5054
Sök

Soundigital tsd 8000 problem

1 071 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
Tja har precis köpt mig ett Soundigital steg som klipper/stänger av sig när man höjer ganska högt kommer dock igång efter ett tag.
Strömmen borde räcka har dubbla Nsb 170batterier och 70mm2 kablar mellan generator och batteribank och från banken till steget 50mm2 som är max in i steget och den kabeln är ca 20cm lång.
Basarna har jag serie kopplat och paralel kopplat och teoretiskt är det 0.88ohm och på kabeln 1.4ohm enligt mätaren.
Har köpt ny HU tänkte om det kunde va dålig signal jord men blev inte bättre.
Har ni några förslag på vad det kan va som gör att det stänger av sig?
Tacksam för ideer och tips som kan göra så jag blir av med detta.

Onödigt inlägg^^

21 761 Inlägg
20 september 2010
För att vara säker på detta med spänningen så kan du göra en mätning direkt på stegets plint där strömkablarna sitter (när du spelar högt), även om du har mycket kraftiga batterier så kan det ju vara dålig kontakt någonstans och då hjälper det inte fastän batterierna är "superstarka". smile

Kollar man vad SD8000 tål som lägsta impedans så är det 1 Ohm, då är det nog även så på ditt steg kan jag tänka mig.

1 071 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
Strömmen går inte under 12v nångång.
Jepp stämmer att det är 1ohm stabilt.
Kan jorden va dålig har en 70mm2 till batteri banken från ena bältes spännet kanske skulle dra en till jord till banken från andra sidan

Onödigt inlägg^^

4 693 Inlägg
20 september 2010
partyvan skrev:
Strömmen går inte under 12v nångång.
Jepp stämmer att det är 1ohm stabilt.
Kan jorden va dålig har en 70mm2 till batteri banken från ena bältes spännet kanske skulle dra en till jord till banken från andra sidan

Gick knappt under 13V när vi mätte på plintarna.
Sen ska det tilläggas igen kanske att vi mätte på högtalarkabeln så visade den 1,4 ohm. 0,88 ohm var bara teoretiskt.
Senast redigerat av Softis (20 september 2010)

Booyakasha!

21 761 Inlägg
20 september 2010
Vitsen med att mäta direkt på stegets plint är att se vilken spänning som verkligen kommer fram till steget, det innebär att du kan se om plus eller jord är dålig någonstans. Går aldrig spänningen under 12 V på plinten så är det heller inte dålig jord, annars skulle mätningen ha visat betydligt lägre värde.

Om jag förstod manualen till SD8000 rätt så funkar steget ner till 10 V, men texten är väl på portugisiska (tror jag) och det förstår jag inte. smile

1 071 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
det va direkt på steget vi mätte tror jag iaf softis vet detta bättre eftersom han skötte mätaren

Onödigt inlägg^^

21 761 Inlägg
20 september 2010
Okej, jag får väl lita på "krångelpelle" då. wink

4 693 Inlägg
20 september 2010
Så här står det om TS 8000, alltså inte EXAKT samma modell, men i princip:

Frequency Range - 10Hz - 15kHz
Damping Factor - 200 @ 1 Ohm; 400 @ 2 Ohms
THD - Less than 1% at rated power
Input Sensitivity - 0.5 - 4.0 volts
Safe operation from 8 volts to 18 volts DC
Full bridge output topology
Adjustable subsonic filter (20Hz-50Hz) and low-pass filter (80Hz-15kHz)
Safety protection circuitry for low voltage, short circuit, high temperature, clipping and battery discharge
Soft-start and soft-shutdown operation
PWM Power Supply
High current nickel plated connectors
ESM - Energy Saving Mode
Power Output - 8,000 watts at 12.6v

Impedance Drive Options: Stable to 1 Ohm

Booyakasha!

4 693 Inlägg
20 september 2010
Drönirettab skrev:
Okej, jag får väl lita på "krångelpelle" då. wink

Det tycker jag tongue Fick hänga över porten med mätaren när han spelade full flös.
Och det vill säga en bra bit över 148db vid rutan. Så hoppas min mätning duger åt herrskapet big_smile
Senast redigerat av Softis (20 september 2010)

Booyakasha!

Sök