Eftermontera stereo i SEAT - problem med ISO-adapter?

Borgie
18 september 2010 · 6 Inlägg

Jag har en Seat Toledo -00 som jag köpte en enkel stereo till för ett tag sedan. I bilen finns två iso-kontakter och en antennkabel som jag kopplade in i stereon. Displayen tänds, den verkar hittar radiokanaler när jag söker, "volymstapeln" rör sig upp och ner men inte ett ljud hörs från någon av högtalarna.

Jag är som ni kanske redan listat ut ingen fena på vare sig billjud eller elektronik. Jag har dock kollat resistansen över högtalarna för att undersöka om de öht är inkopplade. Första och andra paret visar 4 ohm vardera, tredje paret visar 0 och fjärde paret visar 12 ohm.

Nu slog mig en tanke när jag skummade igenom handboken. Om man vill montera en annan stereo än Seat orginal så måste man använda sig av en adapter står det. Kan det vara så enkelt att det är det jag behöver? Och isf, passar den här till min bil tror ni?

http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 4701/#tabs

benz_89
5 december 2010 · 733 Inlägg

jag köpte en Isokontakt från ljusverkstan, tror att biltema har dom också om jag inte har fel. Men eftersom jag har en Alpine stereo så var vi tvungna att kapa isokontakten och skarva med kontakten som satt till alpinestereon eftersom alpine bara har en liten enkel kontakt in i stereon. Dock så kör jag mina högtalare på slutsteg så vi kopplade aldrig in org. kablaget till org. högtalarna eftersom vi drog nya från steget.

Senast redigerat av benz_89 (5 december 2010)

benz_89
6 december 2010 · 733 Inlägg

alpine åtminstone min cde 9880r  har en liten kontakt som går in i stereon, sedan var min kontakt avklippt i andra änden sen tidigare för att passa en annan bil därav var vi tvungna att skarva, det var det billigaste alternativet wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang