upp mig o nu har jag vart där i 4år

Seth
20 september 2010 · 3 354 Inlägg

syrrans ex ringde mig en tisdag och sa att jag skulle börja på onsdagen. ringde sista aug och jag skulle jobba 1,5v men blev anställning till sista november för tillfället.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Nitrometanskada Gött mos
20 september 2010 · 1 096 Inlägg

Jag praktiserade under gymnasiet och fick in foten på bageriet jag arbater på nu, jag började med att stå i kassan varannan helg och jobbade extra under loven. Fick heltid där direkt efter studenten, jag tog studenten den 12 juni, var ledig av förklarliga skäl den 13:e s och började på heltid den 14:e  och nu arbetar jag mer än heltid som bagare och konditor.

smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
pukan2
20 september 2010 · 3 182 Inlägg

jobbar på familje företaget det jobbet ficka när jag gick ur gymnasiet men jag ångrar det så in i helvete är hellre arbetslös men det går inte då man har en familj och lån att ta hand om. för övrigt har jag jobbat där i 10 år nu.

Nitrometanskada Gött mos
20 september 2010 · 1 096 Inlägg

pukan2 skrev:
jobbar på familje företaget det jobbet ficka när jag gick ur gymnasiet men jag ångrar det så in i helvete är hellre arbetslös men det går inte då man har en familj och lån att ta hand om. för övrigt har jag jobbat där i 10 år nu.

Varför ångrar du dig så mycket?

I vilken bransch är ni?

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
pukan2
20 september 2010 · 3 182 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

pukan2 skrev:
jobbar på familje företaget det jobbet ficka när jag gick ur gymnasiet men jag ångrar det så in i helvete är hellre arbetslös men det går inte då man har en familj och lån att ta hand om. för övrigt har jag jobbat där i 10 år nu.

Varför ångrar du dig så mycket?

I vilken bransch är ni?

jobbar med ventilationsrengöring men gick ut gymnasiet som bilplåtslagare, och intresset är bilar och allt som har med bilar att göra. ångrar mig då jag tycker mitt jobb suger på alla tänkbara punkter sen är lönen sämst efans man är sonen i företaget, har sämst lön av alla på mitt jobb och då har man jobbat här i 10år nu. så ni kan väll tänka er hur populär min far  och hans tant är. hatar dom till pesten.

Nitrometanskada Gött mos
20 september 2010 · 1 096 Inlägg

Okej... ja det hörs ju lite segt det där.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
sthlm_145
20 september 2010 · 297 Inlägg

Klev över staketet och fråga grannen om han behövde en lastbils chafför. Och nu är jag tillsvidare smile

Volkswagen Touareg "T3" (2013)
BMW E36 "M50b28" (1996)
Volvo v70 2,5T "Wanna Play" (1998)
Olle77
20 september 2010 · 2 Inlägg

En farbror ringde och behövde folk, så var det klart! smile

Senast redigerat av Olle77 (20 september 2010)

Kör Volvo
Roos
20 september 2010 ·

När jag började som lastbilsmek fick jag det då jag hade haft min utbildning där, slutade sen för att plugga vidare vilket jag lessnade på. Mailade chefen på ett åkeri, skickade bara in en liten text om mig själv och dagen efter var jag anställd. Sa upp mig av olika anledningar och samma dag ringde min nuvarande chef och bad mig komma på intervjuv. Hade någon dag tidigare gjort samma där, mailat honom och berättat om mig själv.

Exakt samma när jag jobbade som limousinechaufför. Mailade.. Fan. Mejl är bra. lol

Snitch Ointresserad.
21 september 2010 · 936 Inlägg

Gött för er som fått det genom praktikplats.

Själv har jag varit på samma praktikplats i 3 år, där det inte finns möjlighet för ännu en anställd... Bra gjort av skolan där jaa.

Teabag appreciation club.
Martin 9-3 Fisketokig
21 september 2010 · 2 997 Inlägg

Blev uppringd och fick höra att ett företag behövde 2 gubbar under 2 dagar.
Efter 2 dagar --> "Kan du jobba veckan ut?"
Fredag --> "Blir nog en vecka till, kan du jobba?"

Detta var 2005 och har jobbat till och från sedan dess. Största arbetsgivaren för mig.
Senast igår ett 19-timmarsskift. Svårt att hitta folk som ställer upp på sånt annars.

Andra jobb har jag blivit tillfrågad via telefon eller så har jag gått in och frågat på företag. Inte blivit nobbad än.

Tackat nej till 20-talet sthlms-jobb som man blivit erbjuden utan att sökt något. Allt från att köra dumper till hantlangare på byggen. Vill inte pendla eller ligga borta. Kniper det så går det få nytt jobb imorgon. Dvs om man verkligen vill jobba.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
steifan DR!FTT3KN!K3R
21 september 2010 · 10 427 Inlägg

Roos skrev:
Exakt samma när jag jobbade som limousinechaufför. Mailade.. Fan. Mejl är bra. lol

Helt klart underskattat wink

Roligaste är ju när man skickar en ansökan och företaget svarar med ett anställningskontrakt
i brevlådan utan konversation eller någonting. Visserligen ett sommarjobb för ett tag sen,
men lustigt smile

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
peegee Forummoderator
21 september 2010 · 2 924 Inlägg

Vad säger dom... bara ca 20% av lediga arbete som finns, utannonseras via Platsbanken... resten genom andra portaler, förmedlare, företagens egna register och största andelen genom personliga nätverk/kontakter/referenser.

Jag bytte nyligen jobb och utgångspunkten var min intresseanmälan till företagets egna register.

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang