2708
Sök

S70/29,000 mil. Något att ha?

49 Inlägg
2 oktober 2010
jo men ingen turbo. va det jag menade

MVH ugge

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 oktober 2010
_Ugge_ skrev:
low_and_loud skrev:
LimpanS skrev:
Hittade även denna: http://www.blocket.se/vi/29022353.htm

Vad tror ni om denna? Har frågat om varför framvagnen är renoverad..

vanligt fel på dessa har jag hört antar att dom bytt varenda bussning på den då.volvo är ett mer ekonomisk köp

Japp framvagnen har tendenser att slita ut sig i förtid på 90-tals A4orna, men dock så är dom underbara i styrning/framvagn så länge dom är hela ^^
sen 12000 spänn va det länge sen det kostade att renovera framvagnen. numera köper man ett helt länkarmskit för under 5000:- ex. http://www.blocket.se/kalmar/Forstarkt_ … 18&w=1

Däremot 2.8T?? vart e den importerad ifrån? hade inte en aning om att A4orna fanns med turbomatad 2.8liters V6a, fränt ifall det är så dock tongue

en annan grej att veta är att fram till mitten av -97 så har A4orna det "gammla" elsystemet vilket jag hört inte är att föredra vid chiprimning, har dock inga bevis för att det sistnämnda är sant wink

annars så är A4orna riktigt trevliga bilar, är helnöjd med min.

lycka till med letandet!

MVH Ugge

Underbar styrning? Menar inget illa men en gammal Audi A4 är verkligen tung och komplett död i framvagnen/styrningen. Visst en bra bil och en rejält stadig långfärdsbil, men verkligen ingen bil som tycker om att svänga, speciellt inte med en stor 2.8 i fronten. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

49 Inlägg
2 oktober 2010
Rquired skrev:
_Ugge_ skrev:
low_and_loud skrev:

vanligt fel på dessa har jag hört antar att dom bytt varenda bussning på den då.volvo är ett mer ekonomisk köp

Japp framvagnen har tendenser att slita ut sig i förtid på 90-tals A4orna, men dock så är dom underbara i styrning/framvagn så länge dom är hela ^^
sen 12000 spänn va det länge sen det kostade att renovera framvagnen. numera köper man ett helt länkarmskit för under 5000:- ex. http://www.blocket.se/kalmar/Forstarkt_ … 18&w=1

Däremot 2.8T?? vart e den importerad ifrån? hade inte en aning om att A4orna fanns med turbomatad 2.8liters V6a, fränt ifall det är så dock tongue

en annan grej att veta är att fram till mitten av -97 så har A4orna det "gammla" elsystemet vilket jag hört inte är att föredra vid chiprimning, har dock inga bevis för att det sistnämnda är sant wink

lycka till med letandet!

MVH Ugge

Underbar styrning? Menar inget illa men en gammal Audi A4 är verkligen tung och komplett död i framvagnen/styrningen. Visst en bra bil och en rejält stadig långfärdsbil, men verkligen ingen bil som tycker om att svänga, speciellt inte med en stor 2.8 i fronten. smile

Du måste haft fel på den/dom A4orna du kört isf =/ min är hur lätt som hellst. Nu har jag iofs inte kört någon av dom nyaste A4orna men om man jämnför med många andra bilar från samma årtal som min (-97) så är det en viss skillnad om du frågar mig. klart att nyare A4or är bättre annars hade ju audi behövt tänka om eller? sen kan jag ju tillägga att jag har en 1.8T under huven på min och den är allt annat än stor (vilket både har för och nackdelar wink )

MVH Ugge

351 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
Blir nog denna. Hoppas bara den finns kvar!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 oktober 2010
_Ugge_ skrev:
Rquired skrev:
_Ugge_ skrev:

lycka till med letandet!

MVH Ugge

Du måste haft fel på den/dom A4orna du kört isf =/ min är hur lätt som hellst. Nu har jag iofs inte kört någon av dom nyaste A4orna men om man jämnför med många andra bilar från samma årtal som min (-97) så är det en viss skillnad om du frågar mig. klart att nyare A4or är bättre annars hade ju audi behövt tänka om eller? sen kan jag ju tillägga att jag har en 1.8T under huven på min och den är allt annat än stor (vilket både har för och nackdelar wink )

MVH Ugge

Inte ens om du hoppar in i en modern Audi tex. A6 har du någon kommunikativ styrning eller en bil som är "lätt" i fronten. Audi A4 B8 däremot gillar att svänga, även om inte den heller är en kurvkramare direkt.

A4 B5 är riktigt trött och sävlig till uppträdandet, sen är det utan tvekan en "fin" bil att köra. Som sagt stadig och konsekvent som få, men ingen "körglad" bil. (Eller om man så vill kurvglad, alla definierar inte körglädje som att bilen går fint i kurvorna)

Tvivlar starkt på att där varit fel på alla Audi eller A4 jag kört, enklaste sättet att förklara fenomenet på är att sätter man motorn framför framaxeln blir bilen inte speciellt lätt i fronten av ren fysik.

49 Inlägg
3 oktober 2010
Nu pratar vi nog om lite olika egenskaper tror jag tongue läste det du skrev som om A4an va som en gammal trakor med muskelservo vilket jag inte ville hålla med om. sen är det ju inte precis den bästa bilen att plocka ut o köra konbana med då den har lite tendenser till att understyra(rätt ord?) något jävulkt tongue jag pratade lätthet att svänga medans du pratar om lättheten att ta sig runt kurvor eller missuppfattar jag dig igen? tongue

ska man pressa kurvor så finns det bra mycket bättre audis till det, brukar oftast finnas ett S, RS eller Quattro med i modellnamnet då wink

Jag ska försöka att inte snylta på TS tråd mera nu, ville bara reda upp dethär lite så du inte tycker jag är helt dum i huvet^^

p.s ser tyvärr ut som bilen du ville ha redan e såld =/ kan inte se den på länken mer, eller va det du som köpte den? tongue

MVH Ugge

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
3 oktober 2010
Undra om TS köpte s70n?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 oktober 2010
_Ugge_ skrev:
Nu pratar vi nog om lite olika egenskaper tror jag tongue läste det du skrev som om A4an va som en gammal trakor med muskelservo vilket jag inte ville hålla med om. sen är det ju inte precis den bästa bilen att plocka ut o köra konbana med då den har lite tendenser till att understyra(rätt ord?) något jävulkt tongue jag pratade lätthet att svänga medans du pratar om lättheten att ta sig runt kurvor eller missuppfattar jag dig igen? tongue

ska man pressa kurvor så finns det bra mycket bättre audis till det, brukar oftast finnas ett S, RS eller Quattro med i modellnamnet då wink

Jag ska försöka att inte snylta på TS tråd mera nu, ville bara reda upp dethär lite så du inte tycker jag är helt dum i huvet^^

p.s ser tyvärr ut som bilen du ville ha redan e såld =/ kan inte se den på länken mer, eller va det du som köpte den? tongue

MVH Ugge

Jodå jag anade hur du tänkte, vad jag ville förtydliga var just det du nu skrev; Att det inte var uppträdandet i kurvor du syftade på. Jag håller med helt i att A4 är en härlig bil att köra, men det här med att svänga är inte Audi´s huvudfokus.

Och dum i huvudet är ingen, här haglar olika åsikter och det finns garanterat de som tycker helt olikt. smile

351 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
Fan fan fan fan.... Inte jag som köpte bilen, men såg att annonsen är borttagen nu.. SKIT!!! Såfort jag bestämt mig för en bil så säljs skiten... sad
Senast redigerat av LimpanS (3 oktober 2010)

1 653 Inlägg
3 oktober 2010
man får inte tveka när det gäller bilköp, hittar man något man vill ha så är det bara slå till!

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

ingen aning
687 Inlägg
3 oktober 2010
inte skulle jag påstå att det är brottom med bil köp..

du har ju kappast gått på minus med att inte köpa en bil..

däremot vid säljning äkan man ha mera brottom..

även zebran har sina fläckar

351 Inlägg
3 oktober 2010
Trådstartare
Men vad tror ni om http://www.blocket.se/vi/29022353.htm? Något att satsa på eller?

982 Inlägg
3 oktober 2010
om du kollar på bilen så vet nog ägaren mer än nån här

1 653 Inlägg
3 oktober 2010
en sak att notera på den är att generellt så är importerade bilar dyrare i färsäkring, kan skilja upp till några hndra i månaden, just a hint.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 oktober 2010
2.8T, det är väl ändå en sug-V6a i den bilen och inte en turbomotor?

689 Inlägg
3 oktober 2010
Jag är jättenöjd med min s70 GLT -97 som idag har rullat 325**mil!
Originalmaskin + låda, inte ett enda läckage NÅGONSTANS, jättefina värden på motorn (både i komp och avgas-maskinen) och "stil going strong"!
Det negativa är att de har börjat komma liten rostbubbla vid stänkskydden i bak, reflektorerna har blivit lite slitna (syns på ljusinställningen) och dom få stenskotten på huven som blir efter dessa milen..
Jag gick mer på skicket än på miltalet när jag kollade, åkte och kollade på en s70 -99 med 18***mil bakom sig som hade rost längs med ALLA skärmkanter etc.
Senast redigerat av Bagarn (3 oktober 2010)

351 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
Hade glömt bort att det fanns S70 AWD också! Ganska sällsynt modell. Någon som vet hur de håller? Något att satsa på om man hittar en prisvärd?

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
5 oktober 2010
jag har en s70 se i mycket fint skick hemma som rullat 21 eller 22k mil.
har planer på att sälja den.
skicka pm om du är intresserad
pris: hade tänkt 22.000

Trucker
2 710 Inlägg
11 december 2010
Väcker liv i denna tråd..

Funderat på 850/S70 - prisklass runt 30k. Kravet är aut o med lite klös, helst inte under 170hk.

Tips o råd tack smile
Hur ligger de till med soppaförbrukningen?

Fart missbrukare

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
11 december 2010
http://www.garaget.org/?car=216090

Vet jag vill sälja/byta. Har sett den mkt irl, den är faktiskt jäkligt fin ^^
Dock inte automat hmm
(gula på lyktorna vara bara en kul grejj, borttaget nu)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Sök