5378
Sök

Bygga bra billjud i Audi V8

2 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Tja,

Nu är det så att jag har fått ta över en riktigt fin bil i form utav en Audi V8. Dock så har jag ej bilen i min ägo ännu då den står hos min far utanför Kungsbacka. Men jag har ändå börjat spåna på att bygga ut ljudet i bilen något.

Det är inte så att jag måste ha något jätte ljud för stora pengar utan jag siktar på att få ett välljudande system i en så billig klass som möjligt fast ändå kunna njuta av bra ljud. Alltså vill jag inte ha för stora ingrepp i bilen med massa moddning osv. utan vill ha det rent och snyggt med bra ljud. (Kanske omöjligt utan större ingrepp i bilen?) Det som jag kan bygga om mest är väl i skuffen för baslådan. För där vill jag gärna ha det riktigt snyggt och rent så en så enkel installation, men absolut så ska det vara funktionellt också!

Men det är det som jag helst av allt vill hamna runt någonstans, finns det någon här som har erfarenhet med att bygga i Audi V8? Är det svårt att bygga i dessa? Finns det kända "problem" med dessa som kan avgöra hela bygget?

Har inte hunnit lägga upp denna bil ännu då det precis blev klart med detta att jag ska ta över den snart osv. Men vill inte lägga alldeles för mycket pengar just nu ändå utan mesta av pengarna får gå till att fixa bilen i sig först och främst sedan så fixar jag ljudet eftersom det kommer. Men det är ju alltid bra att planera! cool

Tack på förhand!
/Oscar

4 693 Inlägg
16 september 2010
Den heter väl inte bara Audi V8? Måste heta något mer

Booyakasha!

2 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Softis skrev:
Den heter väl inte bara Audi V8? Måste heta något mer

Jo faktiskt, det är Audis lyxkryssare från sent 80- tidigt 90-tal. Väldigt trevlig bil tycker jag för pengarna den kostar. Men tydligen så behöver ljudet uppgraderas ett par snäpp.

http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_V8
Senast redigerat av Sparve (17 september 2010)

Sök