Hel/halvljus försvinner på vw caddy -92

Fuelair
5 oktober 2010 · 62 Inlägg

HeJ! Mitt hel/halvljus bara dog på min VW caddy -92 när jag var på väg till jobbet,men tänds efer ca: 1-20 sek så funkar det i ca 5min och sen är det samma sak igen....
Alt annat lyser baklampor,parkeringsljus..mm håller jag inne heljusspaken under dessa 1-20 sek så lyser iaf mina extraljus
Vad F.. kan det vara!!

Tacksam för svar!

Volvo v40 "T4an" (2001)
DrFrelin
13 september 2011 · 30 Inlägg

Har du kommit fram till något? Har exakt samma problem på min 96:a... men där försvann halvljus, fläkt och torkare samt hållkretsen på helljuset efter några dagars glapp som du beskriver. När jag blinkar med helljuset fungerar allt men jag kan inte få helljuset att hålla sig kvar. Leter i förtvivlan efter ett elschema till bilen men utan framgång...

Misstänker att problemet sitter i tändningslåset men eftersom jag inte har något schema är det bara en gissning....

Riktiga bilar har 3 pedaler!
Sevenfold JSH Konsult
13 september 2011 · 329 Inlägg

hade detta felet på Passaten -98 här för nån månadsen,

dessa saker fungerade ej
vindrutetorkare
Sterio
halvljus
signalhorn
hel Ljus

dock fungerad ljustuta å instrumenbelysning samt parkering,,
Felsökte lite då jag vet att  dom flesta vw har vissa brister som att tuta,vindrutetorkare,tuta å halvslus sitter ihop med en styrning till isot i sterio kontakten.
provade allt, bytte ljusomkopplaren, mätte strömmen till å från sterion, kolla alla säkringar, kontrollerad kabelstammen,, INGET!!!!

så jag fick koppla om allting å modifiera ljusomkopplaren. samt fick sätte en strömtjuv bakom ljusomkopplare,

jag slipper iaf en extra liten ful strömbrytare som löser detta problem,,

jag kan fixa en guide å lite bilder om nån e intresserad..

En kunglig hovleverantör av bra skit
855 RWD
Passat 3B 18 zoll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang