Volvo 850 2.5 SE rullande projekt ( 2011-08-18) Motor renovering på full fart!

jacker90 jacker
29 april 2011 · 353 Inlägg

zebzz skrev:
Haha min mormor hade lyckats bättre! Erkänn att du suttit o kollat på fast and furious, och blivit upphetsad wink

Det vill jag gärna se. upphetsad nop.


AirOne skrev:

zebzz skrev:
Haha min mormor hade lyckats bättre! Erkänn att du suttit o kollat på fast and furious, och blivit upphetsad wink

..det där var väl lite elakt sagt?

Kanske lite elakt men han orkar nog inte erkänna att det kanske är han som gör det.

Mitt projekt, kolla in och kommentera http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p3107330 Volvo 850 T5
Volvo 850 (1995)
demk
29 april 2011 · 680 Inlägg

jacker90 skrev:

zebzz skrev:
Haha min mormor hade lyckats bättre! Erkänn att du suttit o kollat på fast and furious, och blivit upphetsad wink

Det vill jag gärna se. upphetsad nop.


AirOne skrev:

zebzz skrev:
Haha min mormor hade lyckats bättre! Erkänn att du suttit o kollat på fast and furious, och blivit upphetsad wink

..det där var väl lite elakt sagt?

Kanske lite elakt men han orkar nog inte erkänna att det kanske är han som gör det.

alla måste väl få meka å lära sig ,,han gör de ju sj iallfall,,många lämnar ju inte å får allt fixa,,man gör väl som man vill???

BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
Sevenfold JSH Konsult
29 april 2011 · 329 Inlägg

jag tycker du gör ett bra jobb tongue keep up¨'

En kunglig hovleverantör av bra skit
855 RWD
Passat 3B 18 zoll
hangman
29 april 2011 · 2 174 Inlägg

jag såg hur bilen såg ut innan du börja, och hur den ser ut nu, då kan jag bara ta av hatten, Fronten kanske inte är den snyggaste men för dom pengarna du gav är den bättre än orginal, och du kommer nog byta nån gång i framtiden, du har ju gjort ett kanon budget bygge iaf jag är riktigt imponerad av din tid och skilz du lagt ner, som värmeplåten te filtret du gjort, ser EXAKT ut som min, fast min kosta 800 kr.

Hatten av min vän

jacker90 jacker
29 april 2011 · 353 Inlägg

Sevenfold skrev:
jag tycker du gör ett bra jobb tongue keep up¨'

Tackar, Tackar smile

hangman skrev:
jag såg hur bilen såg ut innan du börja, och hur den ser ut nu, då kan jag bara ta av hatten, Fronten kanske inte är den snyggaste men för dom pengarna du gav är den bättre än orginal, och du kommer nog byta nån gång i framtiden, du har ju gjort ett kanon budget bygge iaf jag är riktigt imponerad av din tid och skilz du lagt ner, som värmeplåten te filtret du gjort, ser EXAKT ut som min, fast min kosta 800 kr.

Hatten av min vän

Tackar så mycket smile Är själv riktigt nöjd med det som har gjorts på bilen sedan den in skaffades, och som sagt jag är inte så skillad, men jag lär mig hela tiden.

Tackar igen för allt smile

Mitt projekt, kolla in och kommentera http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p3107330 Volvo 850 T5
Volvo 850 (1995)
Alx_vlnt |Make Low Not War|
29 april 2011 · 119 Inlägg

jäklar vilket jobb du lagt ner på bilen! och bra blir det också! tummen upp på detta!

Tailored Squad | same ambition different style
jacker90 jacker
29 april 2011 · 353 Inlägg

alex47 skrev:
jäklar vilket jobb du lagt ner på bilen! och bra blir det också! tummen upp på detta!

Tackar, Tackar! smile

Mitt projekt, kolla in och kommentera http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p3107330 Volvo 850 T5
Volvo 850 (1995)
jacker90 jacker
29 april 2011 · 353 Inlägg

Nu kommer det ett par bilder, har inte gjort så mycket sedan sist. Har fixat handbromsen och styrleden, kollade till lamba sonden och avgassystemet. hittade 2-3 hål nära/på ljuddämparen. hittade ett gammalt V70 avgassystem från mitten och till slutet.
Åkte på efterkoll idag, avgasvärdera var nästan oförändrade :S även med byt olja och tändstift. och kollad lamba sonden. Får bli och kolla på något annat sätt.

kommer även bild på min bil efter karavanen
https://www1.garaget.org/gallery/images/145/144448/144448-861f77bc83fb9227b55b00988b24a673.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/145/144448/144448-c68d60a275630654cce6cc4863335772.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/145/144448/144448-8c770afa3b09c842b23b5c7e9019a45c.jpg
Har inga bra bilder på bilen när man var vid Elmia, pga dålig kamera sad

kommer se om jag kan få tid till och hålla på med spoilern bak i veckan, om inte så kommer jag göra den nya hatthyllan.

Kommer mer bilder senare.

Kommentera, Tackar smile

Senast redigerat av jacker90 (29 april 2011)

Mitt projekt, kolla in och kommentera http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p3107330 Volvo 850 T5
Volvo 850 (1995)
zebzz
29 april 2011 · 12 Inlägg

Det jag menar med att min mormor kunde lyckats bättre, är att det är inget originellt gjort på bilen,
Menar hur jävla många 850´s finns det inte som har realcarfront, och svarta klarglas?! Sånna saker är ju för vanliga nu förtiden, det handlar om att tänka utanför lådan med egna ideer och nischa sig...
Det sista jag skulle smycka ut mitt åk med är något som jag riskerar att se tiotal utav på bilträffarna, för då blir man bara en i mängden. Då har jag hellre en riktigt clean och välputsad bil som är förbättrad till det yttre, med biltilverkarens egna grejer tex Volvos R front, alt SAAB´s SE paket men allra helst SAAB´s EGNA VIGGEN kjolpaket. Tills man en vacker dag får en riktigt bra ide om hur man ska få sin bil att skilja sig ur mängden....

Senast redigerat av zebzz (29 april 2011)

Mack Forum- och sitemoderator
29 april 2011 · 26 167 Inlägg

zebzz skrev:
Det jag menar med att min mormor kunde lyckats bättre, är att det är inget originellt gjort på bilen,
Menar hur jävla många 850´s finns det inte som har realcarfront, och svarta klarglas?! Sånna saker är ju för vanliga nu förtiden, det handlar om att tänka utanför lådan med egna ideer och nischa sig...
Det sista jag skulle smycka ut mitt åk med är något som jag riskerar att se tiotal utav på bilträffarna, för då blir man bara en i mängden. Då har jag hellre en riktigt clean och välputsad bil som är förbättrad till det yttre, med biltilverkarens egna grejer tex Volvos R front, alt SAAB´s SE paket men allra helst SAAB´s EGNA VIGGEN kjolpaket. Tills man en vacker dag får en riktigt bra ide om hur man ska få sin bil att skilja sig ur mängden....

Hade du skrivit detta ifrån första början, hade jag inte stört mig ett dugg.
Detta är konstruktiv kritik, men det du gav innan var bara negativ kritik.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
zebzz
29 april 2011 · 12 Inlägg

Så funkar jag dvs jag säger rakt ut vad jag tycker! Dock tyckte jag att jag var tvungen att definiera mig här och nu. Men som jag sa tidigare, så hade min MORMOR kommit på något mer originellt!

Mack Forum- och sitemoderator
29 april 2011 · 26 167 Inlägg

zebzz skrev:
Så funkar jag dvs jag säger rakt ut vad jag tycker! Dock tyckte jag att jag var tvungen att definiera mig här och nu. Men som jag sa tidigare, så hade min MORMOR kommit på något mer originellt!

Jo, men på ett sådant här forum skall vi vara snälla mot varandra, och har man nåt negativt att säga så kan man ju säga det på ett trevligt sätt också, eller hur?
Håller dock med, vilket jag även sagt tidigare i tråden. Fronten...faller mig inte i smaken.
Får dock se hur det blir i framtiden, när det tydligen skall bli mer plast då..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
jacker90 jacker
29 april 2011 · 353 Inlägg

zebzz skrev:
Jo får se om det bli ett utav alla andra "realcar-byggen" eller ej ...

Jag kommer inte att debattera om detta mera. Men det kommer inte att bli som realcar-bygge fronten hade jag tur och hittade med den ekonomi jag har. Om jag hade ett jobb så jag kunde tjäna bättre slant så man har råd med bättre kvalitet saker än begagnade saker.

Hälften av alla saker till bilen som har fixats är begagnade. Det kanske är begagnat och inte bästa kvaliteten men det är vad jag som arbetslös har råd med.

Mitt projekt, kolla in och kommentera http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p3107330 Volvo 850 T5
Volvo 850 (1995)
Mack Forum- och sitemoderator
30 april 2011 · 26 167 Inlägg

Är nog inte själva jobbet folk klankar ner på. Det gör du riktigt duktigt med tanke på situationen med ekonomin.
Är nog snarare att du håller på och gör en Kooz..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Sevenfold JSH Konsult
30 april 2011 · 329 Inlägg

nog om hur man e och vad man gör med bilen,,, etc,,, etc

som jag skulle säga så e det att jag bygger efter mån av tid och intresse och framförallt pengar,
är med arbetslös,, inne på lite över 3 året nu,, men ska på jobb intevju på måndag,,, (crossed fingers) tongue

Jacker 90 du e duktig och skulle själv aldrig nuförtiden köpa och göra det jobb du gjort på ditt projekt,
men visst jag har vart där själv. man lär sig ju nya saker hela tiden och det e ju det bästa sättet
fortsätt med bygget  du, smile

jag Gillar iaf bygget även om det liknar många andra "850sar"
det som e hala grejjjen,,, man har ju alltid ett utgångsläge och man gör det bästa av situationen och samtidigt så utvecklas fingerfärdigheten och tankevärksamheten,,

tack för en bra tråd tonguetonguetongue

En kunglig hovleverantör av bra skit
855 RWD
Passat 3B 18 zoll
Sevenfold JSH Konsult
30 april 2011 · 329 Inlägg

kom just på att hur många volvosar (850) e det som inte har R fälgar då.. det är för vanligt enligt mig,,
inte min smak heller,
MEN frågan e då varför R-fälgar är så dyra och eftertraktade när typ alla åker runt på sånna,,,,,,??? dom finns ju överallt. sad

då skulle ju alla bilar vara likadana fälgmässigt och INTE sticka ut från en i mängden,

har sagt mitt nu
kommentera gärna,, positivt och negativt, smile

En kunglig hovleverantör av bra skit
855 RWD
Passat 3B 18 zoll
Catalyst Find my damn Volvo!
30 april 2011 · 169 Inlägg

Sevenfold skrev:
kom just på att hur många volvosar (850) e det som inte har R fälgar då.. det är för vanligt enligt mig,,
inte min smak heller,
MEN frågan e då varför R-fälgar är så dyra och eftertraktade när typ alla åker runt på sånna,,,,,,??? dom finns ju överallt. sad

då skulle ju alla bilar vara likadana fälgmässigt och INTE sticka ut från en i mängden,

har sagt mitt nu
kommentera gärna,, positivt och negativt, smile

Knappast kör alla runt med äkta Volvo Titan-fälgar.
Jag vågar påstå att 99% kör med replicor, här i Finland iaf kostar de 140 €. tongue
http://www.vannetukku.fi/rtype-p-2172.html Sen om det är alla fyra eller bara en har jag ingen aning om.

"Det är ingen Volvo eller Audi jag omkring med utan en BMW, det är skillnad på bil och BIL."
- BMW_330 på zatzy.com
jacker90 jacker
30 april 2011 · 353 Inlägg

Catalyst skrev:

Sevenfold skrev:
kom just på att hur många volvosar (850) e det som inte har R fälgar då.. det är för vanligt enligt mig,,
inte min smak heller,
MEN frågan e då varför R-fälgar är så dyra och eftertraktade när typ alla åker runt på sånna,,,,,,??? dom finns ju överallt. sad

då skulle ju alla bilar vara likadana fälgmässigt och INTE sticka ut från en i mängden,

har sagt mitt nu
kommentera gärna,, positivt och negativt, smile

Knappast kör alla runt med äkta Volvo Titan-fälgar.
Jag vågar påstå att 99% kör med replicor, här i Finland iaf kostar de 140 €. tongue
http://www.vannetukku.fi/rtype-p-2172.html Sen om det är alla fyra eller bara en har jag ingen aning om.

jag håller med Sevenfold, skulle dok inte säga nej till ett par kanske men dom används kanske lite för ofta, men jag håller ögonen på andra sorters fälgar.

Tackar för kommentarer! smile

Mitt projekt, kolla in och kommentera http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p3107330 Volvo 850 T5
Volvo 850 (1995)
Mack Forum- och sitemoderator
30 april 2011 · 26 167 Inlägg

jacker90 skrev:

Catalyst skrev:

Sevenfold skrev:
kom just på att hur många volvosar (850) e det som inte har R fälgar då.. det är för vanligt enligt mig,,
inte min smak heller,
MEN frågan e då varför R-fälgar är så dyra och eftertraktade när typ alla åker runt på sånna,,,,,,??? dom finns ju överallt. sad

då skulle ju alla bilar vara likadana fälgmässigt och INTE sticka ut från en i mängden,

har sagt mitt nu
kommentera gärna,, positivt och negativt, smile

Knappast kör alla runt med äkta Volvo Titan-fälgar.Jag vågar påstå att 99% kör med replicor, här i Finland iaf kostar de 140 €. tongue
http://www.vannetukku.fi/rtype-p-2172.html Sen om det är alla fyra eller bara en har jag ingen aning om.

jag håller med Sevenfold, skulle dok inte säga nej till ett par kanske men dom används kanske lite för ofta, men jag håller ögonen på andra sorters fälgar.

Tackar för kommentarer! smile

De utan R heter Titan har jag fått lära mig. De med R heter Pegasus.
Du kanske skulle göra som jag och leta Titan-fälgar i stället? Hehe.
Minst lika fina, och man slipper R-loggan.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang