Audi 60L - 1968 från skrot till bruksveteran

Jippen
16 december 2010 · 363 Inlägg

aja sånt som händer, men igen riktigt kul och udda projekt!

Mvh Jesper

Mvh Jesper
BMW M3 E46 -03
Kanelbullen
16 december 2010 · 1 722 Inlägg

Ska skriva här så hittar jag tillbaka smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Lille_Skorpan Avstängd
16 december 2010 · 201 Inlägg

Prenumenration?! lagd big_smile

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)
Pavva
17 december 2010 · 1 215 Inlägg

jag har klickat in varje gång du har vart på mina händelser i hopp om att du har uppdaterat smile me de va ett bra tag sen nu sad

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
17 december 2010 · 153 Inlägg

Måste komma en uppdatering snart. Har i alla fall fått nys om en reservdelsbil till rätt kurs. Ska höra lite mer med gubben som har den om skicket på motorn. Är det så den går att dra runt så blir det att skramla transportbil någon helg

Kul att ni fortfarande är intresserade av min blå skorv. Men som sagt så just nu blir det till att få ut isbane traktorn och grejja bromsarna på Mazdan.

Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
2 mars 2011 · 153 Inlägg

Long time no see


Ja så kan man sammanfatta det hela.

Har senaste tiden varit och kikat på 3 reservelsbilar som rent ut sagt varit sämre än väntat. Den första som enligt ägaren skulle vara komplett visade sig sakna hela drivlinan. Den andra som skulle vara "bara att köra genom besiktningen" visade sig vara i ungefär samma skick som min. Fastrostad motor och dessutom ordentligt rostig. Den tredje gav inte heller något hopp om att få ut min på vägarna igen.

Börjar fundera på hur det skulle vara att bygga om den med en modernare drivlina. Hur mycket får man göra åt den för att fortfarande vara skattebefriad med mera? Börjar bli smått desperat här så tips är efterlängtade oavsett om det gäller alternativa drivlinor, snuskigt billiga motorrenoverare eller fungerande motorer.

Snart börjar Audin tina fram från sin vintervila på jobbet så inom ett par månader är det nog lite fart på mig igen.  Efter att ha varit i lantbrukarsvängen ett tag så drar man sig för att ligga ute och skruva mer än nödvändigt på vintern.

twin_cam Smålänning
2 mars 2011 · 7 877 Inlägg

Så länge du håller dig till max ombyggt fordon ändrar ju inte bilen årsmodell... *host* Quattro *host* wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
2 mars 2011 · 153 Inlägg

Läser du mina tankar eller har du någon spyware i min dator. Satt just nu och kollade efter skrotade Quattrobilar.

twin_cam Smålänning
2 mars 2011 · 7 877 Inlägg

Farmer_power skrev:
Läser du mina tankar eller har du någon spyware i min dator. Satt just nu och kollade efter skrotade Quattrobilar.

Spyware? Nädu, men direktkontakt med FRA som hör och ser allt du tänker wink

Audi 80 och 100 Q runt 80-90-talet brukar inte vara dyra alls smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
D_Svensson
2 mars 2011 · 54 Inlägg

du få hiva i en s4 4,2 liters V8 big_smile finns en billig på blocket nu wink

Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
2 mars 2011 · 153 Inlägg

D_Svensson skrev:
du få hiva i en s4 4,2 liters V8 big_smile finns en billig på blocket nu wink

Har ett bättre förslag:D

Du som ska börja utbilda dig till mek kan ju renovera orginalmotorn åt mig på lediga stunder;)

beemern .......
2 mars 2011 · 2 655 Inlägg

är väl en bit att åka men om du kommer och hämtar den så fort de börjar tina lite mer (står insnöad) så har en kompis en 100 quattro utan papper som är komplett som jag nästan kan lova att du får för typ 1000kr bara du hämtar den. är den modellen då du har inställningsknappar för 4wd,n på mittpanelen.

Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
2 mars 2011 · 153 Inlägg

beemern skrev:
är väl en bit att åka men om du kommer och hämtar den så fort de börjar tina lite mer (står insnöad) så har en kompis en 100 quattro utan papper som är komplett som jag nästan kan lova att du får för typ 1000kr bara du hämtar den. är den modellen då du har inställningsknappar för 4wd,n på mittpanelen.

Skulle ju kunna vara något! Jag ser att du är från Östersund och antar att bilen står i dom trakterna. Jag är själv jämtlänning i grund och botten och har mina föräldrar kvar utanför Kälarne.

Morthwyl
2 mars 2011 · 15 Inlägg

Älskar när gamla vrak får nytt liv! Prenumeration lagd! big_smile

Volvo 850 (1996)
Toyota Corolla "EE90" (1987)
Glimbrink
3 mars 2011 · 723 Inlägg

trevligt när folk erbjuder sig att hjälpa till och hitta fler delar!! forsätt kämpa och fuska ingenstans smile

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
beemern .......
3 mars 2011 · 2 655 Inlägg

Farmer_power skrev:

beemern skrev:
är väl en bit att åka men om du kommer och hämtar den så fort de börjar tina lite mer (står insnöad) så har en kompis en 100 quattro utan papper som är komplett som jag nästan kan lova att du får för typ 1000kr bara du hämtar den. är den modellen då du har inställningsknappar för 4wd,n på mittpanelen.

Skulle ju kunna vara något! Jag ser att du är från Östersund och antar att bilen står i dom trakterna. Jag är själv jämtlänning i grund och botten och har mina föräldrar kvar utanför Kälarne.

javisst ska ju vara en bra drivlina de smile. glömde skriva de men den står i östersund smile. ja men passa på att göra en tripp då smile

Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
27 mars 2011 · 153 Inlägg

Tankar och funderingar i all ära. Har varit ut och plockat fram audin idag. Efter att ha stått en hel vinter smockfull med olja har motorn släppt. Bara temperaturen börjar bli lite högre i "blå hallen" ska jag sätta verktygen i Audin igen. Det första blir att riva ur motorn och plocka ner den. Har tagit belutet att nu ska motorn renoveras.

Den stora frågan som återstår är om någon vänlig Umeåbo har ett garage att hyra ut eller en mekplats över i sitt garage som jag skulle kunna hyra in mig i?

Nu ska jag fixa lite smått här hemma men förhoppningsvis infinner sig tiden och värmen för Audin snart. Börjar bli riktigt taggad på att hålla på igen

SANDAHL
2 maj 2011 · 43 Inlägg

du vill inte köpa massa audi 60 delar? smile

BMW 525i (1995)
Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
3 maj 2011 · 153 Inlägg

Vad har du och till vilka priser?

N0rstr0m Audiot
3 maj 2011 · 72 Inlägg

SANDAHL skrev:
du vill inte köpa massa audi 60 delar? smile

Kan nog vara intresserad ja med big_smile

Audi 60L (1971)
Audi S6 "Svensken" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang