Serviceintervaller BMW 320D e46, stor service?

fwd
29 september 2010 · 137 Inlägg

Hejsan, går i tankarna att köpa en BMW 320D e46 -03 som gått 19.900 mil och undrar om det är någon stor/dyr service på gång?

Snabba svar önskas!

Någonting annat att påpeka om denna modell?

19.900 = mycket för en -03a?

Tack på förhand!

Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
29 september 2010 · 1 177 Inlägg

Jag hade en 320d en gång i tiden, och kan bara säga att servicarna är inte något märkvärdigt än en vanlig bil, fast jag kan tyvärr inte minnas om det var en stor service där runtomkring, men ett svaaagt minne om att det bara är olje-grund-service!

I övrigt KLOCKRENA bilar, håller själv på att leta efter en till mig själv då dessa dieslar är underbara!

Lycka till, bara skicka PM om du undrar över någonting smile

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
Rquired Allmänt envis
29 september 2010 · 12 512 Inlägg

Eftersom en Bmw själv räknar ut när det är dags för service är det lite svårt att säga, men dyr att serva kan man knappast kalla den. Ingen kamrem eller dylikt på dessa, som ett prisexempel kan jag nämna att stora servicen "Inspektion 2" (ink, tändstift, vätskor, filter etc) på min X3 kostar knappt 5000:- hos auktoriserad Bmw-verkstad.

Dieseln har visserligen några punkter mer, men saknar å andra sidan vissa punkter en bensindriven har. Kan tänka mig att en 320d ligger kring samma pris, och 5000:- för den stora servicen hos märkesverkstad får anses vara billigt idag. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
fwd
29 september 2010 · 137 Inlägg

Tack så mycket för svar!
Ska fara och provköra bilen imorgon och förhoppningsvis går allt som jag vill! wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang