_DamnIt´s ljudhörna - MDS/Pioneer/SPL Dynamics

Bilen krockad, skrotad och projektet slut.
  • 26 Följare
  • 52 346 Visningar
  • Projektet avslutat 13 maj 2013
_DamnIt R1 driver!
2 december 2010 · 5 128 Inlägg

Hejsan alla!
Tänkte mest berätta lite vad som hänt sista tiden, dvs nästan inget! Har nyligen besiktigat bilen, och klarade mig undan med en 2a på handbromsen. Så inget allvarligt tack och lov! smile

Har funderat lite mer på ljudet nu, och börjar onekligen bli förbannat sugen på att testa lite Amega! Om dessa planer fastställs så blir det troligtvis enbart 2st 8" basar istället, men kan nog trycka på bra ändå! Men som sagt va, inget bestämt än, bara liten fundering! smile

Trevlig kväll gott folk!

TooS Hjultomte
3 december 2010 · 1 500 Inlägg

Snart kommer du sluta med en 6.5" i skuffen om du inte skärper dig wink

Grattis till en 2a smile Då blir det snart fart o fläkt i hela bygge ordentligt när du vet att du inte ska sälja denna bilen också till mig?? wink

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
_DamnIt R1 driver!
3 december 2010 · 5 128 Inlägg

Varför skulle jag ha en 6,5a i skuffen? tongue Tar hellre och ändrar mig då och smackar in 2 10"are i skuffen och en 8a som frontsub tongue MEN (!), det kommer nog inte bli så den närmaste livstiden tongue

TooS Hjultomte
3 december 2010 · 1 500 Inlägg

Du går ner i antal o storlek hela tien wink

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
_DamnIt R1 driver!
3 december 2010 · 5 128 Inlägg

TooS skrev:
Du går ner i antal o storlek hela tien wink

Äääh! Nu ska du inte va gnällig! smile

Men i detta fallet funderade jag över att prioritera ett jävla ös i framsystemet, så jag blir av med MDS skräpet ur bilen! Så ska jag bara byta ut mitt sista MDS steg med, sen är bilen ren igen! wink

_DamnIt R1 driver!
27 december 2010 · 5 128 Inlägg

Allt gott har troligtvis ett slut!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/1033013_2b4sul.jpg

Om någon är intresserad av historien bakom detta, så skriver jag den i morgon. Orkar inte nu, då jag fortfarande är smått chockad..

Wolkan
27 december 2010 ·

Aj fan... Hur gick detta till? :o

Senast redigerat av Wolkan (27 december 2010)

_DamnIt R1 driver!
27 december 2010 · 5 128 Inlägg

Wolkan skrev:
Aj fan... Hur gick detta till? :o

En person som inte vet hur man ska köra! Slänger ihop historien om en stund, med bild så ni kan se hur det gick till!

stRaend
27 december 2010 ·

Mindre kul du hmm

_DamnIt R1 driver!
27 december 2010 · 5 128 Inlägg

stRaend skrev:
Mindre kul du hmm

Kan tyvärr inte mer än hålla med!

_DamnIt R1 driver!
28 december 2010 · 5 128 Inlägg

Då kommer iaf förklaringen till olyckan här!

Börjar med en bild som jag då förklarar ut ifrån.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73489/1033818_q14828.jpg

Ni får tänka er att dom 2 "lådorna" är 2 wireräcken, och strecket emellan är en heldragen linje. Mötande trafik har dubbelfiligt, jag hade enkelfiligt.

Börjar iaf med att jag kommer ikapp en bil (som för övrigt enbart hade ett bakljus), sänker farten då jag inser att han kör en hel del långsammare än mig. Sen när jag är en bit bakom honom (precis han är precis mellan wireräckena), så stampar han på bromsen, och blinkar vänster och svängen SAMTIDIGT! Vilket då gör att jag inte hinner reagera över vad som händer, lyckas försöka tvärnita, men med enbart friktionsdäck och isig väg, gör det att ABSen går in och inget händer. Fick välja mellan att smälla honom eller att köra ut i ett ganska så brant dike. Han tappade ändröret på avgassystemet och en liten repa på stötfångaren, och jag fick förstört huven, vänster framskärm, vänster lykta och blinkers, grillen, halva fronten, kylarbalken, ev. vänster innerskärm (inte fått upp huven så jag kan kolla), plus att aribaglampan lyser. Så om F.bolaget dömmer till min fördel, så löser dom garanterat in bilen.

Men alla jag har pratat med anser att det är hans fel, vilket även jag gör. Med tanke på att han bröt mot förbud mot vänstersväng, och inte uppmärksammade bakomvarande och blinkade i tid, utan bromsade först och blinkade och svängde samtidigt.

Jag själv klarade mig dock ganska lindrigt undan skador, har lite ont i nacken bara, men är förhoppningsvis inget allvarligt.

Men nu måste jag istället hitta en ny bil, eftersom jag inte har möjlighet att vänta på beslut från försäkringsbolaget på vad som ska hända, då jag har 2 jobb som jag inte kan sköta med ödemarkens värdelösa kollektivtrafik! Så nu står valet mellan antingen en Golf VR6a, Mitsubishi Colt GTI och en ny SAAB 900 2.0t.

Så vi får se ifall denna projekttråd fortsätter med ny bil eller om jag helt enkelt bara bygger vad jag orkar, och lägger upp under min bil sen. Vi får helt enkelt se med tiden!

Men får iaf tacka alla som visat intresse för bygget so far, och lycka till med alla era byggen!

Mvh Marcus

racer-putte
28 december 2010 · 6 558 Inlägg

Hur gick det me stereon klara den sig yikes  skämt å sido  viktiga e att du mår bra smile  klart du ska fortsätta me ny bilen  å go for vär6 a sjuuuukt gött motorljud tongue

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Exez
28 december 2010 · 503 Inlägg

racer-putte skrev:
Hur gick det me stereon klara den sig yikes  skämt å sido  viktiga e att du mår bra smile  klart du ska fortsätta me ny bilen  å go for vär6 a sjuuuukt gött motorljud tongue

håller med big_smile så länge du klarar dig så är det ju bra
kör på vr6an big_smile

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte
Volkswagen bora "borat" (2001)
_DamnIt R1 driver!
29 december 2010 · 5 128 Inlägg

Jo, jag klarade ju mig tack och lov! smile

Och putte, stereon klarade sig prima! wink En jävla tur! Är ju värd mer än bilen så lol

Om säljaren går med på mitt bud så blir det vr6a att brumma runt i! wink

Twins Twins Bil & Plåt
29 december 2010 · 2 577 Inlägg

tur att du klarade dig bra smile, den djävla idiotens fel helt klart ingen snack om saken, sen borde du ju välja vr6:an big_smile

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
_DamnIt R1 driver!
29 december 2010 · 5 128 Inlägg

TwinsBilOchPlat skrev:
tur att du klarade dig bra smile, den djävla idiotens fel helt klart ingen snack om saken, sen borde du ju välja vr6:an big_smile

Tycker det med! Gäller bara att hoppas på att bådas försäkringsbolag anser det (annars är dom hjärndöda).

Ska se om jag kanske kan åka och kolla på den nu i dagarna! smile Skulle va kul med en liten v motor smile

CarbonLoader Team Carkings
29 december 2010 · 2 300 Inlägg

Så jävla drygt! Vet hur du känner dig...fick skrota min Mondeo för några månader sedan efter att ha blivit totalt påkörd av en taxibuss som körde för fort. Skrot hela bilen & jag satt fast inne. Men det gick iaf bra. Tur att du mä är ok efter smällen.
Blir det VR6 nu då? Kompisar har haft sån tidigare, gick som satan smile

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
_DamnIt R1 driver!
29 december 2010 · 5 128 Inlägg

Jag hade dock turen att förardörren gick att öppna ca 2dm så jag kom ur bilen! Men är så fruktansvärt tråkigt att folk inte vet hur dom ska bete sig i trafiken! Ja precis, viktigast är att man överlevde det hela!

Som det ser ut nu så ska det blir en VR6a, men det är bara ifall säljaren accepterar mitt bud, annars får jag tyvärr leta efter något annat! Men hade varit kul! smile

_DamnIt R1 driver!
20 januari 2011 · 5 128 Inlägg

Ny bil införskaffad! Blev ingen av dom jag hade funderat över, utan denna!
https://www1.garaget.org/archive/74/73489/233183/233183-2184118.jpg
Saab 9-5 2.3t -98! smile

Obx
20 januari 2011 · 1 535 Inlägg

_DamnIt skrev:
Ny bil införskaffad! Blev ingen av dom jag hade funderat över, utan denna!
http://www1.garaget.org/archive/74/73489/233183/233183-2184118.jpg
Saab 9-5 2.3t -98! smile

Kul kul!! Bara att börja igen då smile

Spl Dynamics/db Akuten
BMW 740il "Fatass" (1996)
Volkswagen Golf III "Golden Lady" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang