S70/29,000 mil. Något att ha?

Fjellner
2 oktober 2010 · 245 Inlägg

Skulle jag välja mellan OG9-3 och S70 skulle jag garanterat ta S70n oavsett miltal.
Jag är väl iofs ganska partisk, men S70n känns överlag som en bättre bil än Saaben.
Någon sa att du skulle få mindre problem med Saaben också, det tvivlar jag starkt på.

S70n i min profil har gått över 30,000mil och det är inga som helst problem med den smile

Ärligt talat skulle jag inte heller se några problem med att köpa en S70 som gått 40,000-50,000 mil heller.

Beeenny
2 oktober 2010 · 982 Inlägg

vet flera som haft s/v70 som gått 37000mil +++

har själv haft 855 glt som hade gått 56000 mil...v70r som hade gått 30000mil och många fler långmilare

På långmilare brukar ALLT som brukar gå sönder redan vara bytt och där med i bättre skick oftast..iaf vad jag fått erfara.

säger som vanligt..milen säger mig ingenting om bilen..kolla på bilen känn efter..verkar allt okej så är de nog det oxå har haft många bilar som gått 10-20k mil som varit i betydligt sämre skick än långmilare.

mvh

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
2 oktober 2010 · 5 650 Inlägg

som alla sagt innan man ska inte stirra sig blind på milen man ska gå efter skicket på bilen. ända negativa med långmilarna är att man får inte mkt för dom när de ska säljas och kan bli väldigt svåra och bli av med då rätt många stirrar sig blinda på milen men å andra sidan är de inga bilar man förlorar pengar på som att tex köpa en som gått 10 k mil och sjunker X antal tusen lappar ju mer den går

lycka tilll

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Hexon
2 oktober 2010 · 113 Inlägg

Ofta är det ekonomin som avgör och kanske tiden? Men jag skulle avvakta och leta en stund till jag hittar den bilen jag söker efter. Jag skulle själv satsa på S70. Och ibland hittar man bilar med mycket mindre mil för inte så mycket pengar, har man bara tid och leta länge så hittar man till slut.

Mvh Hexon
Volvo 240 V8 "Supercharged" (1985)
Rquired Allmänt envis
2 oktober 2010 · 12 512 Inlägg

luudde skrev:
vanliga bilar går till 20,000mil, sen börjar saker gå sönder, volvo går till 30,000mil

1. Inkorrekt, det finns många märken som rullar lika långt eller mycket längre än Volvo.
2. En rätt skött Volvo (Eller annat märke) rullar bra mycket mer än 30.000mil innan "saker börjar gå sönder", sedan är det förstås självklart att slitdelar behövs bytas under dessa milen men slitdelar sorteras in under "skötsel".

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
low_and_loud
2 oktober 2010 ·

full servicebok och välvårdart skick sen spelar inte milen någon roll tycker jag. med tanke på att en s70 är en vanlig svennsonbil och absoulut inget märkvärdigt tycker jag personligen att bilen bör haft få ägare annars känns det skumt med bilar som haft 8-10 ägare. kör en v70 2,4t med 24000 mil snart, visst et är inte smärtfritt
men det är då bara normala slitagedelar så som bromsar,dämpare o sånt. det som är nackdelen är att även såna vanliga delar är relativt dyra.så jag skulle nog förslå en mycket äldre bil som förstabil då delarna är mycket billigare.tex delar till min gamla golf 2A KOSTAR INTE MÅNGA SPÄNN O HAR BARA 13000 MIL PÅ MÄTAREN

LimpanS
2 oktober 2010 · 351 Inlägg

Tack för alla svar!

Har växlat lite mail med säljaren till S70'n. Det ingår inte vinterdäck, och det påpekade jag.. Fick ner priset till 17,000. Ska man slå till eller? Nackdelarna är ju vinterdäcken, miltal samt att bilen har 14 ägare..

Lexus IS250 "Executive" (2006)
jocke_gronberg
2 oktober 2010 · 4 586 Inlägg

ser du milen som något negativt så varför köpa bilen ?

det är ingen T5 som folk har gasat sönder under en lugn och tråkig motor som dör vid 4000 varv big_smile

fråga är varför det går att pruta så bra på telefon. Låter skumt. Jag brukar alltid fråga vad anledning är till att han/hon säljer bilen.

Senast redigerat av jocke_gronberg (2 oktober 2010)

low_and_loud
2 oktober 2010 ·

LimpanS skrev:
Tack för alla svar!

Har växlat lite mail med säljaren till S70'n. Det ingår inte vinterdäck, och det påpekade jag.. Fick ner priset till 17,000. Ska man slå till eller? Nackdelarna är ju vinterdäcken, miltal samt att bilen har 14 ägare..

14 ägare?! det var i värsta laget kanske har varit några bilhandlare i mellan också men är det 14 som brukat den så har dom ju fasen inte kört mer än cirka 2000 mil per gubbe, den bilen skulla jag inte köpa.

mickecorrado Bilplåtslagare
2 oktober 2010 · 1 036 Inlägg

Min mormor/morfar byta bil nu.

Gamla bilen en s70 -98 ca 15000mil aut bra utrustad skinn och drag, 1ägare alltid servad på Bilia.

Blev erbjudna mellan 15000-22000 i inbyte för bilen på 3 olika ställen.


Tycker du borde hitta en bättre s70 för dom pengarna eller få ner priset en 5000kr

Senast redigerat av mickecorrado (2 oktober 2010)

Smoke Tires Not Drugs.
turbodeath
2 oktober 2010 · 2 452 Inlägg

nu har du fel cristian...vi chippade min chefs bil som är en slö 140hk o han fick 170 hk samnt 230 nm...är som sagt 2,5 liters sugmotor o det gör mycket kan jag säga att få dom hästarna

döden kommer tillbaka
low_and_loud
2 oktober 2010 ·

det går att hitta bättre objekt. jag är 2 brukaren på min v70 köpte den när den hade gått 19700 mil en 2,4 t med 200 hästars maskin går som ett skott, visst jag fick betala lite mer men det kan det vara värt

LimpanS
2 oktober 2010 · 351 Inlägg

Hittade även denna: http://www.blocket.se/vi/29022353.htm

Vad tror ni om denna? Har frågat om varför framvagnen är renoverad..

Lexus IS250 "Executive" (2006)
low_and_loud
2 oktober 2010 ·

LimpanS skrev:
Hittade även denna: http://www.blocket.se/vi/29022353.htm

Vad tror ni om denna? Har frågat om varför framvagnen är renoverad..

vanligt fel på dessa har jag hört antar att dom bytt varenda bussning på den då.volvo är ett mer ekonomisk köp

Beeenny
2 oktober 2010 · 982 Inlägg

low_and_loud skrev:

LimpanS skrev:
Hittade även denna: http://www.blocket.se/vi/29022353.htm

Vad tror ni om denna? Har frågat om varför framvagnen är renoverad..

vanligt fel på dessa har jag hört antar att dom bytt varenda bussning på den då.volvo är ett mer ekonomisk köp

Japp alla a4,passat och a6 95-00 lär ju ha renoverad framvagn..annars skulle jag inte vilja åka i en tongue
då det är en barnsjukdom på dom

LimpanS
2 oktober 2010 · 351 Inlägg

Men om den redan är renoverad så är det väl inget man behöver oroa sig för?

Lexus IS250 "Executive" (2006)
Beeenny
2 oktober 2010 · 982 Inlägg

LimpanS skrev:
Men om den redan är renoverad så är det väl inget man behöver oroa sig för?

Nepp  bara positivt..men vad menar han med 2,8t tongue

_Ugge_
2 oktober 2010 · 49 Inlägg

low_and_loud skrev:

LimpanS skrev:
Hittade även denna: http://www.blocket.se/vi/29022353.htm

Vad tror ni om denna? Har frågat om varför framvagnen är renoverad..

vanligt fel på dessa har jag hört antar att dom bytt varenda bussning på den då.volvo är ett mer ekonomisk köp

Japp framvagnen har tendenser att slita ut sig i förtid på 90-tals A4orna, men dock så är dom underbara i styrning/framvagn så länge dom är hela ^^
sen 12000 spänn va det länge sen det kostade att renovera framvagnen. numera köper man ett helt länkarmskit för under 5000:- ex. http://www.blocket.se/kalmar/Forstarkt_ … 18&w=1

Däremot 2.8T?? vart e den importerad ifrån? hade inte en aning om att A4orna fanns med turbomatad 2.8liters V6a, fränt ifall det är så dock tongue

en annan grej att veta är att fram till mitten av -97 så har A4orna det "gammla" elsystemet vilket jag hört inte är att föredra vid chiprimning, har dock inga bevis för att det sistnämnda är sant wink

annars så är A4orna riktigt trevliga bilar, är helnöjd med min.

lycka till med letandet!

MVH Ugge

Audi A4 Avant 1.8T "Brukisen" (1997)
LimpanS
2 oktober 2010 · 351 Inlägg
Lexus IS250 "Executive" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang