Tusentals döda minkar - Djurrättsaktivism?

Nitrometanskada Gött mos
6 oktober 2010 · 1 096 Inlägg

http://kvp.expressen.se/1.2161528

I månags släpptes 170000 minkar ut ur sina burar. Tusentals av dem har redan blivit överkörda. Tusentals springer runt i de småländska skogarna, springandes mot en oundviklig död i form av kyla och svält.

Har ni några tankar och åsikter kring detta?

Säga vad man vill om minkuppfödning men de hade nog det bättre i burarna - det är min åsikt.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
M103
6 oktober 2010 · 1 570 Inlägg

Dö i en bur eller dö i skogen, det är frågan det!
Jag har inte mycket övers för folk som livnär sig på djurplågeri. Eftersom statliga myndigheter ska kontrollera och besiktiga sådana där djurfabriker och inte har gjort sitt jobb dokumenterade en oberoende grupp missförhållandena. Sen blir en del folk förbannade och terroriserar minkfarmägarna. Det är lite synd att enskilda blir drabbade ekonomiskt och psykiskt men det är ändå djur det handlar om. Någon måste sätta ner foten ibland. Bara för att man tjänar stålar på en pryl måste det finns gränser hur långt människan får gå när det gäller behandling av människor, djur och miljö. Kul att det finns lite idealister kvar i det här landet av lydfolk och ja-sägare. Det är min åsikt.

Senast redigerat av M103 (6 oktober 2010)

Nitrometanskada Gött mos
6 oktober 2010 · 1 096 Inlägg

Äter du kött och/eller kyckling M103? Eller är den industrin inte djurplågeri enligt din mening? Jag undrar eftersom jag själv principiellt är emot pälsindustrin men ändå äter kött och kyckling.

Boycott är det enda somhjälper - och jag bär inte päls så mycket mer än så kan inte jag göra mer än att sprida information.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Snitch Ointresserad.
6 oktober 2010 · 936 Inlägg

Vilken normal kille bär päls?

Detta är ett av många fall där man kan skylla på kvinnorna.

Teabag appreciation club.
M103
6 oktober 2010 · 1 570 Inlägg

Nitrometanskada skrev:
Äter du kött och/eller kyckling M103? Eller är den industrin inte djurplågeri enligt din mening? Jag undrar eftersom jag själv principiellt är emot pälsindustrin men ändå äter kött och kyckling.

Boycott är det enda somhjälper - och jag bär inte päls så mycket mer än så kan inte jag göra mer än att sprida information.

Jaja jag äter också kött och har skinnskor osv. Jag försvarar inte brottet i sig. Det löser ingenting på sikt. Det är ju politikerna som är flata. Men förmodligen drar pälsindustrin in en del pengar på export. Jag tror minkpälsar är större i öst och Kina än här i västvärlden.

M103
6 oktober 2010 · 1 570 Inlägg

Snitch skrev:
Vilken normal kille bär päls?

Såna där häftiga rapartister som vill lyxa till det lol
http://cdn.kysdc.com/files//2009/07/gucci-mane-blue-fur.jpg

Muttley
6 oktober 2010 ·

djurrättaktivisterna är lika korkade som miljöaktivisterna.  De har bra tankar men är riktigt dumma när de gäller sig själva. Bättre uppfödda minkar i bur än 20 tusen i naturen som ändå inte har växt upp med omgivningen.

Miljöaktivister är töntar de med, vid mötet i köpenhamn kom aktivisterna i en buss från 70 talet eller vad de var och långt ifrån miljövänliga smile

Nitrometanskada Gött mos
6 oktober 2010 · 1 096 Inlägg

M103 skrev:

Snitch skrev:
Vilken normal kille bär päls?

Såna där häftiga rapartister som vill lyxa till det lol
http://cdn.kysdc.com/files//2009/07/guc … ue-fur.jpg

Ja dem faller inte in under kategorin "normala killar" wink

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Nitrometanskada Gött mos
6 oktober 2010 · 1 096 Inlägg

tkd_rille skrev:
djurrättaktivisterna är lika korkade som miljöaktivisterna.  De har bra tankar men är riktigt dumma när de gäller sig själva. Bättre uppfödda minkar i bur än 20 tusen i naturen som ändå inte har växt upp med omgivningen.

Miljöaktivister är töntar de med, vid mötet i köpenhamn kom aktivisterna i en buss från 70 talet eller vad de var och långt ifrån miljövänliga smile

haha ja juste, den bussen var en riktig kioskvältare smile

För en tid sen uppehöll de en oljetanker på havet. På radion intervjuade dem kaptenen som sa något i stil med "Ja, ju längre de uppehåller oss ju längre är vi på vattnet fulllastade med olja och ju större blir risken för en olycka".

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Nehe
6 oktober 2010 · 687 Inlägg

Det handlar nog mer om att försätta näringsidkaren i konkurrs än att rädda just de där 18.000 minkarna, de ses nog som ett nödvändigt offrande för att rädda framtida 18.000 minkar.

Muttley
6 oktober 2010 ·

Nitrometanskada skrev:

tkd_rille skrev:
djurrättaktivisterna är lika korkade som miljöaktivisterna.  De har bra tankar men är riktigt dumma när de gäller sig själva. Bättre uppfödda minkar i bur än 20 tusen i naturen som ändå inte har växt upp med omgivningen.

Miljöaktivister är töntar de med, vid mötet i köpenhamn kom aktivisterna i en buss från 70 talet eller vad de var och långt ifrån miljövänliga smile

haha ja juste, den bussen var en riktig kioskvältare smile

För en tid sen uppehöll de en oljetanker på havet. På radion intervjuade dem kaptenen som sa något i stil med "Ja, ju längre de uppehåller oss ju längre är vi på vattnet fulllastade med olja och ju större blir risken för en olycka".

Har aldrig sett aktivister av någon sort som något bra.
  Om de kunde gå på bönder som finnes överallt som låter kalvar svälta ihjäl om de inte anser de friska istället för att sätta ett skott i djuret.

Navkapsel
6 oktober 2010 · 4 637 Inlägg

Både rätt och fel. När inte politikerna stoppar dessa onödiga uppfödningar så måste djurmupparna göra något. Men både dem, minkfarmen och minkarna skulle nog tjäna på att de exempelvis engagerade sig politiskt istället.

Senast redigerat av EmilHammarlund (6 oktober 2010)

Hool
6 oktober 2010 · 1 067 Inlägg

Fel som fan .

Inte bara det att de släpper ut djur som inte hör hemma i vår fauna för att plågsamt svälta ihjäl.
De skövlar dessutom naturen med att bita ihjäl allt de ser.

Sedan att hålla på med Nazistmetoder för att störa laglig verksamhet för att man inte orkar lobba för att få bort behovet är fan lägre än glocalnet.

De håller mest på i Sverige med.  Många uppfödare har flyttat till Finland..

Finska poliser är inte mammas bullar och mjölk..  Så de aktar sig för dem ^^

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
FireTraXX DFFL
6 oktober 2010 · 9 020 Inlägg

Varför hittar du på en siffra som 170 000 när det klart och tydligt står 18 000 i artikeln?

Att släppa ut djuren var nog inte vidare genomtänkt, men hur ofta gör aktivister (Oavsett vad de skriker om) något rätt?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Nitrometanskada Gött mos
6 oktober 2010 · 1 096 Inlägg

FireTraXX skrev:
Varför hittar du på en siffra som 170 000 när det klart och tydligt står 18 000 i artikeln?

Att släppa ut djuren var nog inte vidare genomtänkt, men hur ofta gör aktivister (Oavsett vad de skriker om) något rätt?

Jag skrev fel. Blev helt enkelt en nolla för mycket. Ursäkta om du tog illa upp.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
6 oktober 2010 · 1 903 Inlägg

tycker alltihop är ganska löjligt. jordbruksverket har kontrollanter som då och då kollar upp farmarna så dom följer de lagar som innefattar hur man ska sköta sina djur. på samma sätt som vilken djurhållare som helst måste följa de regler som finns. De personer som jobbar som kontrollanter är utbildade för just detta och har troligtvis en hel del erfarenhet och kunskap. och hittar inte dom några fel på farmarna så fattar jag inte vad man ska gorma om? menar dess djurrättsaktivister på allvar att dom är bättre lämpade att avgöra vad som är bra för djuren än en utbildad kontrollant som inte gör annat om dagarna än studerar djur? ne folk som håller på med sån skit anser jag bara vara identitetssökande ungdomar som hamnat lite snett och vill tillhöra en viss grupp.

diskuterat detta med en djurrättsaktivist som höll stenhårt på att man skulle stänga minkfarmarna. Fick en hänvisning till någon dokumentär som visade hur minkarna åt på varandra i en bur. ställde motfrågan om personen i fråga någonsin sett en mink i det vilda och vet hur dom beter sig, svaret var såklart NEJ. kan ju upplysa om att exakt samma sak händer i det vilda. minken är ett rovdjur och finns inget som hindrar den från att ha ihjäl sina egna, speciellt hannar som har ihjäl andra hannars ungar.
jag litar inte speciellt mycket på organisationer som djurrättsalliansen, anser att det är vinklat och överdrivet.

och precis som TS skriver i första inlägget, meningen med att släppa ut dom? antingen dör dom i buren och inbringar pengar till farmaren (rörde sig om 8mille om ja inte minns fel) eller så dör dom i naturen när dom väl kommer ut. fundera lite på hur mycket av dessa 8mille som farmaren kommer att betala till staten i form av skatter och arbetsgivaravgifter. blir en del pengar.....

blev längre än jag tänkt mig men brukar bli så när ja ger mig in i en diskussion tongue

MVH Fredrik

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 oktober 2010 · 3 929 Inlägg

Vi alla vet att såna där folk inte är friska i huvudet.
End of story.
Tycker dom borde sättas på påle.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Snitch Ointresserad.
6 oktober 2010 · 936 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Vi alla vet att såna där folk inte är friska i huvudet.
End of story.
Tycker dom borde sättas på påle.

Friska är dom ju.

Men, dom delar inte riktigt samma vardagliga intresse som oss med skinnskor.

Teabag appreciation club.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
7 oktober 2010 · 1 948 Inlägg

Snitch skrev:

Thunderbird88 skrev:
Vi alla vet att såna där folk inte är friska i huvudet.
End of story.
Tycker dom borde sättas på påle.

Friska är dom ju.

Det vet fan det tongue

Otroligt enkelspåriga människor som är lite för snabba att döma andra för att var enkelspåriga och dumma.

Dem lever i sin egna värld där dem tror att "allt löser sig" bara vi gör livet surt för andra och tycker att vi är bättre än dem.

Vrider fakta till sin fördel precis som alla andra gör dem också, så dem är inte direkt bättre än någon.

Samma för miljönassar, har pratat med lite miljöpartister och jag dem ser verkligen ingen annan verklighet än sin egen.

Ställde följande fråga till en före detta jobbarkompis som menade på att bilen är meningslös och att alla borde åka kollektivt.l

-vi som har bilen som hobby då? vad ska vi göra?

"skaffa en annan hobby" var svaret jag fick...

Meh... jävla idioter hela bunten.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Snitch Ointresserad.
7 oktober 2010 · 936 Inlägg

Folks åsikt ändrar man inte. Det man kan ändra på, är deras sätt att se på saker och ting.

Teabag appreciation club.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang