2252
Sök

Aktiv sub, 12v till 220v

311 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
Tjenare, Har en aktiv baslåda för hemmabruk, alltså en helt vanlig "hemmabio" bas. Eftersom det är riktigt bra ljud i den går jag i tankarna att köpa en 12v till 220v omvandlare och koppla in den i bilen.

Funkar detta? Givetvis får man väl vad man betalar för men basen är en Jamo E 5sub.2 och av den informationen jag hittat på internet om den basen så är steget på 70W och det är en 8" bas.  Jag kan ingenting om detta men har inte heller tummen mitt i handen så hjälp mig:P Den vanligaste 12v till 220v ger 150W PEAK 300W och är till för bärbar dator, tv och kylskåp mm för att ha i bilen! Så vad tror ni ?

PS. lite luddigt skrivet men det får vara!

Woops, såg nu att den hamnade i fel tråd! Flytta gärna
Senast redigerat av BillyBooy (30 september 2010)

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

1 785 Inlägg
30 september 2010
BillyBooy skrev:
Tjenare, Har en aktiv baslåda för hemmabruk, alltså en helt vanlig "hemmabio" bas. Eftersom det är riktigt bra ljud i den går jag i tankarna att köpa en 12v till 220v omvandlare och koppla in den i bilen.

Funkar detta? Givetvis får man väl vad man betalar för men basen är en Jamo E 5sub.2 och av den informationen jag hittat på internet om den basen så är steget på 70W och det är en 8" bas.  Jag kan ingenting om detta men har inte heller tummen mitt i handen så hjälp mig:P Den vanligaste 12v till 220v ger 150W PEAK 300W och är till för bärbar dator, tv och kylskåp mm för att ha i bilen! Så vad tror ni ?

PS. lite luddigt skrivet men det får vara!

Woops, såg nu att den hamnade i fel tråd! Flytta gärna

Troligen fungerar inte inomhusbasen som väntat i bilens förhållandevis lilla kupé. Finns bra grejer för lite pengar idag. Varför inte satsa på t ex en MTX Tube?

http://www.bilstereoshopen.se/Shop/Inde … elId=RT8PT

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

311 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
Jo jag har kollat på en sån faktiskt tongue Fast undrade bara om det är möjligt att få ljud genom att driva den med en sån omvandlare tongue

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

Sök