Ford Sierra.. slår milräknaren om vid 10 tusen mil?

JonR
28 september 2010 · 3 259 Inlägg

Jag personligen kan inte förstå varför dom fortfarande existerar...(egentligen har väl inte Ford gjort en enda bra bilmodell?) borde inte folk ha gett upp med tex sierrorna snart?!?!? big_smile Dom första gick ju knappt 5000mil innan kamjäkeln var nertuggad...

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Navkapsel
28 september 2010 · 4 637 Inlägg

JonR skrev:
Jag personligen kan inte förstå varför dom fortfarande existerar...(egentligen har väl inte Ford gjort en enda bra bilmodell?) borde inte folk ha gett upp med tex sierrorna snart?!?!? big_smile Dom första gick ju knappt 5000mil innan kamjäkeln var nertuggad...

Men Sierra är rätt kul ändå. Stora oljebitar ur avgasröret som jag fick! smile

Senast redigerat av EmilHammarlund (29 september 2010)

JonR
28 september 2010 · 3 259 Inlägg

Haha! Jo visst har man ägt nån sierra själv på vintern i yngre dar, men dom har ju inte överlevt länge... Lustigt..... smile

Kommer ihåg att min mor köpte en Ford Fiesta XRI2 på 90 talet, en vit med två blåa fartränder på! Riktigt sportig bil som bara var nåt år gammal då och med 2-3 tusen mil på mätaren! Alltså som ny! Men på en full tank i biljäkeln så gick det åt 2 liter motorolja! Det är kvalite det! big_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Navkapsel
29 september 2010 · 4 637 Inlägg

Det skumma är att t o m nya Fordar kan lukta olja.

Senast redigerat av EmilHammarlund (29 september 2010)

rybbe
29 september 2010 · 614 Inlägg

haha jävlar pojkar va ni klagar på sierra:D.  jag har faktist aldirg ägt en ford någon gång i mitt liv.. det jag dock fått uppfattningen av är att ford scorpio är den riktiga skitbilen ford gjort.. sen kanske inte en sierra är det bästa heller men orkar inte köra volvo denna vintern med.. fan förra vintern hade jag en 940 gl automat.. den slurpa i sig halva tanken bara man stod på tomgång för att värma motorn lite innan man skulle köra..

Den drog så jävla mycket soppa.. dock var det ju en automat ochså då visseligen:D

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld
Kinnastreet
29 september 2010 · 362 Inlägg

ja hade en sierra ett litet tag. gick som fan å man kunde plåga skiten riktigt bra. tyvärr så va ju sen rosten där å mobbade mig så ja fick ge upp den.
farsan är totalt ford-frälst, har haft en hel flock me sierror å dom har rullat på bra. den ena hade nog rullat 50tusen eller nåt, såg ut som stryk men starta i alla lägen och rulla igenom besiktningen me blankt flera år. så mina erfarenheter av sierra är faktiskt riktigt positiva.
men skit i miltalet å känn efter när du provkör istället, känns det inte rätt å hör du nåt ljud du inte riktigt känner igen så skit i den å kolla på nästa!

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang