4182
Sök

Byta motor i jetta 1.8

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
Tjena.

Ska byta motor i en jetta 1.8..

Så det jag undrar är om det går att lyfta ur motorn och låta lådan sitta kvar? Eller måste man ta med lådan ur?

MVH

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 oktober 2010
Det går, men jag lovar att det är mycket lättare att lyfta ut hela paketet direkt. Går snabbare och är som sagt mycket enklare.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Down n`out
514 Inlägg
6 oktober 2010
mycket lättare att lyfta ur allt som föregående sa,

Down n`out

1 944 Inlägg
6 oktober 2010
te_wik skrev:
Det går, men jag lovar att det är mycket lättare att lyfta ut hela paketet direkt. Går snabbare och är som sagt mycket enklare.

Mvh Tommy

precis smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
Jaha okej, har lite problem med bultarna till drivaxlarna, därför jag undrade..

Var nämligen skeptisk på att det skulle gå att bara lyfta ur motorn när man kollar hur lite plats det är mellan motorn och innerskärmen nämligen.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
6 oktober 2010
_Glenne_ skrev:
Jaha okej, har lite problem med bultarna till drivaxlarna, därför jag undrade..

Var nämligen skeptisk på att det skulle gå att bara lyfta ur motorn när man kollar hur lite plats det är mellan motorn och innerskärmen nämligen.

Dom kan sitta som fasen vissa gånger. Men rengör spåret ordentligt innan du försöker få dit verktyget så brukar det gå bra.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
Ja dom sitter ordentligt fast, har dragit 2st rund så blir väll att kapa dom med rondellen så man får bort drivaxeln så spänningen på bultarna släpper så man kan gänga ut dom och sen skaffa nya bultar smile
Senast redigerat av _Glenne_ (6 oktober 2010)

Tekniker
345 Inlägg
7 oktober 2010
Slå in en imbushylsa i insekts skruvarna, har för mig att det sitter 6mm allt 8mm på jetta, köp en 6/8mm imbus så slipper du kapa o hålla på.

Men som sagt så går det o låta lådan va kvar men det är bra mycket bökigare.

Det man inte dör av gör ont.

Sök