2520
Sök

Varför får alla för sej att Mercedes och BMW är lyxiga bilar?

1 534 Inlägg
26 september 2010
Snitch skrev:
Såå.. Bilen rasar alltså för att pumpen ger upp?

Verkar logiskt.

En utbytes dieselpump ligger för runt 10k till en bmw e34 524tds, sen ska skiten ställas in med.
och det är enligt många inte värt varken tid, pengar eller arbete och lägga på en så pass gammal bil
därför skrotar man bilen istället
Det låter väl rätt logiskt?

Ointresserad.
936 Inlägg
26 september 2010
Rasa och gå sönder torde vara 2 skilda ting.

Jaja. Mercedes W124 är "da shit" alltså?

Teabag appreciation club.

Forummoderator
18 270 Inlägg
26 september 2010
Apropå "lyxbilar" Hade en Jaguar XJ Sport (Typ Blackline och med kompressor, 326 Hk) för 4-5 år sedan. Alla sa att det är en katastrof! Körde ett år utan ett enda problem! Man kan ha tur ibland. Jävlar va den gick...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 270 Inlägg
26 september 2010
Snitch skrev:
Rasa och gå sönder torde vara 2 skilda ting.

Jaja. Mercedes W124 är "da shit" alltså?

Trevligt att du förstår!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Ointresserad.
936 Inlägg
26 september 2010
Fniss.

Dom där Bmw är nog inget bra. =/

Forummoderator
18 270 Inlägg
26 september 2010
Snitch skrev:
Fniss.

Dom där Bmw är nog inget bra. =/

För och släta över den gamla fejden "Mercedes vs BMW"  så hade jag hellre köpt en 525 TDS än en 300D men man måste ju kunna lita på skiten också... Så det blev en 200D som vinterbil... Och jodå! Den startar utan värmare i -19C vilket säkert BMW:n också gör men som sagt... Gonatt!

Ointresserad.
936 Inlägg
27 september 2010
Jag skulle nog vilja säga att den ena har något som den andra inte har.

Forummoderator
18 270 Inlägg
27 september 2010
Snitch skrev:

Dagens sanning! Satte nog foten på en öm punkt där...

Ointresserad.
936 Inlägg
27 september 2010
Dieselsmurfen skrev:
Snitch skrev:

Jo men det är ju så.

Jag själv ser Bmw mer som en "race" bil. Jämfört med Mercedes där "lyxen" är satt i fokus.

Forummoderator
18 270 Inlägg
27 september 2010
Snitch skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Snitch skrev:

Jo men det är ju så.

Jag själv ser Bmw mer som en "race" bil. Jämfört med Mercedes där "lyxen" är satt i fokus.

Vi är 100% överens där! Trevligt att man kan mötas i sina värderingar!

Ointresserad.
936 Inlägg
27 september 2010
Fint é det!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 september 2010
Iam2fast4U skrev:
Snitch skrev:
Såå.. Bilen rasar alltså för att pumpen ger upp?

Verkar logiskt.

En utbytes dieselpump ligger för runt 10k till en bmw e34 524tds, sen ska skiten ställas in med.
och det är enligt många inte värt varken tid, pengar eller arbete och lägga på en så pass gammal bil
därför skrotar man bilen istället
Det låter väl rätt logiskt?

Att likställa med kamremsbyte på 9/10 moderna bilar då? Tänk den rem som hade bytesintervall på 25.000mil! Och kostnaden är jämförbar för många modeller, inte för att detta är något försvar för 525tds däremot eftersom en diesel kan man ju inte köra. wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

716 Inlägg
27 september 2010
Brorsan har en mercedes e500 från år 2008. Där snackar vi lyx, allt sitter där de ska, sköna säten, stor motor men fan va tyst den rör sig! Han hade en 330 e46 innan mercan, och säger såhär: bmw va inte ens i närheten så "lyxig".

Jämför inte gamla jänkare med dessa märken, dom e som dag å natt.

Mvh, Krist.

1 482 Inlägg
27 september 2010
Har inte läst hela tråden men tycker iaf BMW inte är ett riktigt lyxmärke. 7 serien är väll det enda som kan förknippas med riktig lyx hos BMW. Det är inte alltför ofta man ser en fullutrustad 7serie rulla på vägarna.

5serien är fortfarande svensson bil. 6serien ligger väll mitt imellan.

Mercedes ser jag därimot som ett lite lyxigare märke.

Men jag tycker tyska bilar håller absolut högst kvalitet för mig.

BLT Service
Theracords Music Label

95 Inlägg
27 september 2010
Amerikanska bilar är ett skämt jämfört med tyska bilar när det gäller lyx (och allt annat för den delen), amerikanska bilar överlag är ett skämt.
Att Mercedes bilar inte är lyxiga är fel, vilket märke gör lyxiga bilar om inte Mercedes gör det? Nästa steg upp från Mercedes lär vara typ Maybach.
Senast redigerat av Blackbird_CaD_ (27 september 2010)

Forummoderator
18 270 Inlägg
27 september 2010
På tal om lyx: Tittade på en Volvo S80 T6-00 hos en kompis som är bilhandlare idag. Nån sorts specialbil för det finns skottsäkra rutor, GPS, Navi, Kylskåp mellan sätena bak och DVD-spelare med skärm fram och bak. Värdefack (för pistolen?) mellan sätena fram. Diverse knappar för baksätespassagerarna och själklart eluppvärmt baksäte. Lyxigt värre för en billig penning! Blev lite sugen men en vinterbil ska ju vara "gratis" Vilket den MB 200D -94 som jag körde iväg med nästan var...

Men: När vi tittade på den gick kupéfläkten på för fullt! Ingen har rört bilen på 3-4 dagar! Mysko! Kunde ej stänga av utan batteripol av var det som gällde. Skumt.  Underbar maskin! Han har även en Bertone 780 -87:a och nog tycker jag att det är så en volvo 740/760 kunde sett ut?

Forummoderator
18 270 Inlägg
27 september 2010
Blackbird_CaD_ skrev:
Amerikanska bilar är ett skämt jämfört med tyska bilar när det gäller lyx (och allt annat för den delen), amerikanska bilar överlag är ett skämt.
Att Mercedes bilar inte är lyxiga är fel, vilket märke gör lyxiga bilar om inte Mercedes gör det? Nästa steg upp från Mercedes lär vara typ Maybach.

Älskar Mercedes! Tyvärr räckte inte plånboken för jag skulle bara ha en ny bil och det blev en Chrysler 300C förra året men den är ju till 90% en Mercedes vilket märks...

2 982 Inlägg
27 september 2010
Dieselsmurfen skrev:
Blackbird_CaD_ skrev:

Älskar Mercedes! Tyvärr räckte inte plånboken för jag skulle bara ha en ny bil och det blev en Chrysler 300C förra året men den är ju till 90% en Mercedes vilket märks...

Jag känner precis som du, MB är dyrare både i inköp och i drift.
men Kåt på NYA CLS ÄR JAG! men jag har inte en saftig lön  dessvärre
men kommer förmodligen bli en BMW E65 730D.

ps. hur märks din 300C att den "nästan" och till 90% är som en MB ? i driftkostnader och servicekostnader?
Senast redigerat av Rock-Star (27 september 2010)

12 086 Inlägg
27 september 2010
Amerikanska bilar måhända ha sköna stolar och mugghållare.. men dom har ju 0 känsla för kvalite och finess.

Och klart som fan att alla Bmw/Mercedes inte är lyxpromar, men de har en modellprogram/utustningsprogram som håller väldigt hög standard och med många funktioner att tillhålla. Gemensamt har alla Bmw att de håller hög kvalite och precision, i regel högre ju större bil.

Farsan köpte nyligen en Chrysler Sebring -06, den känns alltså äldre och inte ens i närheten lika välbyggd som min gamla E34. Designen är nyare givetvis, men i allt annat ligger Bmwn före. Nu är Chrysler iofs erkänt lågbudgetmärke.
Senast redigerat av JapMax (27 september 2010)

1 571 Inlägg
27 september 2010
Anledningen att man fortfarande uppfattar MB som lyxbilsmärke är en nog pga lång tradition av att bygga stora, lyxiga och svindyra bilar. Sen har man med tiden satsat alltmer på vanliga bilar som de flesta har råd med. För andra märken har det varit tvärtom. Kändisar, diktatorer, kungligheter och miljonärer i allmänhet verkar alltid valt MB historiskt sett. T.o.m Påven åker ju MB.

Vad hade BMW eller Audi 1963 när MB hade sin 600?
http://autoweteran.w.interia.pl/Mercedes_600_Pullman.jpg
Senast redigerat av M103 (27 september 2010)

Sök