4838
Sök

Hjälp med lågnivå på stereon.

3 187 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
jag har tyvärr inte lågnivå utgång på min stereo, kan man på något sätt få ut lågnivå genom stereon till ett slutsteg?

stort tack för snabba svar

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 oktober 2010
Inga problem, bara att införskaffa en hög/lågnivåomvandlare och koppla på ett par högtalare. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 187 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Inga problem, bara att införskaffa en hög/lågnivåomvandlare och koppla på ett par högtalare. smile

okej, försämrar det ljudet något?
hur kopplar jag in en sådan?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 oktober 2010
Ja det försämrar ljudet men inte särskilt mycket, utsignalen blir ju inte lika bra som lågnivån från en riktig huvudenhet heller men det duger om man inte har alltför höga krav. Finns ju även dyrare omvandlare som låter bättre, men ska man ha till basar så duger en sån som jag länkade till tidigare.

Hur den kopplas in? Som jag skrev i förra inlägget, till ett par befintliga högtalare eller kablarna till dessa.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

3 187 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Ja det försämrar ljudet men inte särskilt mycket, utsignalen blir ju inte lika bra som lågnivån från en riktig huvudenhet heller men det duger om man inte har alltför höga krav. Finns ju även dyrare omvandlare som låter bättre, men ska man ha till basar så duger en sån som jag länkade till tidigare.

Hur den kopplas in? Som jag skrev i förra inlägget, till ett par befintliga högtalare eller kablarna till dessa.

okej, hur menar du med "till ett par befintliga högtalare" ska jag tvinna ihop den kabeln som sitter till omvandlaren och den kabeln som sitter till en befintlig högtalare?

stort tack för svaren

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 oktober 2010
Korrekt, den ska alltså få signal från den huvudenhet (stereo) som du har i bilen nu, den matar ju då ett antal högtalare i din bil. Så antingen kan du koppla in dig på kablarna bakom stereon, eller så kopplar du in dig ute vid högtalarna, spelar ingen roll så länge som det är högtalarkablarna du kopplar in dig på.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

3 187 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Korrekt, den ska alltså få signal från den huvudenhet (stereo) som du har i bilen nu, den matar ju då ett antal högtalare i din bil. Så antingen kan du koppla in dig på kablarna bakom stereon, eller så kopplar du in dig ute vid högtalarna, spelar ingen roll så länge som det är högtalarkablarna du kopplar in dig på.

okej, tack för alla svaren.

Sök