V70R AWD -98 italien import, hur stor är risken att miltalet inte stämmer.

simonbb
3 oktober 2010 · 50 Inlägg

Har gått och köpt mig en volvo v70r awd -98 som är en 2,0a italien import, min fråga till er är hur stor är risken att miltalet inte stämmer på en importbil som denna? är det vanligt? det står på mätaren att den har gått 18400mil. Är det stor chans att den är "nerskjruvad".. finns det något sätt man kan se detta på? jag bekymrar mig lite över detta pga att det inte fanns någon servicebok. och att det bara fanns besiktningspapper kvar från senaste besiktningen. går det att kolla upp på något sätt?
bilen har varit i sverige sen 2006 någon gång tror jag.

tacksam för svar..

J0ck3e
3 oktober 2010 · 247 Inlägg

simonbb skrev:
Har gått och köpt mig en volvo v70r awd -98 som är en 2,0a italien import, min fråga till er är hur stor är risken att miltalet inte stämmer på en importbil som denna? är det vanligt? det står på mätaren att den har gått 18400mil. Är det stor chans att den är "nerskjruvad".. finns det något sätt man kan se detta på? jag bekymrar mig lite över detta pga att det inte fanns någon servicebok. och att det bara fanns besiktningspapper kvar från senaste besiktningen. går det att kolla upp på något sätt?
bilen har varit i sverige sen 2006 någon gång tror jag.

tacksam för svar..

Du kan väl ringa till bilprovningen och fråga om du kan få uppgifter från tidigare beiktningar. Fast jag kan vara ute och cykla.. roll

Mvh Jocke
Hatar dryga personer.
twin_cam Smålänning
3 oktober 2010 · 7 877 Inlägg

Skulle inte tro risken är så stor om ratten och pedalgummina ser någolunda ut.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Christian S
3 oktober 2010 · 4 816 Inlägg

simonbb skrev:
Har gått och köpt mig en volvo v70r awd -98 som är en 2,0a italien import, min fråga till er är hur stor är risken att miltalet inte stämmer på en importbil som denna? är det vanligt? det står på mätaren att den har gått 18400mil. Är det stor chans att den är "nerskjruvad".. finns det något sätt man kan se detta på? jag bekymrar mig lite över detta pga att det inte fanns någon servicebok. och att det bara fanns besiktningspapper kvar från senaste besiktningen. går det att kolla upp på något sätt?
bilen har varit i sverige sen 2006 någon gång tror jag.

tacksam för svar..

om du åker till en volvo verkstad så går det att kontrollera miltalet genom att kopplar in datorn till bilen, då får man upp vad bilen har gått och inte vad det står på mätaren.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Fakhro
3 oktober 2010 · 139 Inlägg

Importbilar e en gissnng=)

BMW F15 "Dark night" (2023)
simonbb
3 oktober 2010 · 50 Inlägg

okej, hur ställer man ner en digital mätare egentligen? låter som en rätt avancerad grej?

Fakhro
3 oktober 2010 · 139 Inlägg

Du menar hur man drar tillbaka mätaren eller?

BMW F15 "Dark night" (2023)
simonbb
3 oktober 2010 · 50 Inlägg

ja precis

Fakhro
3 oktober 2010 · 139 Inlägg

Man kollar in den i datan o bara drar tillbaka miltalen.
Inte så svårt, men de ska va dem som kan det.

BMW F15 "Dark night" (2023)
Tinjection Stabil som fan
7 oktober 2010 · 304 Inlägg

Man kan ju inte kolla med bilprovningen för dom har ju inge uppgifter från innan bilen kom till sverige. Hur långt står det att den har gått då?

Rock-Star
7 oktober 2010 · 2 982 Inlägg

simonbb skrev:
ja precis

trror inte att du ska oroa dig nu när du redan köpt den. serva den ordentligt och unna bilen det bästa så ska det nog gå bra!

J0ck3e
7 oktober 2010 · 247 Inlägg

Tinjection skrev:
Man kan ju inte kolla med bilprovningen för dom har ju inge uppgifter från innan bilen kom till sverige. Hur långt står det att den har gått då?

Bilen hade ju varit i sverige från 2006... Jag citerar "bilen har varit i sverige sen 2006 någon gång tror jag."

Mvh Jocke
Hatar dryga personer.
Tinjection Stabil som fan
8 oktober 2010 · 304 Inlägg

Ja men då tar man en titt efter en behörighetskod som står på ägarbeviset, och loggar in med det på bilprovningen eller transportstyrelsen, kommer inte redigt ihåg, där finns de senaste besiktninspapprena.

joncho
15 april 2011 ·

simonbb skrev:
Har gått och köpt mig en volvo v70r awd -98 som är en 2,0a italien import, min fråga till er är hur stor är risken att miltalet inte stämmer på en importbil som denna? är det vanligt? det står på mätaren att den har gått 18400mil. Är det stor chans att den är "nerskjruvad".. finns det något sätt man kan se detta på? jag bekymrar mig lite över detta pga att det inte fanns någon servicebok. och att det bara fanns besiktningspapper kvar från senaste besiktningen. går det att kolla upp på något sätt?
bilen har varit i sverige sen 2006 någon gång tror jag.

tacksam för svar..

tja, vet någon vad V70r awd årsmodell 98 har för hk/nm????

mvh jonte

Neett
15 april 2011 · 110 Inlägg

240 elr 250 hk

joncho
15 april 2011 ·

Neett skrev:
240 elr 250 hk

italienimporten?

Neett
15 april 2011 · 110 Inlägg

vet ej vad dem har..svenska har de...har du reg nr så kan man kolla upp de snabbt o enkelt

joncho
15 april 2011 ·

Neett skrev:
vet ej vad dem har..svenska har de...har du reg nr så kan man kolla upp de snabbt o enkelt

ja det har jag! var kan man kolla?

Neett
15 april 2011 · 110 Inlägg

transportstyrelsen https://www21.vv.se/fordonsfraga/  så ser du kw så tar du de gånger 1,36

joncho
15 april 2011 ·

Neett skrev:
transportstyrelsen https://www21.vv.se/fordonsfraga/  så ser du kw så tar du de gånger 1,36

TACK :d fyfan hade 225 häst iallafall smile lite slött men vafan brukshäck med fyrhjulsdrift..hur mycket nm då? går de också att räkna ut?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang