Audi 60L - 1968 från skrot till bruksveteran

SANDAHL
3 maj 2011 · 43 Inlägg

en komplett bil, allt krom är i ny skick och mycket nya saker. motorn går runt men dock inte startat den för den ligger jämte. bilen är så gott som rost fri förutom lite i golvet, jag har på börjat byta hela främre golvet. dock inte bästa svetsningen men det håller smile kolla på mina bilder. vad kan du ge?

BMW 525i (1995)
SANDAHL
3 maj 2011 · 43 Inlägg

javisst, säg vad ni behöver så fixar vi de smile

BMW 525i (1995)
Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
3 maj 2011 · 153 Inlägg

Hur ser skärmarna ut? Jag skulle vara i behov av höger bak och vänster fram samt en del av bakstammen för att få till min någorlunda bra. Samt om en motor som man vet inte suttit fast så man törs försöka starta upp den. Undrar vad det skulle kosta att ta det på en pall upp hit?

SANDAHL
3 maj 2011 · 43 Inlägg

skärmarna är rostfria, förutom fram som är ett litet hål längst fram, där det är lite spetsigt om du förstår vad jag menar. annars är det inga fel. motorn går runt vet jag. har dock inte startat den. men allt verkar ok, och den är bara gått 551 mil smile

BMW 525i (1995)
SANDAHL
3 maj 2011 · 43 Inlägg

jadu, det vet jag faktist inte.. vet inte ens vad man kollar sånt hehe smile men som sagt. alla delar är i mycket fint skick! förutom golvet som jag har rost lagat, men lampor o crome och sånt är i toppskick!

BMW 525i (1995)
Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
3 maj 2011 · 153 Inlägg

SANDAHL skrev:
skärmarna är rostfria, förutom fram som är ett litet hål längst fram, där det är lite spetsigt om du förstår vad jag menar. annars är det inga fel. motorn går runt vet jag. har dock inte startat den. men allt verkar ok, och den är bara gått 551 mil smile

Är där i spetsen som dom brukar rosta. Är ett svårt område att laga då plåten välver åt flera håll. Gjorde ett försök i sommras att svetsa i en ny plåtbit på en av mina skärmar. Det blev inte helt perfekt men duger till att börja med... Men iaf bakstammen alltså plåten mellan bakskärmarna ner mot botten på bagaget, höger bakskärm och motorn är av intresse. Ska kolla upp lite vad det kan gå på att skicka så hör jag av mig med ett bud på prylarna. Baklysena tillhör också de intressanta delarna då min blivit lite lätt krockad i bakändan någon gång på 80-talet

SANDAHL
3 maj 2011 · 43 Inlägg

okej, det är bara att säga till vad du behöver så plockar jag av det ifrån bilen smile

BMW 525i (1995)
SANDAHL
3 maj 2011 · 43 Inlägg

Hur mycket ungefär vill du betala? ifall det inte är allt för dyrt att skicka smile

BMW 525i (1995)
Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
31 augusti 2011 · 153 Inlägg

Är alldeles för mycket på gång nu. Flytt till hus, försöka råda ordning på problemet att jag fortfarande står utan lämplig lokal att husera i och så förståss jakten. Men bara vi fått ordning på allt så kommer det ta fart igen.

JoelJ
1 september 2011 · 17 Inlägg

Hoppas att du får ordning på allt snart! Kul att följa andras Audi 60 projekt, då jag själv också håller på med ett.

Audi S4 (1993)
Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
19 december 2011 · 153 Inlägg

Känns som det vore dags för en uppdatering trots att det inte hänt ett förbaskade dugg med Audin.

Indirekt har det hänt en del väsentligt för fortsättningen på projektet.

På senare tid har jag fått tag på en bättre beg motor som ska renoveras och lyftas ner i Audin så småningom. Utöver detta håller jag på ställa iordning en mekplats så jag kan hålla på under tak och slippa släpandet in och ut i jobbets lokaler.

Motorn anländer efter nyår och då ska bilen flyttas med. Så jag återkommer då med bilder och nya krafter i projektet.

carlssoon
19 december 2011 · 144 Inlägg

Trillade även in jag med på denna tråd. Mycket intressant och prenumeration lagd för att kunna följa vad som händer smile
Önskar dig all lycka till!

Mvh Alexander

Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
31 december 2011 · 153 Inlägg

Gott nytt år på er följare av den här tråden.

Kunde inte hålla mig idag utan beställde lite prylar till Audin.

Nu har jag allt hemma för att bilen ska kunna rulla ut med nya bromsar och hjullager till sommaren. Motorn kommer dyka ner inom en till två veckor skulle jag tro.

Får se om vädret och temperaturen tillåter en flytt av skrotet så att jag kan få in den i garaget inom några dagar.  Sen får det bli högljudd rock n roll och lite vinkelslip fram till sommaren så kanske den kan komma ut och få känna fartvindarna igen.

LeafBox Lat Perfektionist
31 december 2011 · 6 359 Inlägg

http://www.firearmstalk.com/forums/attachments/f21/15884d1277765124-22-rimfire-shotgun-useless-without-pictures.jpg

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
3 januari 2012 · 153 Inlägg

Blev en sväng till garaget idag för lite förberedelser inför kommande veckan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136877/136877-6593359e07037a1f7561e0b4f67491bd.jpg
Börjar bli klart för att flytta in Audin. Ska fara ut en sväng till veckan och försöka få upp lite verktyg på väggtavlor så det blir lite lättare att hitta.
https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136877/136877-a57a576970647ee91d507dd5936be259.jpg
Tog och förberedde lite för att få upp tavlorna på väggen. Svetsade några fästen att skruva fast i reglarna under plåten.

På torsdag verktygen upp och på söndag flyttar jag in bilen.

Under nästa vecka får jag hem en motor som ska funka så sen ska det bli fart.

Over and out

Donic
3 januari 2012 · 315 Inlägg

nice tråd riktigt trevligt smile. inte för att jag är så mycket för audi men historien var ju lite skoj smile.

det är bra det skall ta lite tid och man skall inte stressa så mycket tongue.

lycka till. gött med du fått tag på motor nu smile. önskar ibland min morfar hade haft kvar sin gammla bmw hade varit skoj. dum som man är vågar man itne fråga om reg nr till den omd en nu ens lever fortfarande tongue. ne fan va ja svamlar tongue.

Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
3 januari 2012 · 153 Inlägg

Donic skrev:
nice tråd riktigt trevligt smile. inte för att jag är så mycket för audi men historien var ju lite skoj smile.

det är bra det skall ta lite tid och man skall inte stressa så mycket tongue.

lycka till. gött med du fått tag på motor nu smile. önskar ibland min morfar hade haft kvar sin gammla bmw hade varit skoj. dum som man är vågar man itne fråga om reg nr till den omd en nu ens lever fortfarande tongue. ne fan va ja svamlar tongue.

Man ska inte vara rädd att kolla upp dom bilar som funnits i familjen.

Har suttit och bläddrat i fotoalbumen hemma hos mor och far efter regnummer på bilar som dom och mina mor och far-föräldrar haft. Min sambo har pratat mycket om att hon vill ha en bubbla. Efter lite letande resulterade det i att jag hittade en som farfar haft, en som morfar haft och 2  som farsan hade under 60-talet. 2 av dom är helt utom räddning i mitt tycke medans Farfars är renoverad till toppskick av nuvarande ägaren och en av dom farsan hade står i en lada strax utanför östersund. Har försökt få köpa loss den ett tag men inget resultat ännu men ger ej upp på den fronten.

Stackarn
3 januari 2012 · 1 200 Inlägg

Farmer_power skrev:

Donic skrev:
nice tråd riktigt trevligt smile. inte för att jag är så mycket för audi men historien var ju lite skoj smile.

det är bra det skall ta lite tid och man skall inte stressa så mycket tongue.

lycka till. gött med du fått tag på motor nu smile. önskar ibland min morfar hade haft kvar sin gammla bmw hade varit skoj. dum som man är vågar man itne fråga om reg nr till den omd en nu ens lever fortfarande tongue. ne fan va ja svamlar tongue.

Man ska inte vara rädd att kolla upp dom bilar som funnits i familjen.

Har suttit och bläddrat i fotoalbumen hemma hos mor och far efter regnummer på bilar som dom och mina mor och far-föräldrar haft. Min sambo har pratat mycket om att hon vill ha en bubbla. Efter lite letande resulterade det i att jag hittade en som farfar haft, en som morfar haft och 2  som farsan hade under 60-talet. 2 av dom är helt utom räddning i mitt tycke medans Farfars är renoverad till toppskick av nuvarande ägaren och en av dom farsan hade står i en lada strax utanför östersund. Har försökt få köpa loss den ett tag men inget resultat ännu men ger ej upp på den fronten.

Hej! Lite nyfiken på vem i Östersund som har den bubblan, kanske någon man känner smile

Farmer_power Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
10 januari 2012 · 153 Inlägg

Stackarn skrev:
Hej! Lite nyfiken på vem i Östersund som har den bubblan, kanske någon man känner

Är en äldre Farbror som bor strax utanför Bräcke i en by som heter Nyhem som har den. Jag har allt uppskrivet på en lapp hemma hos morsan för med mitt superminne kom jag fan inte ihåg vad han heter,

Så till min fuderation idag. Har suttit och klurat lite här hemma innan jag ska fara till garaget och förbereda för att släpa in liket senare idag.

Jag kommer bli tvungen att bygga mig ett nytt avgassystem till den så småningom och det mesta kan jag bygga av universialgrejjer men Går det att på ett enkelt sätt flytta ingången i en ljuddämpare från gaveln till sidan på ungefär såhär

http://www.audiersatzteile.de/bilder/A-60-005.JPG 
Tänkte utgå från en
http://www.biltema.se/ProductImages/79/medium/79-8553_m.jpg

Blir i så fall att ta måtten på burken och hitta en universialdämpare som är så lika som möjligt.

Får se ikväll om jag kan komma med en uppdatering efter inflyttandet. Annars så drar det igång under veckan med allt det övriga.

Over and out

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang