3924
Sök

Hur mycket kan ja trima min Volvo V70R AWD -98?

Hifi Freak
462 Inlägg
19 september 2010
Trådstartare
Någon kunnig person här som vet hur mycket man vågar trimma en V70R AWD -98 utan o behöva byta vevstakarna?

Sitter 3" framrör +racekat från ferrita och 2,5" efter kat. Ska byta ut det öppna luftfiltret till standardboxen modifierat lock av Turbocenter.

Funderar på om stakarna håller för 19T turbo 3" från turbo med racekat. Gröna spridare ev modell häftigare grenrör.

Eller någon som har andra tips?

Tack på förhand.

Mvh Andreas

Tvivlare
2 266 Inlägg
19 september 2010
jag hade varit mer orolig över när fyrhjulsdriften kommer lägga av.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Svartlistad
446 Inlägg
19 september 2010
MantaRobin skrev:
jag hade varit mer orolig över när fyrhjulsdriften kommer lägga av.

byt den svaga länken i drivlinan så håller den längre än vad stakarna gör (om man ska vara på den säkra sidan)
Dom flesta vågar inte ladda mer än 1,3bar på orginal stakar iaf tongue

8 287 Inlägg
19 september 2010
T-RÖD skrev:
Funderar på om stakarna håller för 19T turbo 3" från turbo med racekat. Gröna spridare ev modell häftigare grenrör.

Det finns ingen som kan ge ett 100%igt svar på det. Med dem modifieringarna är du definitivt i riskzonen. Stakarna ger upp någonstans mellan 0 och 2 bar. Och när just dina stakar ger upp kan ingen svara på i förväg. Men med dem modifieringar du säger så är risken för ras stor. Dem bör hålla, men som sagt så kan ingen i förväg säga definitivt om det håller eller inte.

Så vill man vara helt säker så har man krasst sett 2 alternativ: antingen köra original (men det finns dem som krökt stakar då med) eller så byter man stakar och är säker på att det håller med god marginal.

Sök