3913
Sök

Hur får jag ut 2st bultar som har gått av i toppen.

3 182 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
böt grenrörspackning och när jag skulle dra åt bultarna så gick 2 bultar av hur får jag ut dom ur toppen. det skumma är att jag drog inte ens hårt.

Gorgilus addictus
4 777 Inlägg
18 september 2010
Lättast är väl igentligen att borra ut och gänga nytt?

Allt för den där jävla hatten!

3 182 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
jo det vet jag, men tänkte om det fanns några speciella satser man kan köpa för just sånt här.

612 Inlägg
18 september 2010
Gäller det skruvar eller pinnskruv med mutter?

Är det skruv så är den antagligen ganska lös i blocket (den har ju precis varit loss), så om du bara lyckas få grepp på något sätt går det antagligen skruva ut stumpen. Sticker den ut kan det gå planfila två sidor och få grepp med en svetstång, annars borra ett hål i mitten och knacka in ett torxbits, eller lägga en mutter mitt över och svetsa fast.

Gäller det pinnskruv som suttit fast i blocket hela tiden, och bara muttern varit lossad: testa svetsmetoden eller borra bort den. Sitter den fast så sitter den fast ordentligt efter lång tid...

3 182 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Det är pinnskruvar. och dom 2 som har gott av har varit borta när jag böt grenrörspackningen, pinnskruvarna har gott av ca: en halv cm in i blocket, men när jag får ut dom ur blocket kan man använda vanliga bultar sen eller måste det va speciella bultar.

3 182 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
går det att återanvända grenrörspackningen när jag tar bort den för att få bort bultarna eller måste jag köpa en ny igen.

303 Inlägg
18 september 2010
skruva ut dom med ett vänsterborr.  eller så finns det satser med små "pinnar" man knackar fast i bulten och sedan skruvar ut.  vet dock inte var den satsen finns att köpa...
annars kan du som sagt borra ett lämpligt stort hål i bulten och knacka fast en torxbits, och sen bara skruva ut den. smile

3 182 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
ska testa det men det får bli nästa helg, hoppas inte bilprovningen märker nåt den ska bes på fredag. det låter inte så mycket när den väl blivit varm.

Sök