asd

ollieh
26 september 2010 · 91 Inlägg

asd

Senast redigerat av ollieh (10 januari 2013)

twin_cam Smålänning
26 september 2010 · 7 877 Inlägg

Bättre att ta bort den främre då smile men skulle tvivla på att du märker nått oavsett smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
bumpe Lastbilsmekaniker
26 september 2010 · 3 878 Inlägg

Tappar man prestanda ?
Nej, du kommer inte att tappa någon prestanda på detta, ner än om du gör en taskig svets-skarv till det nya röret.
Isf hur mycket ?
Ev en teoretisk effektvinst, vilken ej är mätbar- Men du sparar ett par hekto på bilens vikt.
Andra ev. problem som kan uppstå ?
Bilprovningen "KAN" bli ledsna om de tycker det är för litet antal dämpare i jämförelse med original. Brukar 99% gå bra.
Ett annat problem med att ta bort den bakre är att den kommer låda som en Epa/annat gammal lik.

Som Twincam sa så ta bort den mittre dämparen!

MVH

Darkie dARKiE
26 september 2010 · 5 031 Inlägg

En turbo motor mår nästan bättre utan den dämparen då den kan andas mer.

En sug motor tappar dock motståndet i avgasröret och tappar då prestanda nog detta han mena.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
bumpe Lastbilsmekaniker
26 september 2010 · 3 878 Inlägg

Darkie skrev:
En sug motor tappar dock motståndet i avgasröret och tappar då prestanda nog detta han mena.

Men det är fan ingen 2-taktare vi pratar om som ska ha en motpuls för att trycka tillbaka luft för att få till bra kompression smile
Att en sugis har avsmalnande avgassystem är för att behålla gashastigheten, dvs att få ett så lågt tryck som möjligt i avgassystemet smile
En Top-fuelser har inte stacks /raka pipor för att det är motstånd i dem direkt smile

MVH

Bullen1 Tekniker
28 september 2010 · 345 Inlägg

Du kommer inte märka någon skillnad, jag har gjort så på flera bilar, ljudet såklart men förövrigt inget.

Det man inte dör av gör ont.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang