3716
Sök

Larmschema till volvo 850

572 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Hallå.

Jag har en volvo 850 94a. Så vill jag ta bort larmet i det. Och vill ha bort det helt med sladdar mm. Så jag undrar nu om någon vet vart man kan få tag i ett schema till detta??

Mvh Daniel

DZ Design På Facebook

689 Inlägg
18 september 2010
Är det ett orginallarm? Isåfall är de bara att ta bort relät och ersätta med ett utan larm

572 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Ja det e original larm.. Men det e så att jag vill använda det larmet i en annan bil..

DZ Design På Facebook

689 Inlägg
18 september 2010
Okej! Då plockar du bort: Relät, glaskross-sensorn och huvlåset.. sen är de "bara" att montera de i din andra 850 så har du larm där

572 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Ja jo.. Men vill veta vilka sladdar som e till vilka när jag kopplar in det.. Plus att jag hade tänkt ha det i en mazda. Så det e ju inte samma sladdar.. Sen e jag mest ute efter centrallåset. Men får man larmet till att funka så e det ett plus..

DZ Design På Facebook

689 Inlägg
18 september 2010
Volvo orginal-larm går inte att koppla in i någon annan bil då kablaget är "inlindat" i hela bilens elsystem så isåfall får du börja sprätta upp kabelhärvorna i bilen också

572 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Ja det gör inget.. Den volvon ska skrotas.. Så jag tar allt som e användbart på bilen..

DZ Design På Facebook

8 267 Inlägg
18 september 2010
Ge upp iden att ta med larmet. Det finsn möjligen scheman över larmdosan att ta med, men dem har du inte mycket hjälp av. Kablarna är nämligen i olika färger på alla bilar i stort sett.

572 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Ja det e dom. .Därför jag ville ha ett schema så jag vet vilka sladdar som e till vilka..

DZ Design På Facebook

8 267 Inlägg
18 september 2010
Jo, men det jag menar är att på schemat står det att en viss färg på kabel ska kopplas till en viss sak. Säg att du ska koppla in en gul kabel enligt schemat över lamret, då kan den mycket väl vara vit med blå rand i verkligheten. På fabriken så satt det små lappar på alla kablar och vilken kabel det egentligen var, som sedan togs bort efter monteringen.

572 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Jaha.. Du menade så.. Ja det får man ju se innan man pillar för mycket. Hehehe

DZ Design På Facebook

Sök