Bas och slutsteg tips

andrew
18 september 2010 · 28 Inlägg

Hej ja har kollat lite på detta paketet http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318545 och undrar om det är värt pengarna eller om det finns något bättre för pengarna ? ja vill ha tung bas och lyssnar mycke på hiphop och techno.

micke7406
18 september 2010 · 1 400 Inlägg

Min personliga favorit. www.bilradiohuset.se/sv/product/20/Hertz-EP2XHX380
Basen spelar både hårt och djupt och passar till de flesta musik stilarna.
Och ett plus i kanten är att det går att spela riktigt högt utan att låta illa,

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
andrew
18 september 2010 · 28 Inlägg

okej det såg ju intressant ut smile men tror du att de kommer att spela bättre än kicker 12 erna ?

micke7406
18 september 2010 · 1 400 Inlägg

andrew skrev:
okej det såg ju intressant ut smile men tror du att de kommer att spela bättre än kicker 12 erna ?

Tror inte--- JAG VET.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
andrew
20 september 2010 · 28 Inlägg

Okej tack för hjälpen blir att beställa en sådan smile

Landstrom
20 september 2010 · 451 Inlägg

Själv hade jag köpt Kicker paketet. Men har du nu köpt Hertz paketet så kom ihåg att brygga steget annars får basen på tok för lite effekt.

andrew
20 september 2010 · 28 Inlägg

har inte köpt något än tongue men nu blev det lite svårt att bestämma sig igen tongue

ChriZtoffer GAS democar 2018!
20 september 2010 · 8 744 Inlägg

Kicker basarna trycker på riktigt trevligt i den allra djupaste basen, men Hertzen är trevlig i hela basregistret. smile Så om du har ett riktigt rejält framsystem att möta upp med, kör på Kicker, annars Hertz.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Landstrom
20 september 2010 · 451 Inlägg

Du skrev ju i första inlägget att du vill ha "tung bas" och lyssnar mycket på hiphop, det gör jag själv också smile Och av dessa är Kicker det självklara valet för mig. Kickers fyrkantiga basar är ju känd för sin grymma djup bas, men en något mindre låda så hänger dom på bra i det högre registret också. Alltså då är det inte bara på de låga tonerna som det låter bra. Sen är det också viktigt med ett bra framsystem som Christoffer säger.

andrew
20 september 2010 · 28 Inlägg

aha okej smile aa har ganska bra framsystem DLS Ultimate UR5i så kanske borde köra på kicker basarna då smile

Landstrom
20 september 2010 · 451 Inlägg

Det låter ut bra. Kör du dom på ett steg eller på stereon?

ChriZtoffer GAS democar 2018!
20 september 2010 · 8 744 Inlägg

andrew skrev:
aha okej smile aa har ganska bra framsystem DLS Ultimate UR5i så kanske borde köra på kicker basarna då smile

Ett sånt? Räknar inte jag som direkt bra, visst spelar det säkert på men om du ska möta upp ett par rejäla 12" subbasar (som jag då räknar L5orna som) så får du allt räkna med minst ett par 6,5" midbasar per dörr som dessutom får bra med effekt.

Stoppade i vintras i ett par L5 12" i en kompis bil, där sitter även ett Kicker KS 6,5" framsystem matat med 100Wrms och det har inte en suck när man drar på.

Senast redigerat av ChriZtoffer (20 september 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
andrew
20 september 2010 · 28 Inlägg

Landstrom skrev:
Det låter ut bra. Kör du dom på ett steg eller på stereon?

kör dom på ett steg 100 watt 4ohm.

andrew
20 september 2010 · 28 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

andrew skrev:
aha okej smile aa har ganska bra framsystem DLS Ultimate UR5i så kanske borde köra på kicker basarna då smile

Ett sånt? Räknar inte jag som direkt bra, visst spelar det säkert på men om du ska möta upp ett par rejäla 12" subbasar (som jag då räknar L5orna som) så får du allt räkna med minst ett par 6,5" midbasar per dörr som dessutom får bra med effekt.

Stoppade i vintras i ett par L5 12" i en kompis bil, där sitter även ett Kicker KS 6,5" framsystem matat med 100Wrms och det har inte en suck när man drar på.

Okej, det lät ju inte lika roligt tongue Kanske ska satsa på ett nytt fram system och kicker basarna då kanske.

micke7406
20 september 2010 · 1 400 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

andrew skrev:
aha okej smile aa har ganska bra framsystem DLS Ultimate UR5i så kanske borde köra på kicker basarna då smile

Ett sånt? Räknar inte jag som direkt bra, visst spelar det säkert på men om du ska möta upp ett par rejäla 12" subbasar (som jag då räknar L5orna som) så får du allt räkna med minst ett par 6,5" midbasar per dörr som dessutom får bra med effekt.

Stoppade i vintras i ett par L5 12" i en kompis bil, där sitter även ett Kicker KS 6,5" framsystem matat med 100Wrms och det har inte en suck när man drar på.

Du har inte funderat på att det beror på att KS systemet inte kan gå så djupt för att möta upp basarna.
Amega Q-comp 60 klarar av att möta upp ett par 12" hyfsat och det finns fler:cool:

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com
ChriZtoffer GAS democar 2018!
20 september 2010 · 8 744 Inlägg

Jodå men ändå, kör ju själv Amega (dock med lite lite effekt) och det är precis så mina middar klarar av att möta upp ett par JBL P1022, å då spelar dom betydligt bättre än Kicker basarna vid lite högre frekvenser (40-70Hz). Så för att möta upp dom basarna när dom får jobba så behövs det en del där fram.

Senast redigerat av ChriZtoffer (20 september 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang