4012
Sök

Problem med mitt mds steg

Dumpersförare.
970 Inlägg
30 oktober 2010
Trådstartare
#21
ja jag får helt enkelt ta och sätta jorden där istället. och hoppas att detta löser problemet

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

1 785 Inlägg
31 oktober 2010
#22
opelcoffe skrev:
ja jag får helt enkelt ta och sätta jorden där istället. och hoppas att detta löser problemet

Ja och hjälper inte det så byter du till ett riktigt slutsteg. MDS hummm...... host.....

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Dumpersförare.
970 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
#23
nu är det så att jag hade klantat till det. jag hade skiftat plats på remoten och plusen så det var därför som det lös hela tiden när allt var avstängt så jorden är det inget fel på iaf. nu funkar allt som det ska.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 november 2010
#24
opelcoffe skrev:
nu är det så att jag hade klantat till det. jag hade skiftat plats på remoten och plusen så det var därför som det lös hela tiden när allt var avstängt så jorden är det inget fel på iaf. nu funkar allt som det ska.

Hur lyckas man att få in plusmatningen i remoteingången på steget?

Framför allt.. hur fan gick steget på enbart remoteström?

Du måste hålla med om att det låter lite lustigt.. wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Dumpersförare.
970 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
#25
Tokken skrev:
opelcoffe skrev:
nu är det så att jag hade klantat till det. jag hade skiftat plats på remoten och plusen så det var därför som det lös hela tiden när allt var avstängt så jorden är det inget fel på iaf. nu funkar allt som det ska.

Hur lyckas man att få in plusmatningen i remoteingången på steget?

Framför allt.. hur fan gick steget på enbart remoteström?

Du måste hålla med om att det låter lite lustigt.. wink

Det är inte så svårt eftersom det är lika stora hål till plus jord och remote. tänker man sig inte för så blir det fel.
Det blev iaf inte sämre ljud när det var kopplat så.

ibland undrar man om det verkligen finns någon som vet något här om bilstereo. sj är jag inget proffs.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

21 761 Inlägg
15 november 2010
#26
opelcoffe skrev:
Det är inte så svårt eftersom det är lika stora hål till plus jord och remote. tänker man sig inte för så blir det fel.

Man kan nog säga "till folks försvar" att det inte är så väldigt vanligt att både remoteingången och plusingången har lika stora hål, har man en någorlunda grov pluskabel så går den helt enkelt inte att skruva fast i remoteingången. smile

opelcoffe skrev:
ibland undrar man om det verkligen finns någon som vet något här om bilstereo. sj är jag inget proffs.

Jag tolkar det som att du är besviken på svaren. Folk kunde iof ha frågat från början om plus och remote verkligen var rätt kopplade, men eftersom det inte är så vanligt med lika stora hål till dessa kablar så tog folk kanske för givet att det bara kunde vara kopplat på "rätt" sätt.

Huvudsaken är ju att det funkar nu iaf. smile

Dumpersförare.
970 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
#27
tujbo skrev:
Har du fortfarande jordat i baklampan?

Byt ut den jordpunkten emot ex. bältesfästet eller slipa en plåtyta ren och skruva jorden rakt i karossen.

hittade felet och det var att jag hade inte tittat noga så jag hade satt remoten på plus och remoten på plus det är fixat nu är allt bra

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Dumpersförare.
970 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
#28
Drönirettab skrev:
opelcoffe skrev:
Det är inte så svårt eftersom det är lika stora hål till plus jord och remote. tänker man sig inte för så blir det fel.

Man kan nog säga "till folks försvar" att det inte är så väldigt vanligt att både remoteingången och plusingången har lika stora hål, har man en någorlunda grov pluskabel så går den helt enkelt inte att skruva fast i remoteingången. smile

opelcoffe skrev:
ibland undrar man om det verkligen finns någon som vet något här om bilstereo. sj är jag inget proffs.

Jag tolkar det som att du är besviken på svaren. Folk kunde iof ha frågat från början om plus och remote verkligen var rätt kopplade, men eftersom det inte är så vanligt med lika stora hål till dessa kablar så tog folk kanske för givet att det bara kunde vara kopplat på "rätt" sätt.

Huvudsaken är ju att det funkar nu iaf. smile

jo plusen är ej så tjock biltema saker. haha men det funkar

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

5 852 Inlägg
18 november 2010
#29
Där har du något som man verkligen inte ska slarva med.

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

1 338 Inlägg
20 november 2010
#30
Är ju inte direkt hål på GP4an som du säger.
utan plintar som är täckta.

Där även Remoten har mindre skruv, hål till den samt plint.
Sen  så står de ovanför dem olika vad som är vad...

Kolla bilderna själva.
http://www.carsound.dk/img.asp?h=475&w=450&f=/log/produkter/17214_3.jpg
http://www.carsound.dk/img.asp?h=475&w=450&f=/log/produkter/17214.jpg

Om du har kopplat som du gjort är det skumt att det övh fungerat för dig.
inte mkt ström i en remote kabel. ialf inte för att driva ett steg. tongue

Sen jordpunkten är inte den bästa heller.

Gör om gör rätt så kanske det fungerar.
Om det nu pajat pga fel inkoppling bör du endå göra om och rätt.
så inte det nya går sönder.

Lycka till!

Mvh//
Senast redigerat av mYGeL (20 november 2010)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Dumpersförare.
970 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
#31
det är på det nya steget som det inte finns plintar på det är bara hål ungefär som på sockerbitar. allt funkar bra med det nya steget. det är bara det att lamporna blinkar om jag spelar högt. kan jag behö-va en kondensator kanske?

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

1 338 Inlägg
9 december 2010
#32
Det svarta var ju det "nya" GP4 första versionen var silverfärgad.
eller menar du T4an?

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Team dBakuten
3 453 Inlägg
9 december 2010
#33
opelcoffe skrev:
kan jag behö-va en kondensator kanske?

Nej.. sök på ämnet och bli vis.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

3 187 Inlägg
9 december 2010
#34
opelcoffe skrev:
det är på det nya steget som det inte finns plintar på det är bara hål ungefär som på sockerbitar. allt funkar bra med det nya steget. det är bara det att lamporna blinkar om jag spelar högt. kan jag behö-va en kondensator kanske?

för att lösa ditt problem behöver du ett extra batteri eller ett nytt fräscht batteri:)


2 656 Inlägg
9 december 2010
#35
opelcoffe skrev:
det är på det nya steget som det inte finns plintar på det är bara hål ungefär som på sockerbitar. allt funkar bra med det nya steget. det är bara det att lamporna blinkar om jag spelar högt. kan jag behö-va en kondensator kanske?

kolla över jordpunkter (igen)


Dumpersförare.
970 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
#36
mYGeL skrev:
Det svarta var ju det "nya" GP4 första versionen var silverfärgad.
eller menar du T4an?

jag har inte långre ett mds steg för det suger. det jag har i nu är ett mutant steg. Kommer inte ihåg exakt vad det heter mer.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Dumpersförare.
970 Inlägg
16 december 2010
Trådstartare
#37
big-jepp skrev:
opelcoffe skrev:
det är på det nya steget som det inte finns plintar på det är bara hål ungefär som på sockerbitar. allt funkar bra med det nya steget. det är bara det att lamporna blinkar om jag spelar högt. kan jag behö-va en kondensator kanske?

för att lösa ditt problem behöver du ett extra batteri eller ett nytt fräscht batteri:)

ja ett nytt batteri kan jag tänka mig samt att sätta jorden nån annan stanns som vid fästet till bältena.
Men jag menar ett extra batteri ska inte behövas det är ju inte något värsting steg jag har.lol

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

3 187 Inlägg
16 december 2010
#38
opelcoffe skrev:
big-jepp skrev:
opelcoffe skrev:
det är på det nya steget som det inte finns plintar på det är bara hål ungefär som på sockerbitar. allt funkar bra med det nya steget. det är bara det att lamporna blinkar om jag spelar högt. kan jag behö-va en kondensator kanske?

för att lösa ditt problem behöver du ett extra batteri eller ett nytt fräscht batteri:)

ja ett nytt batteri kan jag tänka mig samt att sätta jorden nån annan stanns som vid fästet till bältena.
Men jag menar ett extra batteri ska inte behövas det är ju inte något värsting steg jag har.lol

det beror på vad u har för batteri?
sen om du använder mycket andra grejer i bilen som drar ström.


Dumpersförare.
970 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
#39
batteriet är original
sen har jag bara 2 extraljus
4 dioder i extraljusen o strålkastarna

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97


Sök