3325
Sök

Varför får alla för sej att Mercedes och BMW är lyxiga bilar?

Masterworks
26 september 2010
Volvo142_73a skrev:
Roligt att dom som klagar på BMW kör amerikanskt o dom som klagar på amerikanskt kör tyskt tongue

Jag kör både och! lol

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
26 september 2010
Japanskt ska du ha om du är ute efter kvalité... slår både tysken o jänkarn på fingrarna.

I lyxbilsklassen hittar du lexus, som JAG hade valt före både BMW, Merca och Cadillac...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 534 Inlägg
26 september 2010
Volvo142_73a skrev:
Roligt att dom som klagar på BMW kör amerikanskt o dom som klagar på amerikanskt kör tyskt tongue

jag kör både och jag med wink
Vi har 3 amerikanare i familjen

677 Inlägg
26 september 2010
Jänkare lever på gamla meriter?
Vad hände med Mercedes och rost problem? som de hade tidigare?
Bmw diverse motorproblem och el fel mm samt från tidigare och senare årsmodeller.

Vad är det för fel på gung ? är inte det var "lyx" är? vem vill ha en superlyxig oversize bil med stenhård fjädring? 

Japanskt är bäst i kvalité, ingen kommer nära! Lexus= Tysk inredning med japansk hållbarhet

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 september 2010
Bergkuist skrev:
Jänkare lever på gamla meriter?
Vad hände med Mercedes och rost problem? som de hade tidigare?
Bmw diverse motorproblem* och el fel mm samt från tidigare och senare årsmodeller.

Vad är det för fel på gung ? är inte det var "lyx" är? vem vill ha en superlyxig oversize bil med stenhård fjädring?  **

Japanskt är bäst i kvalité, ingen kommer nära! Lexus= Tysk inredning med japansk hållbarhet***

*Va? Vilka motorproblem sedan M40 i slutet av 80-talet? roll

**Jag, och ett flertal andra uppenbarligen.

***Lexus, inredning från en Corolla, beprövade (och därmed oftast omoderna) prylar som håller något bättre än tyskarna och helt intetsägande samt könlösa att både köra och äga.
Senast redigerat av Rquired (26 september 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
26 september 2010
Vad är lyx i en amerikansk bil? ju fler mugghållare desto lyxigare?

Muttley
26 september 2010
Tycker amerikanska stolar är goare att sitta i än bmw.  typ blazer och roadmastern de är väl de jag provat köra själv.

Men inte vill jag ha nått av de bara för det.

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 september 2010
Vem vinner? Jag hejjar på Rq.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

2 182 Inlägg
26 september 2010
Oavsett vad folk säger, väljer jag hellre en Amerikansk bil än en europeisk eller japansk.

Har kört nya BMW bilar och även nån Jaguar, att säga att de inte är plastiga är fel, dock så verkar de va lite mer kvalitekänsla över sig.

Vad som är komfort varierar från person till person, vissa vill ha stenhårda säten medans vissa (mig inkluderad) vill ha mjuka och sköna säten å sitta i, fjädring som slukar oämnheter i vägen, en redig landsvägsmaskin.

Att Amerikanska biltillverkare inte tänker framåt är fel, många gånger har GM presenterat hybrid bilar.
Chevrolet Voltz är ett exempel, Cadillac Converj är en annan.
Tekniken kommer även användas i Vauxhall/Opel Ampere och Holden Voltz (Austalien)

(Har man nått emot ett bilmärke så spelar det ingen roll om de bygger världens bästa bil man kommer alltid tycka att dem bara bygger skit.)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 september 2010
Jag tycker också att det är lite lustigt det här att vissa länder står för olika kvalitet enligt många. Jag har kört en nyare 200 c-klass, en 06a, och min Accord är både tystare och mindre plastig. Sug på den.
Senast redigerat av caromania (26 september 2010)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
26 september 2010
caromania skrev:
Jag tycker också att det är lite lustigt det här att vissa länder står för olika kvalitet enligt många. Jag har kört en nyare 200 c-klass, en 06a, och min Accord är både tystare och mindre plastig. Sug på den.

Helt rätt, merca är ju en redig plastbil, testkörde en merc C klassare 2010, vilket var en otroligt oskön bil att köra och sitta i. Hårda säten och armstödet känndes som en träbänk klädd i skinn. Plast över allt, samt rackliga detaljer som ex rattar till stereo eller dyl. BMW är lite bättre, men endå plastiga bilar de med.

8 267 Inlägg
26 september 2010
Sen är det ju inte enbart frågan kvalitet. Det är även en fråga om image. Och det är en nackdel för jänkarna. Och rent imagemässigt så har inte cadillac en suck mot till exempel bmw för många.

4 637 Inlägg
26 september 2010
För att det är det?

461 Inlägg
26 september 2010
EmilHammarlund skrev:
För att det är det?

+1 bästa svaret smile

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
26 september 2010
Aldrig fattat grejen med tyska bilar, stenhårda och känsliga. Känslan bakom ratten i en jänkare är det inte mycket som slår, visst en m3 kanske ligger som ett strykjärn och sitta och pilla runt i iDriven så man kör av vägen kanske är skitroligt men vem bryr sig om man kunde få ratta en Amerikansk pråm istället? wink

Att motorerna i stort ser likadana ut sen 1955 då GM lanserade sitt Smallblock är bara charmigt

Senast redigerat av TenZer (26 september 2010)

Rock'n Roll

7 281 Inlägg
26 september 2010
Amor_Vincit_Omnia skrev:
Funkiee skrev:
caromania skrev:

Helt rätt, merca är ju en redig plastbil, testkörde en merc C klassare 2010, vilket var en otroligt oskön bil att köra och sitta i. Hårda säten och armstödet känndes som en träbänk klädd i skinn. Plast över allt, samt rackliga detaljer som ex rattar till stereo eller dyl. BMW är lite bättre, men endå plastiga bilar de med.

Och det ska komma ifrån en Saab ägare HAHA lol

Så för att man äger en viss bil så får man inte ha en åsikt om en annan?....

Saab älskare!
4 597 Inlägg
26 september 2010
bmw, har ju feta "plastplattor" på hela baksidan på stolarna fram, det har inte saab så vitt jag vill, utan det är helskinn/plysh. Sen så är det alltid olika tycken om vad som är plastigt o inte plastigt, så det är ju smaksaker det mesta.. Men som Brains, vad har saab med bmw och merc diskussionen att göra?

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 september 2010
Amor_Vincit_Omnia skrev:
Funkiee skrev:
caromania skrev:

Och det ska komma ifrån en Saab ägare HAHA lol

Och det har vad med saken att göra? Jag personligen värderar åsikterna från en person med ett par år på nacken högre än alla de tonåringar vi ser vars körkort inte ens torkat ännu. Om de ens har något... Sedan vad det står att man "äger" för bil på Garaget.org känns... ovidkommande?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 september 2010
Det finns nog ingen bil som håller acceptabel kvalité om man skall vara riktigt drastisk, alla bilar skulle gå att bygga mycket bättre än vad det är idag. Miljökrav kan man inte heller skylla på, bilar byggda i plast fanns långt innan dessa kom i verket.

Men nu jämförs befintliga bilar med varandra, och då får man förstås anpassa ordet "kvalité" till dessa.

Sedan undrar jag över vilka referenser man har om man kallar Mercedes en plastbit? Saab kan det inte vara, deras i den här punkten bästa bil (9-5 mkII) är byggd i hårdplast och lånade Insignia-delar.

Caromania: Kör du fortfarande Accord? Är inte den bilen värd att ha uppe på Garaget?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 september 2010
Rquired skrev:
Caromania: Kör du fortfarande Accord? Är inte den bilen värd att ha uppe på Garaget?

Äh det är ju bara en vanlig bil, ser inget speciellt med den. Men ditt ord är min lag Rq, så in nu på min sida och fläska på med betyg. Personligen tycker jag inte utseendet är mer värt än en två/trea, men bättre bil får du leta efter vad gäller kvalitet och pålitlighet.

Sök