Volvo 740 tic, megasquirt, sladda rondell bil:)

green1991
10 augusti 2011 · 112 Inlägg

740Bodo skrev:
blev ju jävlar så bra detta smile

ja bättre än original iaf:)

green1991
10 augusti 2011 · 112 Inlägg

skriver lite till idag med då, idag så startade den iaf:) startade på en gång och gick ganska bra faktiskt, så idag har jag satt dit alla kylslangar och sånt, så nu är det bara, kardan, större spridare, och bredbandslambda kvar så den kan mappas smile

henke_92 TBM NINJA
10 augusti 2011 · 917 Inlägg

vad ärre för grenrör du kör med? smile

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
green1991
11 augusti 2011 · 112 Inlägg

henke_92 skrev:
vad ärre för grenrör du kör med? smile

de är ett billigt "kina" grenrörsmile

henke_92 TBM NINJA
11 augusti 2011 · 917 Inlägg

green1991 skrev:

henke_92 skrev:
vad ärre för grenrör du kör med? smile

de är ett billigt "kina" grenrörsmile

var köpte du det? pga av den externa WG är jag intresserad, har det sprukit ännu eller visat symptom på det?

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
green1991
14 augusti 2011 · 112 Inlägg

henke_92 skrev:

green1991 skrev:

henke_92 skrev:
vad ärre för grenrör du kör med? smile

de är ett billigt "kina" grenrörsmile

var köpte du det? pga av den externa WG är jag intresserad, har det sprukit ännu eller visat symptom på det?

h2m racing östersund, ja men wg har jag svetsat på själv, inte alls svårt, nej har bara haft den igång en liten stund med det, men stagar man upp grenröret så är det lugnt, är bara 2mm gods i rören och det blir ganska tungt när man hängt på turbo och downpipe, ja har även satt dit ett flexrör efter downpipen så det inte ska bli för mkt påfrästningar därifrån heller.

green1991
14 augusti 2011 · 112 Inlägg

green1991 skrev:

henke_92 skrev:

green1991 skrev:

de är ett billigt "kina" grenrörsmile

var köpte du det? pga av den externa WG är jag intresserad, har det sprukit ännu eller visat symptom på det?

h2m racing östersund, ja men wg har jag svetsat på själv, inte alls svårt, nej har bara haft den igång en liten stund med det, men stagar man upp grenröret så är det lugnt, är bara 2mm gods i rören och det blir ganska tungt när man hängt på turbo och downpipe, ja har även satt dit ett flexrör efter downpipen så det inte ska bli för mkt påfrästningar därifrån heller.

kom på att dom finns på www.klracing.com också.

Alle86 YEAH!!!
14 augusti 2011 · 559 Inlägg

vf äre "kina" värde på de för de e billigt, 2mm gods är väl rätt okej väl? eller vad äre som gör att det spricker? spänningar pga värme? isf äre ju bara att fixa det innan man monterar, asmånga som kör me de grenröret lixom ^^

V o L v o
henke_92 TBM NINJA
14 augusti 2011 · 917 Inlägg

green1991 skrev:

henke_92 skrev:

green1991 skrev:

de är ett billigt "kina" grenrörsmile

var köpte du det? pga av den externa WG är jag intresserad, har det sprukit ännu eller visat symptom på det?

h2m racing östersund, ja men wg har jag svetsat på själv, inte alls svårt, nej har bara haft den igång en liten stund med det, men stagar man upp grenröret så är det lugnt, är bara 2mm gods i rören och det blir ganska tungt när man hängt på turbo och downpipe, ja har även satt dit ett flexrör efter downpipen så det inte ska bli för mkt påfrästningar därifrån heller.

aha oki tack för svaren! smile

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
rehborG Driftmeister
14 augusti 2011 · 218 Inlägg

hört att launchen har testats redan, nu vill vi ha film på testrun fortfort! wink

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
green1991
15 augusti 2011 · 112 Inlägg

Alle86 skrev:
vf äre "kina" värde på de för de e billigt, 2mm gods är väl rätt okej väl? eller vad äre som gör att det spricker? spänningar pga värme? isf äre ju bara att fixa det innan man monterar, asmånga som kör me de grenröret lixom ^^

jo exakt men vanligvis så är ju dom "dyra" byggt i svartstål som tåls lite mera:P

green1991
15 augusti 2011 · 112 Inlägg

rehborG skrev:
hört att launchen har testats redan, nu vill vi ha film på testrun fortfort! wink

haha var hör du allt ifrån?wink jo det är klart jag har provat den, ja, jag får väl kardanen nån dag här och sen ska jag hitta några spridare, sen är det bara att mappa den:) men den går ju iaf så det är ju skönt.

green1991
25 augusti 2011 · 112 Inlägg

jaha, här går det trögt, fick ju min kardan tillslut och jag fick äntligen sänka ner bilen, allting fungerade ju som de skulle, så jag for ju och mappade till en kompis, men de gick ju inge vidare, hade skenande laddtryck pga för liten wastegate, och ja hade bara 250kpa mappsensor så den klippte ju direkt vid 1,5 bar, jaja fick den ju att gå någorlunda men de gick ju som aldrig gasa ur den riktigt:( ja sen for man hem och tyna, och då rasa 3,ans växel på m90 lådan, kan aldrig ha varit svetsad 3,a på den... jaja hittade en ny getrag låda som ska dit nu snart:) och toppen har jag rivit av pga grenrörs läckage, ska fixas ihop nu igen i helgen.
https://www1.garaget.org/archive/67/66200/211919/211919-2470640.jpg

Alle86 YEAH!!!
25 augusti 2011 · 559 Inlägg

green1991 skrev:

rehborG skrev:
hört att launchen har testats redan, nu vill vi ha film på testrun fortfort! wink

haha var hör du allt ifrån?wink jo det är klart jag har provat den, ja, jag får väl kardanen nån dag här och sen ska jag hitta några spridare, sen är det bara att mappa den:) men den går ju iaf så det är ju skönt.

vad är detta byggt i då? ser ut som rostfritt, kanske en sämre kvallite iom att de spricker:P

V o L v o
green1991
26 augusti 2011 · 112 Inlägg

Alle86 skrev:

green1991 skrev:

rehborG skrev:
hört att launchen har testats redan, nu vill vi ha film på testrun fortfort! wink

haha var hör du allt ifrån?wink jo det är klart jag har provat den, ja, jag får väl kardanen nån dag här och sen ska jag hitta några spridare, sen är det bara att mappa den:) men den går ju iaf så det är ju skönt.

vad är detta byggt i då? ser ut som rostfritt, kanske en sämre kvallite iom att de spricker:P

ja det är rostfritt, och flänsarna i svartstål..tongue

green1991
28 augusti 2011 · 112 Inlägg

jaha skriver lite till då, klent med kommentarer tycker jag, har tyvärr inga bilder just nu men de kommer, fick iaf getrag lådan på plats i helgen efter mycket om o men, blev lite stök då lådan är byggd för rakställd motor, så de mesta fick göras om.. men nu funkar den iaf och går att köra, dock så blir den varm när man tynat en stund..hmm jaja bilder kommer.

Cyklop
28 augusti 2011 · 1 277 Inlägg

prenumeration lagd lol vill ju se slutresultatet av denna intressanta tråd

green1991
28 augusti 2011 · 112 Inlägg

cykelpump skrev:
prenumeration lagd lol vill ju se slutresultatet av denna intressanta tråd

ja, men nu är det ju så att det snart är vinter igen så nu är det nya planer på gång:) men ja ska prova lägga upp en film så småningom:)

rehborG Driftmeister
29 augusti 2011 · 218 Inlägg

härligt att du fick på lådan efter strulet iaf! skönt med en 3e & 5e växel nu antar jag wink

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
green1991
29 augusti 2011 · 112 Inlägg

rehborG skrev:
härligt att du fick på lådan efter strulet iaf! skönt med en 3e & 5e växel nu antar jag wink

ja riktigt skönt att kunna växla riktigt..tongue dock så vart det mer vibrationer nu när växellådan också är stumm..tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang