tjo sitter å funderar på köpa en cross till våren men funderar på en bra nybörjar cross körde cross när jag var liten hade en 80cc så lite vana har man men nu var de minst 13 år sedan man satt på en tycker om att köra i skogen behöver ej gå fort har funderat lite på en sådan.
grymma hojjar husorna, men de behöver servas 5ggr oftare än en japs för att hålla bra. väl värt att tänka på.
ok skit bra att veta hade en kawasaki innan den servade jag inte så ofta men vilken cc skall man starta på då 4takt är ett krav då man vill smyga i skogen i bland
du tyckte 125cc kändes för litet ? den där "kopian" har bara 18hk i motorn, kanske 13-14 på bakhjulet jämfört med dagens 125cc som har mellan 30 till 35 på bakhjulet beroende på modell.
Men hade jag varit du så hade jag köpt en 250 2t sen om den känns för rapp i skogen så kan du alltid dreva om den, längre ljuddämpare, svänghjulsvikter, tjockare cylinderfotspackning osv osv.
du tyckte 125cc kändes för litet ? den där "kopian" har bara 18hk i motorn, kanske 13-14 på bakhjulet jämfört med dagens 125cc som har mellan 30 till 35 på bakhjulet beroende på modell.
Men hade jag varit du så hade jag köpt en 250 2t sen om den känns för rapp i skogen så kan du alltid dreva om den, längre ljuddämpare, svänghjulsvikter, tjockare cylinderfotspackning osv osv.
Gamla 4t är inte att rekommendera
Eftersom TS vill ha en 4t så vaför rekommenderar då alla 125/250c 2T dför ?
jag tipsade han om motorhandels Apolla 250 4T-hoj, helt perfekt för hans ändåmål, att ha kul i skogen med.
Gamla 4t är inte att rekommendera
Eftersom TS vill ha en 4t så vaför rekommenderar då alla 125/250c 2T dför ?
jag tipsade han om motorhandels Apolla 250 4T-hoj, helt perfekt för hans ändåmål, att ha kul i skogen med.
ja jag gav han också bara ett tips att hade jag varit han så hade jag köpt en 250 2t pga hans budget och äldre 4t är inget att rekommendera